HOOFDSTUK10

3.4K 172 23
                                    

Toen ik op school kwam waren er al best veel kinderen die bij hun locker stonden. Nicky stond bij mijn locker te wachten en rende enthousiast naar me toe toen ze me zag."Heb je het gehoord?!" Ik keek haar vragend aan. "Wat moet ik precies hebben gehoord?" Nicky keek me met grote ogen aan en pakte toen mijn handen vast. ik keek een beetje verbaasd naar onze handen. "Uhm, je bedoeld toch niet dat je nu gaat vragen of ik met je wil trouwen of zoiets want begrijp me niet verkeerd Nick, maar ik ben nog te jonge om te trouwen en je bent m'n beste vriendin..." Nicky's ogen werden groot en niet veel later had ze de slappe lach. Zuchtend wachtte ik totdat ze klaar was met lachen. "D-dacht je nu echt dat-" ze hapte naar adem en greep naar haar buik die blijkbaar pijn deed van het lachen.Ik keek haar boos aan en liep langs haar heen naar mijn locker toe. Ik opende mijn locker en pakte de goede boeken eruit. Nicky stond ondertussen al weer naast me en was nogsteeds aan het lachen. Ik smeet mijn locker hard dicht. "Oke, ik snap dat het grappig is, maar had je me niet iets dringends te vertellen of zoiets?" Kelsey keek niet begrijpend aan. Ik zuchtte en wilde me weer omdraaiden toen ze opeens mijn arm vast greep en me grinnikend aankeek. "Oke, oke... Ik zeg het al. Over een maand word hier de wereldwijde schoolvoetbal finale gehouden!" Ik wist niet precies hoe ik hier op moest reageren. Zelf heb ik toch niet echt iets met voetbal, het is opzich wel leuk op te zien maar daar blijft het bij. "Dus?" zei ik uiteindelijk maar. Nicky rolde haar ogen. "Onze school moet ook spelen! Alleen kunnen we geen eerste of tweede meer worden doordat we een wedstrijd hebben verloren... Nu moeten we dus spelen voor de 3e of de 4e plaats." "Wie speelt er voor de 1e en de 2e plaats?" Nicky haalde haar schouders op. "Een van de scholen komt uit Miami en de ander volgens mij uit België." "Nee, dat andere team komt uit Nederland, get your facts straight, sis." Ik schrok van de stem en sprong een beetje omhoog, Jason stond namelijk vlak achter me waardoor zijn stem best hard klonk. "Oh my god.... Ik schrok me rot man!" ik gaf hem een speelse klap tegen zijn arm aan. Jason grinnikte en wreef over de plek heen waar ik hem had geslagen. Hij stopte met wrijven en keek me toen recht in mijn ogen aan. "Ouch... Dat raakte me echt diep van binnen." hij legde een hand op zijn hart en pruilde. Ik ronde mijn ogen. "Tuurlijk..." ik pakte mijn tas van de grond en keek Nick aan. "Zullen we naar de les gaan? We hebben nog 2 minuten." Nicky knikte. Ze haakte haar arm door de mijne heen en zo liepen we naar onze klas.
~
De lessen van die dag gingen snel voorbij. We hadden dan ook maar 6 lesuren: 2 uur biologie, 2 uur gym, 1 uur drama en als laatst een uurtje muziek. Voor muziek moeten we zelf een nummer gaan schrijven. De persoon met het mooiste nummer moet dit gaan optreden op de voetbal finale van volgende maand. Ik had er eigenlijk best veel zin in omdat ik van muziek houdt en zelf ook wel vaker nummers schrijf. Dit moet dus ook wel gaan lukken.
~
Toen ik thuis kwam was mijn vader nog niet thuis. Ik pakte wat te eten en te drinken en liep naar boven. Het eten en drinken zette ik op mijn bureau en zelf ging ik op mijn bed zitten met mijn gitaar op schoot.Ik moest iets verzinnen voor die muziek opdracht....

Ik begon maar gewoon een beetje op mijn gitaar te spelen en al snel kwamen de woorden al zonder moeite uit mijn mond.

You are not your make up, not your clothes
An anonymous face that no one knows


mmm... Ik dacht even na en wist al snel een andere zin. Ik schreef de eerste twee zinnen op papier en ging verder.

You're not a skin color, a pretty face
The number of inches around your waist


Ja,  die zinnen paste goed bij elkaar en liepen goed in elkaar over. Ik tikte met m'n pen op het papiertje en dacht nog even na. Ik speelde weer een stukje gitaar en opeens schot er weer een zin in me op.

There's so much that you've been through that nobody knows
So many things you never show.

You're more than labels
More than pain
Baby, you're more than your mistakes
And you've got something to say

Na een paar uur had ik het nummer helemaal af en was ik er ook echt helemaal tevreden over. Ik speelde het nog een keer helemaal en legde daarna mijn gitaar aan de kant. Ik keek op de klok en zag dat het al best laat was en dat ik ook nog moest eten. Doordat mijn vader nogsteeds niet thuis was moest ik het zelf gaan maken... Ik keek in de vriezer en zag er nog een pizza liggen. Grijnzend pakte ik de doos en haalde de pizza eruit. Ik deed de pizza in de magnetron en stelde de tijd in. Na een tijdje hoorde ik de piep, die aangaf dat mijn pizza klaar was. Ik liep snel naar de magnetron en haalde de pizza eruit. Me een glimlach liep ik uiteindelijk naar boven en ging daar op mijn bed zitten. Ik pakte mijn mes vast en sneed het eerste stukje pizza. Ik nam een hap en kreunde van genot. "Oh my god, dit is zo goed!" Ik hoorde opeens iemand lachen. Ik keek meteen op en zag Cayden . Ik keek Cayden fronsend aan. "Wat is er nu zo grappig?" Cayden keek me geamuseerd aan. "Ik heb nog nooit gezien dat een meid zo erg van haar pizza geniet, de meeste rennen juist weg voor pizza's door de calorieën en al die andere shit. Waarom jij niet?" Ik haalde mijn schouder op. "Waarom zou ik pizza opgeven? Dat is toch veel te lekker? Maar het zou je waarschijnlijk wel verbazen als ik je nu vertel dat ik op een dieet zit, niet waar?" Cayden's mond viel open. "Jij en een dieet? Sinds wanneer gaat dat goed samen?" Ik grinnikte. "Ik ben nog maar net begonnen hoor, en het is best makkelijk. Ik heb namelijk een dieet dat net iets anders werkt dan alle andere. Het werkt namelijk zo: ik bak heel veel cupcake's, taart en al dat soort dingen en dan koop ik ook nog eens heel veel chips. Dit geef ik dan aan al mijn vriendinnen waardoor het lijkt dat ik veel dunner ben. Ik ben dan wel veel geld kwijt maarja dat ben je ook met zo'n belachelijk dieet, en nu kan ik tenminste zelf gewoon normaal blijven eten." Cayden keek me even aan alsof ik gek was geworden en begon toen heel hard te lachen. "O god, je bent echt een aparte, niet waar?" Ik haalde mijn schouders op en nam weer een hap van mijn pizza. Grijnzend keek ik hem aan. "Waarom is dit nu eigenlijk weer apart ik eet gewoon normaal een pizza? Ik ben echt niet het enige meisje dat pizza eet, waarschijnlijk ga jij alleen maar met van die trutjes om die alleen maar salades eten enzo." Cayden haalde nu zijn schouders op. "Dat is waarschijnlijk wel waar, maar wat dan nog." ik haalde mijn schouders op. "Jij bent de gene die hier begon met het gedoe over de calorieën en al die shit. Ik eet hier gewoon rustig mijn pizza..." Cayden rolde zijn ogen. "Anyway, ik moet nu toch gaan trainen. Niet te veel pizza eten hè?" ik grinnikte. "Dat kan ik niet beloven." Cayden rolde weer zijn ogen en zwaaide. Ik zwaaide ook en ging toen weer verder met eten.

****************************************************

Hey guys!

Ik weet het dit was echt een saai hoofdstuk, maar morgen komt er een leukere!! :)

Het liedje, of nouja de paar zinnen uit een liedje, komen uit het liedje: worth it van Cimorelli

Het is echt een geweldig nummer!

En als je dan toch bezig bent met zoeken op youtube kijk dan ook zeker even op het account van Tanner Patrick, die gast heeft echt een geweldige stem!!

afgelopen vrijdag is ook het nieuwe nummer van 5 seconds of summer uitgekomen. Voor de gene die het nog niet wisten, ik ben een enorm fan van hun. Het nummer heet she's kinda hot. En wow het is echt een geweldig nummer. Ik moest er eerst even aan wennen maar na 3 keer luisteren ben ik er al helemaal verliefd op haha oeps... nouja ik hoop dat jullie het hoofdstuk toch nog wel een beetje leuk vonden en tot morgen!

Just lucky?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu