HOOFDSTUK32

2.5K 124 9
                                    

Met een gitaar voor me staarde voor me uit. Ik besefte het nog niet echt dat we over een paar uur een optreden moesten doen. We hadden de generale repetitie al gehad dus hadden nu eigenlijk niks meer te doen. Ik moest dadelijk nog mijn stem opwarmen maar dat doe ik pas als we nog maar een paar minuten de tijd hebben om ons klaar te maken enzo.

Ik begon weer wat te spelen op mijn gitaar en begon er binnensmonds bij te zingen. Ik verveelde me en dit was het enige wat ik kon bedenken om te doen dus ja.. Ik keek op de klok en zag dat we nog 6 uur de tijd hadden voordat het concert begon. Geïrriteerd zuchtte ik en stond op. Ik kon hier niet veel langer tegen. Ik liep naar mijn kleedkamer en zag Nicky daar op de bank hangen. Ondersteboven.... Terwijl ze aan het slapen was en er een kaasstengel half uit haar mond hing. Mijn mond viel even open en ik schudde mijn hoofd. Hoe kan iemand überhaupt op die manier in slaap vallen?! En dan ook nog wel terwijl ze aan het eten was?! Pfff... Opeens kreeg ik een idee. Ik verveel me toch, dus waarom niet even een grap uithalen. Ik liep snel naar onze make-up tafel en pakte een oogpotlood. Ik bekeek het merk even en zag dat het een merk was wat gelukkig heel makkelijk van je gezicht af gaat. Soms heb je ook van die oog potloden die bijna 2 dagen op je gezicht blijven zitten! En dat wil ik Nicky nu net niet aan doen. Ik liep naar Nicky toen en begon op haar wenkbrauwen te tekenen, en ja ja ik tekende de wel bekende unibrow. Je weet wel, zo'n wenkbrauw die aan elkaar zit. Toen ik klaar was keek ik er grijnzend naar en liep toen naar de lippenstift. Ik pakte een zuurstokroze kleur, wetend dat Nicky deze kleur echt haat, en smeerde het over haar lippen. Toen de lippenstift erop zat was ik eigenlijk van plan om te stoppen maar toen zag ik pas de felroze oogschaduw. Ik deed de oogschaduw op haar oog en bewonderde mijn werk. Met een grijns liep ik naar de make-up tafel en begon zelf wat make-up op mijn gezicht te doen. Toen ik er een beetje fatsoenlijk uitzag liep ik de kleedkamer uit. Ik zag Tristan lopen en vertelde hem even dat ik een ommetje ging maken en binnen een uurtje terug zou zijn in de concerthal. Tristan knikte. Ik liep naar de uitgang en liep maar gewoon een richting in. Ik kende de buurt hier niet echt en wilde niet verdwaald raken, en geloof me dat is nu echt typisch iets voor mij vooral nu ik over een paar uur een concert moet doen, dus ik besloot om maar niet te ver van de concerthal te gaan.

Rond de concerthal was niet heel veel te doen. Er waren vooral gebouwen maar niet echt winkels. Wel was er een speeltuin. Maar het is niet dat ik zo verveeld ben dat ik daardoor in een speeltuin ga spelen. Een speeltuin die ook nog is helemaal vol is met spelende kinderen. Ik liep iets verder en zag en Starbucks winkel. Ik grijnsde en liep er heen. Ik had zoveel zin in koffie! De koffie in de concerthal is lang niet zo goed als die van de Starbucks! Dus waarom zou ik nu geen koffie halen?

Ik liep de Starkbucks in en zag een meisje van ongeveer 25 jaar oud. Je zag aan buik dat ze zwanger was en ze zag er nogal vermoeid uit. Toen ik aan de beurt was nam ik mijn bestelling op. Ik heb ook meteen voor Nicky een koffie gehaald en een muffin omdat ze me anders echt gaat aanvallen als ik dadelijk terug kom in de kleedkamer. Toen ik mijn bestelling had gekregen gaf ik de caseserre een briefje van 50. Ze wilde me het wisselgeld geven maar ik stopte haar. "Hou de rest maar, het is fooi." Het meisje keek me met een grote glimlach aan. "Dankuwel!" zei ze blij. Ik glimlachte en wimpelde het weg. "Geen dank!" zei ik vrolijk en liep toen de winkel uit. Ik ging weer terug naar de concerthal en ging toen ik daar was meteen opzoek naar Nicky. Toen ik haar zag zag ze mij ook net op dat moment.

"HAILEYYY!!! Ik zweer! Als ik je te pakken krijg....." ze begon naar me toe te rennen, en geloof me dat deed ze niet om me een knuffel te geven. Ik hield meteen mijn handen uit en liet haar de Starbucks beker zien. Ze stopte net voor me en keek naar de beker. Ik zag dat ze twijfelde. Doordat ze alleen al door de beker twijfelde pakte ik ook de muffin en liet hem aan haar zien. Haar ogen werden groot en ze greep er letterlijk naar. ik keek haar grinnikend aan. "En hoe vond je het kunstwerk? Ik was er zelf best blij mee." Nicky kneep haar ogen fijn en nam toen een slok van haar koffie. "Je moet echt blij wezen dat je deze koffie mee hebt genomen en de muffin anders was je nu rondjes aan het rennen door heel dit gebouw heen. Oh en by the way, ik zal je  zo meteen even de lijst met nummers die we dadelijk gaan spelen geven. Je moet de volgorde uit je hoofd leren voordat we het dadelijk verkeerd gaat." Ik knikte. Dat zou nogal onprofessioneel zij. Ik zie het al voor me. Op het nieuws staan wij met z'n alle afgebeeld.

"Nieuwste Band Blijkt Een Grote Flop Te Zijn!"

De afgang. Alleen de gedachte gaf me al rillingen op mijn rug. Toen Nicky me het schema voor de avond had gegeven begon ik het meteen in mijn hoofd te stampen. Ik wilde mezelf echt niet voor schut zetten.

Uiteindelijk was het tijd om me om te kleden en mijn haar en make-up te laten doen door de stylist. Toen ik klaar was keek ik in de spiegel en bedankte iedereen. Ik zag er geweldig uit, al zeg ik het zelf. Mijn lippen waren felrood en mijn nagels ook. Ik had een lange zwarte strakke broek aan met daarboven een witte crop top ( kijk foto) Toen ik helemaal klaar was liep ik naar de rest van de band en bleven we met z'n alle wachten. Ik voelde de zenuwen door mijn leef heen gieren maar kon me gelukkig inhouden.
Ik keek strak voor me uit.

"Oke, dames en heren. Een hartelijk applaus voor Illusions!!"

*******************************

Heeyyyyy !!

Oh my god, ik wilde eigenlijk nog iets plaatsen met kerst maar dit is niet gelukt omdat ik met kerst ziek ben geweest, en ik dat nu eigenlijk nog steeds ben maar ach. In ieder geval hoop ik dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad, en voor de mensen die geen kerst vieren: ik hoop dat jullie ook 2 leuke dagen hebben gehad!

Voor oud en nieuw wil ik voor mijn boeken nog iets leuks doen, ik zal jullie hier later meer over vertellen in een apart bericht.

-xxx- love yaa





Just lucky?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu