Ik keek in de spiegel om te zien of mijn outfit goed genoeg was. Mijn vader had met de vader van Cayden afgesproken. Blijkbaar hebben ze de laatste paar weken wel vaker afgesproken om naar een voetbalwedstrijd te gaan of om er thuis een te kijken. Ze zouden dus eerst wat gaan eten en daarna de voetbalwedstrijd gaan kijken, en omdat mijn vader daar ging eten moest ik ook mee. Met een diepe zucht stond ik op en liep naar beneden."Pap, ben je dan bijna klaar?" Ik hoorde mijn vader wat mompelen vanuit de kamer maar kon hem niet verstaan. Ik rolde mijn ogen en liep de kamer binnen. "Pap, ben je kla-" Ik stopte midden in mijn zin en stopte ook met lopen. Naast mijn vader stond namelijk de vader van Cayden. Ik heb hem ook echt al super lang niet meer gezien. De laatste keer was op mijn moeder en zusjes begrafenis.
"Hailey?" zei Edwin, de vader van Cayden. "Wow! Kijk nou eens hoeveel je bent gegroeid! De laatste keer dat ik je zag was je nog zo klein!" Ik grinnikte en schonk hem een kleine glimlach. "De laatste keer dat ik jou heb gezien had je nog zwart haar in plaats van grijs." zei ik lachend tegen Edwin. Edwin rolde zijn ogen terwijl zijn mondhoeken een beetje omhoog gingen. Ik grinnikte en liep naar de keuken en pakte een glas water. Toen ik weer terug kwam in de woonkamer zaten mijn vader en Edwin op de bank en keken ze naar de tv. "Uhm... komen jullie?" Mijn vader schudde zijn hoofd. "Ga maar alvast, wij komen er dalijk wel naartoe." Ik zuchtte en knikte. Meteen daarna liep ik naar de gang en deed mijn schoenen aan. Vervolgens pakte ik mijn jas en liep naar het huis van Cayden.
De voordeur werd open gedaan door Saskia, de moeder van Cayden. Ze trok me meteen naar binnen en gaf me een knuffel. Toen ze me eindelijk los liet bekeek ze me van top tot teen en glimlachte. "Ik zie dat je over je jurken fobie heen bent?" zei Saskia uiteindelijk met een grijns. Ik grinnikte. "Tja... ben er denk ik overheen gegroeid." Saskia grinnikte nu ook. "Ik kan me nog herrinneren dat je moeder je altijd moest dwingen om een jurk aan te doen. En dat terwijl je zusje uiteindelijk precies andersom bleek te zijn. Die wilde de jurken nooit uit doen." "Oh my god, hou op! Ik weet nog dat ze een keer gewoon in zo'n prinsessen jurk heeft geslapen. Mijn ouders hebben 1,5 uur met haar gepraat in de hoop dat ze die jurk uit zou trekken, maar mijn vader maakte het alleen maar erger waardoor ze van alles aan haar outfit ging toevoegen!" Saskia schudde haar hoofd. "Tja.. ze wilde een meisje dat van jurken hield, ze hadden er zelf om gevraagd." Ik knikte. "Een beetje wel ja."
"Kom, wil je me helpen met de taart maken?" Ik knikte blij, blij dat ik kon helpen aangezien ik me niet eens meer kan herinneren wanneer de laatste keer was dat ik een taart heb gemaakt. Ik liep achter Saskia aan naar de keuken en zag daar al een bakvorm staan met alle ingrediënten ernaast. Ik liep naar de bakvorm en pakte de doos waar op stond hoe je de taart moet maken.
Ik wist niet precies hoe het allemaal werkte aangezien ik nog nooit echt zelf een taart heb gemaakt. Ik hielp eigenlijk altijd gewoon mee en moest kleine dingetjes doen zoals de bakvorm insmeren met boter of de bakmix en al het andere samen gooien in een bak en het dan mixen. Het grootse probleem kwam later wanneer de taart helemaal moest ingesmeerd worden met icing (A/N: dat witte spul) Dat stuk mislukte altijd! Ik heb het al een paar keer geprobeerd. In het begin heb ik gewoon een pak gekocht en moest ik de icing zelf maken, geloof me dat is hell... De aller eerste keer dat ik het heb gedaan was het veel te dun en stroomde het zo weer van de taart af. De keer daarna was het te dik en maakte ik heel de taart kapot toen ik het erop smeerde. Later heb ik toch maar kant en klare icing gekocht en het daarmee geprobeerd maar ook dit hielp voor geen meter! De icing was nu dan wel precies goed qua dikte en ook nog eens lekker maar nu kreeg ik het er niet opgesmeerd. Hoe vaak ik het ook geprobeerd het er zaten altijd wel klodders op en het was niet glad.
Met een diepe zucht begon ik de taart te maken en toen die eindelijk in de oven zat liep ik naar de woonkamer. Ik zag dat Saskia aan het strijken was.
"Kan ik nog ergens mee helpen?" vroeg ik. Saskia keek op en schudde haar hoofd. "Nee hoor lieverd! Alles is verder al gedaan." ik knikte. "Dan hoef ik alleen nog maar te wachten op taart. Ik moet er alleen nog wat icing op doen als hij klaar is." Saskia knikte. "Dat is oke, in de tussentijd kan je tv kijken of je kan op de computer als je dat wilt." Ik haalde mijn schouders. "Ik ga eerst naar de wc."
"De gang door en dan de eerste deur aan je linkerhand!" zei Saskia.
*******************************
oke dus ik wou eigenlijk nog doorschrijven en er een extra lang hoofdstuk van maken, maar jullie hebben al zo lang gewacht dus vond ik dat ik hem nu al moest plaatsen, het is een beetje saai maar ik hoop dat jullie het ondanks dat toch wel leuk vonden! Vanaf donderdag kan ik weer iets meer schrijven, maar jammer genoeg moet ik in de vakantie ook weer heel veel boeken gaan lezen voor school.... * zucht*
JE LEEST
Just lucky?
RomanceHet zal je maar gebeuren.. De ene dag ben je een normaal meisje en ga je naar school en de andere dag ben je beroemd. Dit gebeurd Hailey Benson. Hailey is een meisje met een passie voor muziek. Het liefst loopt ze heel de dag te zingen terwijl ze o...