HOOFDSTUK2

4.2K 212 29
                                    

Hey guys, omdat dit boek nu al in de 300 reads heeft heb ik dit hoofdstuk een stuk eerder gedownload dan verwacht. Ik wil jullie dus heel erg bedanken.

Ook wil ik even zeggen dat alle hoofdstukken worden verteld vanuit het perspectief van Hailey, als het van iemand anders is dan staat dat er duidelijk bij geschreven ;)

~~~~~~~


Ik voelde hoe mijn hart aan stukken werd gescheurd. Het liefst wilde ik naar hem toe rennen en hem uitschelden, uitschelden met alle scheldwoorden die ik maar kon bedenken. Maar ik kon het niet... Ik kon hem nu niet aankijken. Toen ik weer opkeek waren Stacy en Jace nogsteeds aan het zoenen maar aan de andere kant van hun zag ik nu ook Austin staan. Hij keek met grote ogen van Jace naar mij. Ik voelde de tranen over mijn gezicht lopen en ik liep stilletjes naar mijn locker. Ik pakte mijn mobiel eruit en deed mijn locker weer zachtjes dicht. Austin stond nu naast Stacy en Jace en sloeg met z'n hand op een locker. De twee schrokken en keken verschrikt om naar Austin. Ik was ondertussen alweer bijna uit de school en draaide me nog een keer om en gaf Austin een kleine glimlach. Toen ik uit de school was rende ik snel naar mijn fiets. Ik deed de sleutel erin en fietste snel weg. Waarschijnlijk was het geen goed idee om nu te gaan fietsen aangezien ik bijna niks kon zien door de tranen heen. Maar het boeide me eigenlijk niet echt.

Zonder dat ik doorhad waar ik heen ging bleef ik doorfietsen. Na 10 minuten stopte ik en toen ik opkeek zag ik dat ik voor het kerkhof stond. Ik glimlachte door de tranen heen en stapte van mijn fiets af. Ik zette mijn fiets neer en deed hem op slot en liep toen meteen naar het graf van mijn moeder. Toen ik bij het graf was ging ik er naast zitten. Ik leunde met mijn hoofd tegen de steen en liet de tranen stromen. "Hey mam..." ik begon zachtjes te fluisteren en vertelde het hele verhaal. Ik weet dat het raar klinkt maar op de een of andere manier lucht het me altijd op om het verhaal kwijt te kunnen bij mijn moeder, ze is dan misschien wel dood maar om de een of andere reden heb ik toch het gevoel dat ze me hoort en dat ze nu eigenlijk gewoon naast me staat zonder dat ik haar echt kan zien.

Ik weet niet hoelang ik ongeveer op de begraafplaats, naast de grafsteen van mijn moeder, heb gezeten. Het enige wat ik wel weet is dat Austin me uiteindelijk kwam halen. Hij tilde me op en bracht me naar zijn auto. Hij had mijn fiets al achterin gelegd en reed meteen weg toen we allebei in de auto zaten. De hele rit hebben we niks gezegd tegen elkaar, en daar was ik hem heel erg dankbaar voor. Toen we bij mij thuis waren liep hij met me mee naar boven en zette de tv voor me aan. Ik stond op en pakte een film, ja een horror film ik had geen zin in romantische shit.. Ik was nu echt in een bui waarin ik wilde zien dat iedereen vermoord werd. Austin liep even naar beneden en kwam iets later terug met een bak met ben & jerry ijs. Ik glimlachte. "Je bent de beste." Austin glimlachte nu ook naar me. "Dat weet ik toch." Ik schudde glimlachend mijn hoofd. Ik pakte de bak met ijs en haalde de deksel er vanaf. Ik begon het op te eten terwijl ik de film aan het kijken was.

~

Toen de film afgelopen was ging Austin naar huis. Ik was nu dus alleen thuis en besloot om maar in bad te gaan. Ik liet het bad vollopen met water en gooide er ook wat zeep bij zodat het een beetje zou gaan schuimen. Ik bleef even wachten totdat het bad genoeg gevuld was en zette het water toen uit. Ik kleedde me uit en stapte erin.

Nadat ik een half uur in bad had gelegen stapte ik eruit en begon mezelf af te drogen. Ik wikkelde de handdoek om me heen en liep naar mijn kamer. Toen ik in mijn kamer was liep ik naar m'n kast en pakte er een slipje uit. Ik deed het slipje aan en pakte daarna een shortje en een hemdje. Uiteindelijk pakte ik mijn onesie en trok die eroverheen aan. Mijn haar deed ik gewoon in een rommelige knot. Toen ik klaar was liep ik naar beneden. Mijn vader zat in de keuken en was de krant aan het lezen. Hij keek even op toen hij me hoorde binnenkomen. "Hey, wat is er aan de hand?" Ik zuchtte, ik was namelijk vergeten dat mijn vader het altijd meteen wist als er iets aan de hand is. "Niks..." Ik wist ook dat hij dit niet ging geloven dus bedacht meteen iets om terug te antwoordde als hij er op door ging vragen. "Hailey ik weet dat er iets aan de hand is... Dat zie ik gewoon aan je.." Ik zuchtte diep. "Het is uit met Jace." Mijn vader z'n ogen werden groot. "Dit komt toch niet door de verhuizing?" ik schudde meteen mijn hoofd. "Nee, ik heb dat nog niet eens verteld aan hem... Het komt door iets anders, maar ik heb nu geen zin om daar over te praten...." Mijn vader knikte begrijpend. "Nouja, als er iets is of als je er later wel over wilt praten kan je altijd bij me komen. We gaan trouwens gewoon iets van pizza eten." Ik liep naar mijn vader en gaf hem een kus op z'n wang. "Dankje."

We waren onze pizza aan het eten. Eigenlijk had ik niet echt honger maar ik at toch maar wat. "Als je wilt kan ik kijken of je dit weekend al naar London kan... Dan bel ik je nieuwe school om te vragen of je maandag al kan beginnen." Ik keek mijn vader verbaasd aan. "Kan dat echt?" mijn vader knikte. "Ja natuurlijk." Ik dacht even na, aan de ene kant wilde ik dat eigenlijk maar al te graag. Ik hoefde Jace dan alleen nog maar morgen en overmorgen te zien en dan nooit meer. Maar aan de andere kant wilde ik het ook weer niet. Ik kon Austin dan namelijk ook alleen nog maar morgen en overmorgen zien. "Oke, als dat kan dan zou ik dat wel willen." "Oke, ik zal dalijk dan even kijken of er nog een plaatsje is voor een boot die naar London vaart dit weekend en als die er is dan zal ik even je nieuwe school bellen." Ik knikte en liep naar mijn vader toe. "Je bent de beste!" ik gaf hem een kus op z'n wang. "Pap, ik heb geen honger meer... Ik ga weer naar boven." Mijn vader keek me met medelijden aan. "Is goed, ik laat je dalijk wel weten of het kan." Ik knikte en stond op.

Toen ik boven was en op mijn mobiel keek zag ik dat ik een sms had van Jace. Ik voelde meteen weer een steek van verdriet door me heen gaan en opende het bericht.

BF: hey lief, zullen we morgen naar de film gaan met Stacy, en Liam? Geef me snel antwoord, love you! X

Ik begon te lachen, wat een grap! Al snel werd mijn lach vervangen door tranen en lag ik weer huilend op mijn bed. Het liefst wilde ik hem iets terug sturen, iets in de richting van: Nee, jij klootzak! Rot maar een eind op en praat niet meer tegen me, rot op uit mijn leven en laat me met rust! Maar aan de andere kant wilde ik dit hele gebeuren gewoon vergeten en nu meteen naar hem toe rennen om mijn armen om hem heen te slaan en dat hij me verteld dat het een misverstand was dat het zijn tweelingbroer was of een kloon! Jammer genoeg heeft Jace geen kloon en ook geen tweelingbroer en dit kon dus echt geen misverstand zijn. Ik pakte mijn mobiel en begon te typen:

Hailey: Nee. Geen zin.

Ik kreeg bijna meteen weer een sms'je terug:

BF: Ben je ongesteld? Moet ik naar je toe komen?

Ik raakte in paniek. Nee, mijn god, nee! Ik wilde niet dat hij naar me toe kwam! Ik begon snel een excuus te verzinnen.

Hailey: Nee, heb ruzie met m'n vader dus ben chagrijnig...

Bf: oh oke, het komt allemaal goed. Dat beloof ik je! X

Ik ging naar zijn contactnaam en begon het te veranderen. Van BF (boyfriend) veranderde ik het naar klootzak. Tot mijn verbazing voelde dit al als een enorme opluchting. Ik keek op de klok en zag dat het nu 7 uur was. Ik besloot dus nog maar even wat tv te gaan kijken en op tijd naar bed te gaan.

Net voordat ik naar bed ging kwam mijn vader nog even naar boven. "Ik heb een ticket voor de boot voor je geboekt. Je kan maandag al beginnen om je nieuwe school en ik heb aan Nicky gevraagd of je dan nog voor een week bij haar kan slapen aangezien ik pas volgende week ga." Ik knikte en gaf mijn vader een knuffel. "Dankje pap." "Alsjeblieft meis." Hij gaf me een kus op mijn kruin en zei me welterusten. Daarna liep hij weg en viel ik in slaap.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dus ik hoop dat jullie het een leuk deel vonden en wat is Jace een ongelooflijke eikel!

Wat vinden jullie precies van hem?


En wat vinden jullie ervan om Austin op deze manier te zien, in plats van hoe jullie hem in My Secret Model Life zagen? Vinden jullie hem nu leuker, minder leuk of gewoon hetzelfde?


Als jullie tips hebben twijfel niet en zeg ze gewoon tegen me ;)

-xxx- love ya


P.s: Voor de mensen die mijn andere boeken niet hebben gelezen waarschijnlijk zitten er best wel veel spelfouten enzo in mijn verhaal, maar ik ben gewoon te lui om ze allemaal te verbeteren... hahaha

Just lucky?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu