* een maand later* ( A/n : ik weet dat ik de laatste tijd heel veel tijdsprongen maak, maar ik wil zo snel mogelijk bij het leuke gedeelte komen, het gedeelte waar het boek eigenlijk om draait. Ik hoop dat jullie het wel een beetje leuk vinden en het niet erg vinden. )
Ik zat in de muziek les. Vanmiddag is de grote voetbal wedstrijd. Alle voetballers hadden al eerder vrij en waren nu nog even aan het trainen. De cheerleaders waren ook al vrij en waren nu aan het oefenen. En dan had je natuurlijk ook nog de kinderen die lui zijn en geen sport doen. Kinderen zoals ikzelf.
"Oke, jullie kunnen gaan. Ik heb toch niks meer om te zeggen dus jullie mogen jullie ook gaan klaar maken voor de wedstrijd." De lerares ging in haar stoel zitten en alle kinderen stonden op en liepen de klas uit. Ik wilde ook net de klas uitlopen toen ik werd tegen gehouden. "Hailey, kan ik je even spreken?" Ik draaide me om en wende me tot de lerares. "Uhm tuurlijk." Ik ging op een stoel zitten. "We hebben een probleem Sofia zou dalijk gaan zingen, maar nu is ze ziek en nu hebben we dus niemand." Ik knikte en had al een beetje een idee waar dit gesprek heen ging. "Dus nu vroeg ik me af, of jij misschien dat liedje zou kunnen zingen wat je hebt geschreven voor de opdracht die ik een maand geleden heb gegeven." Ik dacht even na. Ik weet niet of ik dat echt zou willen. Ik bedoel, ik hou van zingen maar om nu voor zoveel mensen een zelfgemaakt liedjes te gaan zingen... Daar zat ik nu niet echt op te wachten. "Je krijgt er een cijfer voor, en als je het doet geef ik je een 10." Dit pakte mijn aandacht. Ik heb 1 opdracht nog niet gemaakt en sta daar nu dus een 1,1 voor. Hierdoor sta ik op mijn eindcijfer nog maar net een 6 maar eigenlijk wil ik die wel omhoog halen....
Ik zuchtte diep. "Oke, ik doe het." De lerares keek me glimlachend aan. "Je bent een engel! Nadat jij hebt gezongen kunnen er mensen gewoon zomaar het podium op lopen om op te treden, ze hoeven niet perse van onze school te komen maar als je dat ook wilt zeggen nadat je klaar bent." Ik knikte. "Ik heb dan alleen wel een gitaar nodig..." De lerares stond op en pakte een gitaar. Ik pakte de gitaar aan en zei net voordat ik weg ging nog even gedag.
~
Toen ik de kantine inkwam zag ik Nicky. Al bijna meteen, en liep naar haar toe. Ze wees naar de gitaar. "Waarom heb je een gitaar bij je?" Ik haalde mijn schouders op. "Ik moet dalijk gaan optreden.... Ik sta nog maar net een 6 voor muziek en als ik dit de krijg ik een 10 en haal ik mijn cijfer op." Nicky's ogen werden groot. "Maar een 6 is een voldoende?!" Ik rolde mijn ogen. "Dat weet ik ook wel, maar ik ben goed in muziek en wil dus een hoger cijfer. Door die 1,1 is mijn cijfer best wel erg omlaag gegaan...." "Oh, oke. Dat is opzich best wel logisch. Zullen we even naar buiten gaan?" Ik knikte en stond op. "Ik hoef toch pas over 1,5 uur op te treden." Nicky stond ook op en zo liepen we samen naar buiten. Er was geen plek meer aan een tafel waardoor we dus op de grond moesten zitten. Ik legde de blouse die ik om mijn lichaam had geknoopt en ging erop zitten. De gitaar legde ik naast me neer.
Ik pakte mijn zakje met brood uit mijn tas en begon mijn middag eten op te eten. Nicky at ook haar eten op en gaf me haar flesje drinken aangezien ik was vergeten om drinken mee te nemen. "Dankje." ik glimlachte en nam een slok. Terwijl ik een slok nam legde iemand opeens een hand op mijn schouder en schreeuwde keihard iets in mijn oor. Van schik spuugde ik mijn drinken uit en keek boos achterom. Achter me stond Cayden te grijnzen. Ik gaf hem een klap tegen zijn borst aan, waar hij waarschijnlijk niks van voelde aangezien hij best wel gespierd is. Hij legde een hand op de plek waar zijn hart zat en deed alsof hij pijn had. "Ouch, Hailey... Dat deed echt pijn!" Ik rolde mijn ogen en nam weer een slok van het flesje. Deze keer liet gelukkig niemand me schikken en kon ik het water gewoon door slikken in plaats van uitspugen.
"Speel gitaar?" Ik keek Cayden aan en knikte. "Ja.... Mijn moeder heeft het me vroeger een beetje geleerd maar uiteindelijk kon dat niet meer door... nouja je weet wel. En daarna heb ik het mezelf geleerd aangezien ik nog niet alle noten enzo kende." Cayden knikte. Hij was ongeveer de enige hier op school die wist wat er met mijn moeder was gebeurd, nou ja hij, Nicky en Jason ( Nicky's broer) natuurlijk. Cayden pakte opeens de gitaar en keek me aan. Hij begon te spelen en zong meteen mee.
This is my heartbeat song and I'm gonna play it
Been so long, I forgot how to turn it
Up, up, up, up all night long
Oh, up, up all night longIk glimlachte. De hele week heb ik dit nummer al hardop lopen meezingen. En aangezien hij tegenover me woont heeft hij dat waarschijnlijk gehoord. Ik nam adem en zette in terwijl Cayden stopte met zingen maar wel door speelde op de gitaar.
You, where the hell did you come from
You were a different, different kind of fun
And I'm still used to feel it nowCayden begon ook weer te zingen.
Now, I got pins and needles on my tongue
Anticipating what's to come
Like a finger on a loaded gunIk glimlachte even en zong weer verder terwijl Cayden alleen maar speelde op de gitaar.
I can feel it rising
Temperature inside me
Haven't felt it for a long timeIk keek naar Cayden en hij knikte. Ik knikte terug en samen zongen we het refrein.
This is my heartbeat song and I'm gonna play it
Been so long, I forgot how to turn it
Up, up, up, up all night long
Oh, up, up all night long
This is my heartbeat song and I'm gonna play it
Turned it on, but I know you can take it
Up, up, up, up all night long
Oh, up, up all night longWe zongen het hele liedje terwijl Nicky af en toe ook inviel. Ik wist dat Nicky expres niet te veel mee zong omdat ze podium angst heeft, en ook al staat ze dan nu niet op een podium ze kan er gewoon niet tegen om voor veel mensen te zingen. Ik heb haar al wel een horen zingen, en ze is echt heel goed!
Nadat we klaar waren waren er een paar mensen om ons heen gaan staan en begonnen te klappen. Ik keek blozend naar mijn handen terwijl ik een lichte glimlach op mijn gezicht had. Veel mensen kwamen naar ons toe gelopen en zeiden tegen mij dat ik goed kan zingen, terwijl ze Cayden een klopje op zijn schouder gaven. De mensen die gehoord hebben dat Nicky ook mee zong gaven haar ook een paar complimenten, waardoor ze helemaal rood aanliep en naar haar voeten keek. Ze mompelde een paar keer iets terug in de richting van : "Dankje."
"Zing nog een liedje!" hoorde ik iemand zeggen. Meteen kwamen er andere stemmen die dit blijkbaar ook een goed idee vonden. Ik schudde mijn hoofd terwijl Cayden me uitdagend aankeek. "Als jullie mij of Cayden weer willen horen zingen, dan moeten jullie maar even wachten tot straks. Na de wedstrijden kan iedereen namelijk zingen, en ik moet zingen dus je hoort mij dalijk sowieso wel zingen..."
Ik zag dat Cayden iets wilde zeggen, maar hij werd onderbroken door een paar bussen die ons parkeerterrein kwamen opgereden. Iedereen die op voor de school stond draaide zich om naar de bussen en wachtte af op wat er ging gebeuren. Er was namelijk al een keer een grote vechtpartij geweest nadat een school aankwam. Onze school begon de wedstrijd niet maar de directeur was er alsnog niet blij mee. Ik keek ook toe hoe er allerlei kinderen uit de stilstaande bussen kwamen gelopen. De eerste bus was van een school die uit Miami kwam. Je hoorde ze druk met elkaar overleggen. De tweede bus was van kinderen uit Nederland. Ik keek nieuwsgierig naar de bus met Nederlandse kinderen. Er was iets mee wat me heel erg bekend voor kwam. Ik kneep mijn ogen samen om de bus net iets beter te zien, en toen zag ik een wel heel erg bekend hoofd. Ik sloeg mijn hand voor mijn mond om een gil te onderdrukken....
*********************
Hellowaaa Guys!!
Daar ben ik weer!!!
Ik heb het deze week heel erg druk gehad, wow!!Oke, nee grapje! Ik heb deze week bijna niks gedaan en heb gewerkt aan mijn boeken. Verder heb ik alleen maar in bed gelegen aangezien ik super lui ben😊😊
-Hebben jullie al wat leuke dingen gedaan deze vakantie??
-En wat is jullie favoriete personage tot nu toe, uit dit boek?Het liedje wat Hailey en Cayden zingen heet: heartbeat song van Kelly Clarkson en het is echt een geweldig nummer! Kijk ook het filmpje wat ik erbij heb gezet! Dat zijn Tiffany Alvord en Tanner Patrick ;)
-xxx- love yaa 💋
JE LEEST
Just lucky?
RomanceHet zal je maar gebeuren.. De ene dag ben je een normaal meisje en ga je naar school en de andere dag ben je beroemd. Dit gebeurd Hailey Benson. Hailey is een meisje met een passie voor muziek. Het liefst loopt ze heel de dag te zingen terwijl ze o...