HOOFDSTUK9

3.6K 179 15
                                    

*een week later*

Ik loop de school uit en knipper een paar keer met mijn ogen om aan het licht te wennen. Ik liep de trap af en toen ik naar het hek keek zag ik mijn vader staan. Mijn mond viel lichtjes open en ik rende naar hem toe. Ik had hem echt heel erg gemist. Ik gaf hem een knuffel en keek hem daarna aan. "Ik heb je gemist pap.." Mijn vader grinnikte en haalde mijn haar door de war. " Ik heb jou ook gemist."  Ik glimlachte. "Kom, ga je mee dan gaan we naar ons nieuwe huis." Ik knikte maar bedacht me toen. Mijn tassen stonden nog allemaal bij Nicky thuis. "Maar mijn tassen dan? Die staan nog bij Nicky thuis." Mijn vader grijnsde. " Daar heb ik allemaal al aan gedacht. Die liggen allemaal al achter in de auto." " Oke, kom dan gaan we!" ik pakte mijn vaders hand beet en begon te rennen. Ja ik weet het ik lijk nu wel heel erg op een klein kind, maar ik ben nu eenmaal benieuwd naar mijn nieuwe kamer en het nieuwe huis.

~

Toen we bij het nieuwe huis kwamen keek ik mijn ogen uit. Het was gewoon een normaal huis, net iets groter dan ons oude huis. "Jou kamer is boven. Als je de trap op gaat dan kijk je meteen tegen de deur aan. Ik rende meteen naar boven. Meteen liep ik naar de deur die mijn vader had beschreven als mijn slaapkamer deur en gooide hem open. Als basiskleur had mijn kamer de kleur blauw. Ik had het behang al een tijdje geleden gekozen en had ook al helemaal uitgelegd aan mijn vader hoe ik mijn kamer wilde hebben. En nu stond ik gewoon in mijn droomkamer. Ik rende naar beneden en gaf mijn vader een knuffel. "Dank dankje dankje dankje dankje!!!!" Ik gaf hem een kus en rende toen snel weer naar boven. In mijn kamer was ook een deur, of eigenlijk waren er 2 deuren. Ik deed de ene open en zag een kast met super veel kleding erin. Ik deed de andere kast open en zag daar een super mooie badkamer! Ik sprong op en rende naar de kast toe en pakte er een leuke outfitt uit. Meteen daarna liep ik naar de badkamer en ging douche.

Na het douche kwam ik er achter dat ik was vergeten om een t-shirt mee te nemen. Ik liep dus met alleen een broek en bh aan naar mijn kamer. In mijn kamer stond de radio aan en dreunde mijn lievelingsliedje door de speakers heen.

OH I THINK THAT I FOUND MYSELF A CHEERLEADER

SHE IS ALWAYS RIGHT THERE WHEN I NEED HER

OH I THINK THAT I FOUND MYSELF A CHEERLEADER

SHE IS ALWAYS RIGHT THERE WHEN I NEED HER

Ik danste door mijn kamer heen en gooide mijn armen in de lucht. Grijnzend danste ik mee op de maat totdat ik vanuit mijn ooghoek iets zag bewegen. Ik stopte met dansen en draaide me half om om te zien wat ik precies zag bewegen. Ik stond nu voor het raam en zag nu iemand anders in de kamer tegenover me staan. Tot mijn schrik was het Cayden die dus blijkbaar in het huis tegenover mij woonde en waarschijnlijk ook nog eens zijn slaapkamer tegenover de mijne zou hebben. Cayden liet zijn ogen over mijn lichaam heen glijden en grijnsde. Ik rolde met mijn ogen en liep naar de radio. Nadat ik het volume een beetje naar beneden had gedaan pakte ik een t-shirt en liep weer terug naar het raam. Terwijl ik voor het raam stond deed ik op mijn dode gemakje het t-shirt aan.

"Uhm, dat had ik niet verwacht..." mompelde Cayden. Ik begon hierdoor te grijnzen. "Tja, je had m'n bh nu toch al gezien dus waarom zou ik dan nog snel naar mijn kast rennen om een t-shirt te pakken en een dramatisch effect creëren..." Cayden haalde z'n schouders op. "Geen idee, dat is wat andere meiden wel zouden hebben gedaan." Ik begon hierdoor te lachen. "Tja, maar ik ben niet zoals andere meiden..." "Dat blijkt maar weer zo te zijn..." mompelde Cayden. Ik keek een beetje ongemakkelijk naar de grond. Gelukkig werd ik al snel gered uit de ongemakkelijke stilte doordat mijn vader riep dat we gingen eten. "Uhm, ik ga maar eens.." ik draaide me om en rende uit mijn kamer. Ik liep in de gang en rook al meteen de geur van tomaten soep. Er verscheen een glimlach op mijn gezicht en rende de trap af. Tomaten soep is mijn lievelingseten. En mijn vader wist dat gelukkig ook. Het zou ook best wel slecht zijn als hij dat niet weet aangezien ik nu al jaren lang riep dat tomaten soep mijn lievelingseten is. We gingen samen aan tafel zitten en aten onze soep op. Ondertussen praten we nog een beetje bij over de afgelopen week. Mijn vader vroeg hoe het op mijn nieuwe school is. Ik vroeg hoe het op zijn werk was de afgelopen week. Hij vroeg weer of ik het naar mijn zin heb gehad bij Nicky thuis. Nadat we gegeten hadden hebben we samen afgeruimd en zijn we voor de tv gaan zitten.

~

Ik ging al vroeg naar bed en maar kon niet slapen. Ik keek naar het plafond en probeerde mijn hoofd  leeg te maken. Ik heb geen idee waarom ik aan zoveel moest denken, aangezien alles goed ging. School was wel oké maar om de een of andere reden kreeg ik mijn hoofd gewoon niet leeg....

Na uren na het plafond te hebben gestaard begonnen mijn ogen dan eindelijk zwaar aan te voelen. Ik sloot ze en viel ik dan eindelijk in slaap.

~

Toen ik de volgende dag wakker werd door de wekker sprong ik uit mijn bed en rende ik naar mijn kast. Ik pakte er een korte broek uit en trok het meteen aan. Daarna pakte ik een bh en een hemdje. Het hemdje was zwart wit gestreept. Om het helemaal af te maken pakte ik nog een geruite blouse en knoopte die vast rond mijn middel. Ik pakte een paar bruine laarsjes en deed deze aan. Als laatste pakte ik een donker bruine hoed, een tas en een zonnebril. Toen ik me had omgekleed liep ik naar de badkamer, kamde mijn haar en deed meteen een beetje make-up op. Ik gaf nog een laatste blik in de spiegel en glimlachte. "Dit moet kunnen.." ik liep mijn kamer uit en rende naar beneden om nog even snel te ontbijten voordat ik naar school moet.

Nadat ik een broodje met nutella naar binnen had gewerkt pakte ik mijn lunch voor op school en nam ook nog een appel mee. Ik pakte een glas water en dronk dat snel op. Toen ik klaar was met mijn ontbijt kwam mijn vader de keuken binnen en gaf me een kus op mijn voorhoofd. "Goeie morgen prinses." Ik rolde mijn ogen speels bij de bijnaam. Mijn vader grinnikte en begon zijn ontbijt te maken. Ondertussen deed ik het koffiezetapparaat aan en maakte een kopje koffie voor hem klaar. Terwijl mijn vader zijn ontbijt ging opeten pakte ik mijn mobiel en keek op facebook.  Er was niet veel te zien. Oke er waren wel een paar grappige filmpjes waarop je zag hoe mensen op de grond vielen omdat ze struikelde maar verder was er echt niks boeiends. Mijn vader was gelukkig al snel klaar met eten dus ik hoefde me niet lang te vervelen. "Zullen we dan maar naar school vertrekken, kiddo?" Ik grinnikte en knikte. We liepen naar de auto en stapte in...

***********************************************************

Hey guys!

Sorry dat het zo lang heeft geduurd maar ik had het heel erg druk met school, je kent het wel de laatste lootjes enzo *zucht* maar daar ben ik eindelijk vanaf! Ik moet deze vakantie nog wel gaan leren voor mijn rijbewijs... *ulg* denk je dat je met het één klaar bent, moet je weer voor iets anders gaan leren... Maar ach ja... Ik ga nu wel weer vaker uploaden doordat ik ook klaar ben met the football princess en heb nu weer alle tijd voor dit boek!

Vandaag ben ik ook naar soldaat van oranje de musical geweest. Voor de mensen die er nog niet heen zijn geweest; het is echt een leuke musical, maar hij duurt wel heeeeel lang. Ik heb hem nu al voor de tweede keer gezien en hij is echt de moeite waard!

-xxx- love yaaa ♥

- sorry voor de (typ) fouten.


Just lucky?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu