Hari ni Amelda dah boleh discharge. Yeay,I'm coming home.Saya rindu.
"Encik cepatlah kemas tu.."arah Amelda.
"Eiii sabarlah sayang oii.."
*terkejut*
Amelda memandang wajah Tengku Rayden.
Sayang?
Ke aku salah dengar?
Salah dengar kan?
Kan?
"Sayang?.."soal Amelda hairan.
"Tak,tak maksud aku sabarlah santai- santai jelah yang kau nak cepat-cepat nak pergi mana?.."aduh mulut kenapa kau selalu terlepas ni.
"Kan betul aku salah dengar..."gumam Amelda.
"Tulah lah lain kali korek telinga tu.." Amelda mengutuk dirinya sendiri.
"Alaa saya nak balik rumah cepat-cepat sebab dah bosan duduk sini.."adu Amelda.
"Okay dah.."sambil mendengar bebelan Amelda,laju tangan Tengku Rayden mengemas.
"Yes.."dengan gembira Amelda lompat dari katil mendarat di lantai.
"Kenapa kau main lompat-lompat pulak ni.Ingat sikit luka tu belum sembuh.."tegur Tengku Rayden.
"Saya dah sihatlah encik.Cepat encik kita keluar dari sini.."desak Amelda.
"Aku rasa kau duduk dekat hospital bukannya penjara or tempat penjajahan.."
"Bagi saya hospital ni penjara.."bisik Amelda.
Tengku Rayden mengelengkan kepalanya.Pelik-pelik jelah budak ni.
Amelda berjalan dengan pantas dan terlompat-lompat sini sana.
Finally,dapat jugak check out dari hospital setelah menginap selama 3 hari 2 malam.Kau fikir ni hotel?
"Jangan lah lari-lari macamtu.."Tengku Rayden mengejar Amelda dari belakang.
Sebaik sahaja Tengku Rayden berkata, Amelda memegang perutnya sambil tertunduk ke bawah.
"Kan aku dah cakap.."Tengku Rayden memegang badan Amelda.
"Kau okay tak ni?.."soal Tengku Rayden cemas.
"Bah.."Amelda mengejutkan Tengku Rayden.
"Kau main-main ke dengan aku?.." dengus Tengku Rayden.
"Tak main-main lah tadi sakit lepastu tiba-tiba encik datang terus hilang.."Amelda menyakinkan Tengku Rayden.
"Betul ni kau tak tipu aku?.."
"Betul.Saya sakit dekat sini.."Amelda menunjuk ke arah sisi perutnya.
"Sekarang dah okay ke?.."soal Tengku Rayden prihatin.
"Dah.."
"Jangan lari-lari dah lepasni.Kalau tak aku masukkan kau balik dalam hospital.Nak ke?.."
"Taknak taknak ampun,janji tak buat dah.."tak mahu gue masuk balik.Pakcik ni kalau dia cakap mesti dia buat.
"Dah jalan elok-elok..."Tengku Rayden memaut lengan Amelda dengan tangannya.
"Jom balik!."sorak Amelda.
Tengku Rayden hanya tersenyum segaris.
"Wah!Welcome home!!.."jerit Amelda apabila telah sampai di rumah Tengku Rayden.
"Mana semua orang.."keluh Amelda.
YOU ARE READING
RaydenAmelda:Amore Assassino [C]
RomanceCinta yang disangkakan wujud apabila dua hati telah bersama,malangnya membunuh cinta kedua-dua hati.Pada awalnya,dua buah hati cuba untuk mencintai antara satu sama lain apabila hati mula mencintai tiba-tiba hancur selumat-lumatnya.Apakah daya,jika...