Amore Mio 8

4.1K 194 10
                                    

"Woi,bangun"seraya berkata Tengku Rayden keluar dari kereta miliknya.

"Woi,bangun"Tengku Rayden mencuba lagi dengan mengetuk pintu cermin keretanya di bahagian penumpang.

"Budak ni tidur mati ke apa.."

Tengku Rayden mengambil pen di bahagian kocek bajunya lalu menekan di dahi Amelda.

"Sakitlah.."Amelda mengusap dahinya. Dahlah tengah tidur sesedapnya mimpi pasal 'crush' boleh pula pakcik ni kacau.

"Kau nak aku kejut berapa kali ke kau nak aku angkat kau..."Tengku Rayden menjongket keningnya.

"Tak ingin saya nak encik angkat saya.."

"Dah tepi lah sikit nak keluar.."Amelda keluar dari kereta milik Tengku Rayden.

"Encik bawak saya pergi rumah siapa ni, baik encik cakap sekarang kalau tak saya call polis sekarang.."Amelda mengeluarkan iphonenya dari handbagnya.

"Ni rumah aku lah bijak.."Tengku Rayden merampas iphone milik Amelda.

"Iya iya je encik ni rumah encik,dahtu kenapa bawak saya kat sini pulak.."

"Ehh bimbo,kau lupa ke malam karang kita ada event dahtu takkan aku nak suruh kau pergi dengan muka tak bersiap dengan air liur meleleh bagai.."

"Ehh mana ada air liur.."Amelda mengesat air liur di hujung bibirnya.

"Dah masuk.."

"Mana boleh saya masuk dengan encik berdua je tak elok lah.."Amelda berdiri teguh seumpama tiang bendera sekolah yang terpacak di dataran.

"Kau fikir aku nak sangat berdua dengan kau memang tak lah.."

"Tak masalahnya ada encik dengan saya je sekarang ni.."lawan Amelda.

"Kau sabar.."

1

2

3

"Sayang dah balik.."seusai Tengku Rayden membuka pintu 'banglo' dia dipeluk oleh Uqael.

"Lahh ghisau kekadang.."

"Weyh bongok,cuba tengok belakang.."

Uqael mengikut arahan dari Tengku Rayden "Erkk.."

"Hihihihi,Amel ada kat sini ke?"Uqael mengusap tengkuknya.

Amelda tersenyum awkard.

"Weyh bro,asal lambat.."Hazim yang baru turun bertanya.

"Kau tanya orang belakang.."

"Hai,Amel!"Hazim melambai tangannya dengan senyum manis.

"Hai,tuan!"

"Buat apa tercegat kat situ,masuklah" ajak Ezrieq yang tak tahu muncul dari planet mana.

"Kau ambik baju dia dekat bonet,aku nak masuk"bisik Tengku Rayden kepada Ezrieq.

"Ha,ok.."

"Weyh Zim,kau suruh Amel masuk aku nak ambik baju dia dekat kereta mangkuk tu..."Ezrieq keluar menuju ke kereta Tengku Rayden.

"Amel boleh masuk dulu.."Amelda mengikut langkah Hazim bersama dengan Uqael.

Seusai masuk dia terkejut melihat rekaan rumah Tengku Rayden.Di luar, nampak agak suram dan menakutkan tetapi di dalam wow amazing!!.

Di luar, nampak agak suram dan menakutkan tetapi di dalam wow amazing!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
RaydenAmelda:Amore Assassino [C]Where stories live. Discover now