Amore Mio 32

3.5K 149 26
                                    

Majlis Tahlil Arwah Amelda Airez.

Tengku Rayden memandang wajahnya dari pantulan cermin.Kemas.Baju Melayu berwarna hitam cantik di badannya.

"Almari encik ni memang takde baju melayu ke?.."

"Adalah.."

"Mana saya tak nampak pun.."

"Tu kau tak nampak ke baju melayu warna putih tu.."Tengku Rayden menunjuk sepasang baju melayu yang digantung.

"Lah.."Amelda menepuk dahinya sendiri.

"Itu baju melayu kahwin kita lah.Takkan lah takde baju melayu selama encik hidup kot.."

"Buat apa aku nak pakai.Pelik-pelik je lah kah ni.."Tengku Rayden menjeling.

"Dah nama pun duduk Malaysia kenalah ikut budaya orang Malaysia.Adoii.."

"Aku orang Italy bukan Malaysia.." selamba Tengku Rayden menjawab.

"Ishh ahh takde-takde.Nanti kita keluar pergi beli baju melayu untuk encik.Mana tahu encik perlukan satu hari nanti.."










Dengar sambil baca this chapter T_T














Tengku Rayden tersenyum kecil apabila meingat kembali peristiwa itu. Mesti lagi bestkan kalau isterinya ada tengok dia pakai baju melayu ni.

"Sayang aku nak cakap aku dah pakai baju melayu yang kau belikan untuk aku ni.."

"Takpe lepas ni aku beli banyak-banyak baju melayu.Mesti sayang suka tengok.."

Tengku Rayden memakai sokong di atas kepalanya.Kemudian dia keluar dari biliknya.

"Dah ada orang ke kat bawah?.."soal Tengku Rayden kepada Uqael.

"Belum lambat lagi tahlil start.."balas Uqael.

"Hmm kalau macamtu nanti panggil apa kat rooftop..."

Uqael memegang lengan Tengku Rayden.Tengku Rayden tersenyum sambil menggelengkan kepalanya.

"Jangan risau aku tak buat benda gila. Aku just nak hirup udara segar waktu malam je.."

Uqael menganggukkan kepalanya mempercayai apa yang dikatakan oleh Tengku Rayden.

"Hati-hati kalau ada pape panggil kitorang.."

"Baik.."Uqael hanya memandang Tengku Rayden memasuki lift.


Sampai sahaja di rooftop. Permandangan langit yang indah menghiasi kornea mata Tengku Rayden.

"Kau buat apa tu?.."soal Tengku Rayden.

"Ermm tengok bintang dengan bulan.." balas Amelda.

"Aku perasan setiap malam kau mesti pergi rooftop pastu kau duk temenung tengok atas langit tu.Apa yang menarik sangat?.."Tengku Rayden berdiri di sebelah isterinya.

Amelda memandang ke arah langit kemudian berjawab "Kalau encik nak tahu saya suka tengok langit waktu malam-malam sebab saya dapat lepaskan rindu dekat orang yang dah takde kat dunia ni.Bila saya dapat tengok bintang dengan bulan waktu malam-malam saya dapat rasa orang yang saya rindu tu dekatkan saya..."

RaydenAmelda:Amore Assassino [C]Where stories live. Discover now