"Woi cepatlah kau tunggu apa lagi?Bersolek ke apa?!!.."jerit Ezrieq dari keluar.
Lama betul tunggu si Uqael.
"Cepatlah Qael kau tunggu apa lagi.."marah Hazim.
"Sabarlah rambut aku tak betul ni..."adu Uqael kepada mereka.
"Kalau rambut kau okay pun bukannya hensem pun.."kutuk Hazim.
"Dalam kereta je oii bukannya nak pergi mana- mana pun!.."marah Ezrieq.
"Sukahati nenda aku lah mana tahu dekat highway nanti jumpa jodoh ke?.."balas Uqael taknak kalah.
"Kau nak jumpa jodoh kat highway masuk kereta pun dah lena sampai Afrika.Ada hati tokda kau lah..."Davian menjeling ke arah Uqael.
"Benda sih main tokda ngan nenda.Terbatuk batuk diorang nanti.."sampuk Adam tiba-tiba.
"Dahlah oii cepatlah masukkan barang dalam kereta haishh tunggu korang ni macam tunggu ayam jantan bertelur lah..."marah Tengku Rayden.
"Perghh sejak bila doyh Ray pandai main peribahasa peribahasa ni?..."gelak Davian.
"Kena sampuk agaknya mamat tu.."sambung Hazim.
"Aku kira sampai 3 korang tak masuk kereta lagi aku tinggalkan korang.."
"1"
"2"
Belum sempat Tengku Rayden selesai kira sampai 3 mereka semua sudah masuk ke dalam kereta.
"Tahu takut nak kena tinggal.."ejek Amelda di seat penumpang di belakang.
"Mana ada takut,gementar je.Macam Amel tak kenal si Ray tu macam mana kalau dia cakap dia buat.."terketar-ketar Hazim memandang ke arah Tengku Rayden yang sedang menjeling dia.
"Kau ni Qael belum gerak lagi dah melentok sabarlah dulu..."Davian menumbuk bahu Uqael perlahan.
"Suka hati aku lah aku mengantuk ni.."
"Kau buat apa je sampai penat?main game?.." soal Ezrieq.
"Tak tengok termenung memandang masa depan..."
"Wahh bagusnya syukur aku mendengarmya.." Davian mengangkat kedua belah tangannya.
"Dah diam arghh kau.Blah ahh sana aku nak tidur.."
"Tidur ahhh kau nanti kitorang kejut kau masa raya..."gelak Adam.
"Korang takkan gembira beraya tanpa aku.Aku kan penyeri dalam kehidupan korang..." dengan senyuman lebar dan menutup matanya.
"Blurekk..."mereka berlima membuat muka loya mendengar perkataan yang keluar dari mulut Uqael.
"Dahlah kau tidur tidur..."ditepuk-tepuk badan Uqael supaya tidur.
Uqael dengan selamba menutup matanya bersedia untuk tidur.
"Dah ahh maleih aku dengan dia ni.."decit Ezrieq.
"Qael dah tidur aku nak tidur jugaklah..."Adam melentokkan kepalanya di atas bahu Uqael.
"Korang tidur jelah lagi tenang aku nak bawak kereta..."sampuk Tengku Rayden.
"Taknak aku nak main dengan Que.."ujar Ezrieq.
"Meh Que kat uncle.."didepanya tangan kepada Tengku Rafique yang berada di hadapan bersebelah dengan Tengku Rayden.
Ezrieq bermain dengan Tengku Rafique di belakang manakala Hazim dan Davian bermain tepuk amai-amai sesama sendiri.
Berantakan.
YOU ARE READING
RaydenAmelda:Amore Assassino [C]
RomanceCinta yang disangkakan wujud apabila dua hati telah bersama,malangnya membunuh cinta kedua-dua hati.Pada awalnya,dua buah hati cuba untuk mencintai antara satu sama lain apabila hati mula mencintai tiba-tiba hancur selumat-lumatnya.Apakah daya,jika...