Personages in dit hoofdstuk:
Kaitlynn ( van mijn andere boek The Football Princess)
Luke ( TFP)
Jayden (TFP)
Austin ( andere boek My secret model life)
Jace
Nicky
Stacy
Cayden
*****************************************************
Een kwartier later startte de wedstrijd dan eindelijk . Het team van Austin had de bal. Ik wist niet precies wie het was wie de bal had maar het was Austin in ieder geval niet. En het was Jace ook niet aangezien die al vlakbij het goal van het andere team aan het vrijlopen was. Austin bleef vlakbij de bal en liep ondertussen zo vaak als hij kon vrij. Vanuit het niets werd de bal opeens van Austin's team afgepakt door.... Door Kaitlynn!! Mijn mond viel open en ik keek toe hoe ze in volle snelheid over het veld heen sprintte. Ik keek naar Austin die eerst verbaasd bleef kijken maar zich meteen weer voor 100% inzette en de bal weer terug probeerde te veroveren. Ik grinnikte en keek naar de leden van het team van Kaitlynn. Ik zag het vriendje van Kaitlynn, volgens mij was zijn naam Joey, of nee wacht.. Het was Jayden! In ieder geval haar vriedje stond grijnzend toe te kijken en jogde rustig in de richting van het goal van Austin's team.
~
De pauze van de voetbal wedstrijd was ondertussen bijna voorbij. Ik had net met Austin staan praten en was weer naar Nicky toe gelopen. Het stond 5-3 voor het team van Kaitlynn en tot mijn verbazing had Kaitlynn 3 van de 5 goals gescoord. De andere twee zijn gescoord door Jayden en Luke, die blijkbaar Kaitlynn's broer is. In de pauze heb ik ook nog met Kaitlynn gepraat. Ze is echt heel aardig. Ze kan ook Nederlands aangezien ze bijna heel haar leven in Amsterdam heeft gewoond. Uiteindelijk moest ze verhuizen naar Miami. Ik vertelde haar ook waarom ik naar Londen ben verhuisd.
De wedstrijd was weer begonnen en Kaitlynn had de bal weer. Ze was echt heel goed. Ik ben dan zelf misschien niet echt goed in voetbal, oke ik zal eerlijk zijn ik kan er niks van en ik snap er ook niks van, maar ik kon wel zien dat Kaitlynn het wel kon. Kaitlynn rende met de bal op het goal van Austin's team af. Ze wilde de bal net wegtrappen maar werd opeens getackeld. Kaitlynn viel hard op de grond. Ze probeerde zo snel mogelijk weer op te staan maar toen ze op haar rechter voet ging staan kroop ze meteen in elkaar van de pijn. Ze viel weer op de grond en greep har rechter enkel beet. Ik keek naar de persoon die haar getackeld had en zag dat het Jace was. Ik rolde mijn ogen. Maar natuurlijk was hij het, wie had het anders geweest. Ik stond op van de tribune en rende snel naar beneden. Toen ik de tribune af was rende ik meteen het veld op en ging naar Kaitlynn. Ik knielde naast haar neer.
"Waar doet het pijn." vroeg ik nog voor de zekerheid. "Rechter enkel...." zei ze. Ik knikte en keek om me heen, opzoek naar iets wat me kon helpen. Ondertussen waren er al aardig wat speler om ons heen komen staan. Ik zag vanuit mijn ooghoek dat Jayden en Jace ruzie aan het maken waren en elkaar stonden te duwen. Ik richtte mijn aandacht weer op Kaitlynn die nu ook naar Jayden en Jace aan het kijken was. "Ze gaan zo echt vechten..."mompelde ze. Ik keek in het rond maar zag dat er nog niks van een artsenteam of hoe je het ook wilt noemen, maar ons toe kwam.
"Kan iemand misschien een dokter halen of wat dan ook?!" Ik zag een paar kinderen in beweging komen en in de richting van het kamertje van de zuster lopen. Tegelijkertijd haalde Jayden opeens uit naar Jace. Jace kreeg Jayden's vuist vol in zijn gezicht.
"Jayden!" schreeuwde Kaitlynn boos. Ze wilde weer opstaan maar stopte al snel aangezien haar enkel weer pijn deed. Jace veegde met zijn hand bloed weg dat uit zijn neus was gelopen. Hij keek Jayden aan en haalde uit. Hij raakte Jayden vol op zijn kaak. Kaitlynn hapte naar lucht.
"Luke! Hou Jayden tegen!" riep Kaitlynn naar haar broer. Ik keek om me heen mag zag niemand van Jace's vrienden. Ik zag Austin wel staan maar wist dat hij niet sterk genoeg zou zijn. Misschien zou Stacy het wel kunnen doen aangezien Jace meestal wel stopte met vechten als ik hem vast pakte.
"Stacy!! Hou je vriendje in bedwang wil je!!" Ik zag dat Stacy heel arrogant naar me keek. Ze gooide haar haar over haar schouder heen en liep naar Jace. Ondertussen was Luke bezig met het tegenhouden van Jayden.
"Jace, liefje. Kijk me aan." Zei Stacy. Ze pakte de arm van Jace beet zodat hij niet zou kunnen slaan. Jace draaide zich naar Stacy om en duwde haar van zich af. Stacy viel achterover en belandde met haar kont op de grond. Ik sloeg mijn hand voor mijn mond om niet te gaan lachen. Jace liep alweer op Jayden af terwijl Luke zijn best deed om Jayden vast te houden. Ik keek om me hen en zag Austin en Cayden staan. Ik wenkte ze en wees toen naar Jace. Austin snapte gelukkig al meteen wat ik bedoelde en legde het aan Cayden uit. Ik keek naar Jace en Jayden en zag dat er nu nog een jongen bezig was om Jayden vast te houden. Jace was alweer bijna bij Jayden.
Ik stond op en liep naar Jace toe. Ik zag dat Jace zijn arm al omhoog haalde en zich klaar maakte om te gaan slaan. Ik deed nog een stap naar voren en pakte zijn arm beet."Jace. NIET doen." zei ik in zijn oor. Ik voelde zijn arm al ietsjes ontspannen. "Jace. Niet doen. Kom mee." Ik trok een beetje aan zijn arm. Jace keek langzaam mijn kant op en draaide zich toen om. Ik trok hem achter me aan en liep naar de jongenskleedkamer. Ik liep de jongenskleedkamer naar binnen en duwde Jace op een bank. "blijf zitten." commandeerde ik. Ik liep de kleedkamer uit en ging naar het kamertje van de coach. Ik wist dat daar een verbanddoos en een emmer met ontsmettingsmiddel stond. Ik pakte de doos en de emmer en nam het mee naar de kleedkamer. Ik deed de deur van de kleedkamer weer open en vulde de emmer zonder iets te zeggen met water. Toen de emmer vol was gooide ik er een beetje van het ontsmettingsmiddel in en liep naar Jace. Ik zette de emmer neer en liep naar de wc en pakte en wc rol uit. Ik ging voor Jace op mijn knieën zitten en pakte zijn hand. Ik boende zijn hand met het wc papier en probeerde het bloed er vanaf te krijgen. Het was zijn eigen bloed wat hij van zijn neus had afgeveegd. Je zag ook dat zijn knokkels een beetje open waren door de klap die hij Jayden had gegeven.
"Auw!!" riep Jace terwijl hij zijn had uit mijn greep probeerde te verlossen. "Dat was nog niks. Dat was nog niks vergeleken met hoeveel pijn je mij hebt gedaan. Dat was nog niks vergeleken met de pijn die ik jou had kunnen bezorgen." zei ik terug. Ik keek Jace niet aan en ging verder met het boenen van zijn hand.
"Dat was echt ongelooflijk dom wat je daar net deed, weet je dat?" "Hé, hij was de gene die begon met slaan!!" Ik stopte met het schrobben van zijn hand en liet die los. Doordat ik zijn hand losliet viel die vol in het water met ontsmettingsmiddel. Ik hoorde Jace sissend zijn hand uit het water trekken.
"Hij sloeg je omdat je zijn vriendin hebt getackeld! En je tackelde haar ook nog eens expres! Hoe zou jij het vinden als iemand dat bij mi- Stacy deed?!" Ik kon mezelf wel voor het hoofd slaan door de fout die ik bijna maakte. Ik had mezelf bijna weer zijn vriendin genoemd...
"Als hij dat bij Stacy had gedaan dan zou ik hem waarschijnlijk een schouderklopje hebben gegeven." mompelde Jace zachtjes. Waarschijnlijk had hij gehoopt dat ik het niet hoorde, maar jammer genoeg voor hem heb ik het wel gehoord.
"Goed vriendje ben jij zeg." mompelde ik. "Als jij het had geweest had ik hem ook geslagen." zei hij. Ik keek verrast op, maar probeerde mijn emoties te verbergen. "En waarom voor mij dan wel? Waarom wel voor je EX vriendin maar niet voor je huidige vriendin?" Ik zag dat Jace even slikte door de toon van mijn stem.
"Omdat ik niks voor haar voel..." mompelde hij.
*****************************************
Hey guys!!!
Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden!
Vergeet niet te stemmen en een leuke reactie achter te laten ;)
-xxx- love yaaa
JE LEEST
Just lucky?
RomanceHet zal je maar gebeuren.. De ene dag ben je een normaal meisje en ga je naar school en de andere dag ben je beroemd. Dit gebeurd Hailey Benson. Hailey is een meisje met een passie voor muziek. Het liefst loopt ze heel de dag te zingen terwijl ze o...