Q & A

1.7K 61 1
                                    

Vraag 1 : Hoe ben je aan het idee gekomen om dit boek te schrijven?

- Ik wilde eigenlijk al een lange tijd een boek schijven waarin muziek een grote rol speelt. Ik houdt zelf heel erg veel van muziek en kan echt geen dag zonder. Doordat ik zelf het idee had dat het boek behoorlijk saai zou gaan worden als het alleen over muziek zou gaan wilde ik er nog wat "liefde" aan toevoegen, maar wel zo dat het personage van de jongen niet net zo is als alle andere jongens personages van mijn andere boeken. Ik wilde de jongen iets laten doen wat hem net wat anders maakte dan de rest van de personages die ik tot nu toe heb "gecreëerd" iets wat hem speciaal maakte. Vanuit dit punt ben ik dus verder gaan werken en heb ik eigenlijk het verhaal er omheen gemaakt: Een jongen die een meisje bedriegt en het meisje probeert zo goed mogelijk verder te gaan met haar leven en hem op de een of andere manier toch aan hem wilt laten zien wat hij heeft opgegeven. En dat hij een stuk goud heeft ingewisseld voor een stuk plastic wat sprekend lijkt op goud maar wanneer je het oppakt, je meteen beseft dat je je echte schat hebt verloren.

Vraag 2 : Wat is je inspiratie van je "Hoofdpersonages"?

- Ik weet eigenlijk niet echt wat mijn inspiratie was voor Hailey. Ik wilde gewoon en personages wat lief is voor andere maar wel voor zichzelf kan opkomen. Ook moest ze van muziek houden en ja... Dat was het eigenlijk we haha. Bij Nicky vond ik het belangrijk dat ze een goede vriendin is. Ik wilde dat ze, net als ik zelf, verlegen is maar als je haar eenmaal kent eigenlijk helemaal gek is. En met gek bedoel ik natuurlijk gek op de goede manier haha. Voor Austin was het natuurlijk niet moeilijk omdat hij als personage al bestond. Ik wilde niets aan hem veranderen, oke misschien wat meer speelse dingen aan hem toevoegen, omdat het in plaats van zijn vriendin ( romantisch) zijn beste vriendin was. Iemand die hij al heel lang kent en dus allerlei grappen mee kan uithalen.

Stacy had ik eerlijk gezegd nog niet echt gepland. Ik wilde Jace iets ergs laten doen maar ik wist nog niet precies wat, en toen ik eenmaal aan het schrijven was kreeg ik het idee. Het eerste wat ik dacht was: "Bitch, ik heb een bitch nodig." Stacy moest het in zich hebben om een vriendin te bedriegen. Om haar een mes in de rug te steken. En dat niet een keer, maar keer op keer als ze elkaar zien. Dus ook als ze later een keer met de school naar Londen komt voor de voetbalwedstrijd.

Voor Jace moest natuurlijk een grote a$$hole zijn. Ik kan het denk ik niet beter verwoorden. Hij moest gewoon een grote lul zijn en hierdoor helpt het natuurlijk wel als je veel boeken hebt gelezen haha. Ik heb de laatste tijd eigenlijk best veel van dat soort boeken gelezen waarbij de mannen ontzettende eikels zijn. Als ik dit soort dingen lees ga ik me eigenlijk altijd wel voorstellen wat ik zou doen als het bij mij gebeurt en pas ik de situaties een beetje aan, en zo ben ik ook ongeveer op het idee gekomen om hem vreemd te laten gaan, en de manier waarop hij het deed.

Vraag 3 : Wat is het idee van het boek precies? Liefde, muziek, spanning enz...

- Het originele idee was muziek. Maar omdat dit me heel erg saai leek heb ik er nog wat liefde bij gedaan. Of nou ja.... Eigenlijk de liefde er uit gehaald hhahah. Maar uiteindelijk zal ik natuurlijk wel weer wat liefde erin doen haha.

Vraag 4 : Hoe ben je op het verhaal gekomen?

- Ik heb bij al mijn verhalen niet echt een manier hoe ik op een verhaal kom. Bij dit verhaal is dit ook niet zo geweest. Soms heb ik bijvoorbeeld gehad dat ik gewoon in een les zat op school en dat er opeens een idee in mijn hoofd schoot. Meestal heb ik een verhaal wel ruim gepland maar ik moet natuurlijk ook wat hoofdstukken opvullen. Deze verzin ik eigenlijk altijd op het moment zelf en deze hoofdstukken zijn meestal ook wat saaier.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor dit jaar! Dit boek heeft gewoon al bijna 35 000 reads!!! Dat is gewoon waanzinnig!!!

Alvast een heel gelukkig nieuwjaar!!



Just lucky?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu