HOOFDSTUK8

3.7K 194 26
                                    

Na de muziek les sleurde Nicky me mee de kantine in. Ze liep op een groepje van 4 mensen af. Er waren 2 meisjes en 2 jongens. Een meisje had blond haar de ander had zwart haar waar een beetje een blauwe gloed in zat. Een van de jongens had ook zwart haar maar bij hem zat geen blauwe gloed in. Hij leek wel echt heel erg op het meisje dus ik vermoed dat ze familie zijn. De andere jongen had blond haar wat hij met gel in een schuine hanenkam in had gemaakt. Het stond hem echt geweldig! "Hey Eline, Jamie, Jaydee en Adam." Nicky wees stelde me aan iedereen voor. Het meisje met de blonde haren heette Eline en die met de zwarte haren heette Jaydee. De jongen met de zwarte haren heette Adam en was de tweeling broer van Jaydee. De jongen met de blonde haren heette Jamie. "Oke Guys, dit is dus mijn beste vriendin Hailey!" Jaydee bekeek me van top tot teen. Ik kreeg even het gevoel dat ze me niet mocht maar uiteindelijk begon ze breed te lachen en gaf ze me een knuffel. Ook eline stond op en omhelsde me. Ik begon met iedereen die er aan de tafel zat te praten en kwam er achter dat Eline van dansen houdt. Ze heeft niet al te veel gezegd tijdens het eten terwijl Jaydee de oren van mijn hoofd aan het praten was. Ik denk dat ze gewoon een beetje verlegen is, wat ik totaal begrijp hoor. Vroeger was ik ook zo. En nu soms ook nog wel. Ik moet eerst iemand kennen voordat ik echt helemaal mezelf kan zijn bij die persoon

Ik was net even met Adam aan het praten toen ik iemand achter me hoorde kuchen. Ik keek fronsend om en zag Cayden staan. Het viel me op dat het hele groepje opeens allemaal stopte met praten en vol verbazing naar mij en Cayden keken. Ik had geen idee waarom....

"Cayden, wat doe je hier?" Ik zag Cayden naar me grijnzen. "Nou, princess. Ik kom je redden en neem je mee naar mijn tafel." Ik bekeek Cayden van top tot teen. "Dan ben je hier voor niks gekomen want ik ga nergens heen." Ik draaide me weer om en ging weer verder praten met Adam. Cayden was ondertussen gelukkig al wel weer weg gelopen.

~

Aan het eind van de dag liep ik samen met Nickey de school uit. Ik was ondertussen druk bezig om mijn oortjes uit mijn tas te halen dat ik niet door had dat er nog een mevrouw voor me liep. De vrouw en ik knalde hard tegen elkaar aan waardoor ik mijn evenwicht verloor en op de grond viel. Mijn tas viel ook en er waren een aantal dingen uit gevallen. Ik zuchtte en begon alles op te rapen en weer in mijn tas te stoppen. Daarna stond ik op en draaide me naar de vrouw om. "Het spijt me, ik was niet aan het opletten..." De vrouw glimlachte. "Ach, dat geeft niet meis. Het was maar een ongeluk." De vrouw wilde nog iets zeggen maar werd onderbroken. "Hailey Benson, wat ben je nu weer aan het doen?" Ik keek om en zag Cayden met een grote grijns staan. Ik fronste. "Hailey?!" riep de vrouw nu opeens terwijl ze haar armen om me heen sloeg en me een dikke knuffel gaf. Ik verstijfde en bleef gewon op mijn plek staan. Ik had geen idee wat ik moest doen want tja, zeg nou zelf wat zou jij doen als een vrouw je opeens een knuffel geeft. Ik hoorde Cayden opeens iets zeggen. "Mam, alsjeblieft laat haar nu maar los, je zet me een beetje heel erg voor schut." Mijn ogen werden groot. Mam?! Was dit Cayden's moeder? De beste vriendin van mijn moeder?! Ik trok me voorzichtig uit de omhelzing en keek Caden's moeder met grote ogen aan. Daarna keek ik naar Cayden die me met een veel te grote grijns aankeek. Ik keek daarna weer naar de moeder van Cayden en glimlachte. Het was heel erg lang geleden dat ik de moeder van Cayden had gezien. Net als bij Cayden was dat op de dag van de begrafenis van mijn moeder en mijn zusje geweest.


~

Nadat ik nog een tijdje met de moeder van Cayden (Saskia) had gepraat moest ik weer naar het huis van Nicky toe omdat het al best laat werd. Ik kwam bij het huis van Nicky aan en Jason deed open. "Komt u binnen." zei hij op een bekakte toon. Ik grinnikte en schudde mijn hoofd. "Dankuwel." ik maakte een lichte buiging en liep naar binnen. Nicky kwam meteen naar me toe gerent. "Oh my god, waar was je?! Ik was bang dat ik je was kwijtgeraakt, en dat zou heel ernstig zijn want hoe kan je in hemelsnaam nu een mens verliezen. En dan ook nog eens mijn beste vriendin! Oh ik ben echt de slechtste vriendin die er bestaat! En-" Ik knikte. "Ja, klopt." onderbrak ik haar. Nickey stopte meteen met praten en haar mond viel open. "Hé, dat is niet waar!! Ik heb je vanmiddag nog een chocolade reep gegeven!!" Ik begon te lachen. "Ja, je hebt een chocolade reep voor me gekocht en ik heb er maar 1 stukje van gehad, omdat jij de rest hebt opgegeten!" Nicky keek me met grote ogen aan. "Dat is niet wa- oh wacht dat is wel waar. Nouja ik had gewoon honger, en je hebt niks aan een dode beste vriendin dus wees blij dat ik mezelf heb gered van mijn ondergang." Ik keek haar aan met een pokerface maar hield het niet lang vol. Uiteindelijk begonnen we allebei keihard te lachen. Toen Jason de gang in kwam gelopen met twee van zijn vrienden, Davey en Tyler, lagen Nicky en ik beide op de grond en hielden onze buik vast door het lachen. Ik voelde een paar tranen over mijn wang lopen. De jongens keken elkaar aan en fronste. Uiteindelijk stapte ze een beetje ongemakkelijk over ons heen en liepen naar de voordeur. "Uhm, wij gaan naar de bios..." mompelde Jason. Nicky probeerde te antwoorden maar kon doordat ze nog steeds zo hard aan het lachen was niet praten. In plaats daarvan stak ze dus maar gewoon haar duimen op.


Toen we eindelijk klaar waren met lachen gingen we beide rechtop zitten. We keken elkaar aan en er verscheen weer een kleine glimlach op mijn gezicht. Nicky stond toen snel op. "Niet weer, niet weer lachen a.u.b!!" Ze rende snel naar de keuken. Ik grinnikte en liep achter haar aan.

"Oke, wat wil je als avondeten? M'n ouders komen waarschijnlijk pas over 2 uur thuis van hun werk dus we moeten zelf voor het avondeten zorgen voor vandaag." Ik knikte en dacht toen even na. "Mmm.... Zullen we tosti's maken?" Nicky keek op en knikte toen met haar hoofd.


~

Na het avond eten gingen we naar boven en zijn we 2 films gaan kijken. Pitch perfect en Pitch Perfect 2. Ik had nooit verwacht dat ik die films zo leuk zou gaan vinden maar het is ze toch gelukt, die filmmakers. Na de films gingen we allebei in ons bed liggen en vielen we al snel in slaap.


**********************************************

Hey guys,

Ik weet dat het laatste stukje echt slecht is geschreven enzo, maar ik wilde jullie niet langer laten wachten. Ik heb overmorgen een engels presentatie die ik nog moet gaan maken ( oeps...) en moet dat nu dus nog even snel gaan doen hahaha


-xxx- love yaaa

Just lucky?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu