Part 36

49 9 1
                                    

Malaysia

Amzar berada di dalam rumah sambil menunggu kembarnya menelefon dari Rusia. Sekarang pukul 3 petang, maksudnya sekarang Rusia pukul 10 pagi. 

"Bila dia nak call? Baru pukul 10. Takkan dah berperang?"Amzar bermonolog sendirian sambil menonton televisyen dan menunggu kembarnya.

"Takdak gunanya hg tunggu, depa kalau dah berperang, tak ingat dunia. Level psiko depa tu tinggi nak mampoh"kata Adrian yang baru pulang dari sekolah.

"Ha a. Psiko kalah psikopat"kata Farhana pula yang sedang menutup pintu.

"Amzar! Mai makan. Tak makan lagikan?"panggil Fadhlina yang berada di dapur. Amzar menutup televisyen lalu menuju ke dapur.

"Kaklong buat nasi goreng. Makanlah. Mak ayah balik lambat sikit sebab syarikat Rusia tu dah timbulkan masalah, jadi depa ada banyak kerja. Kaklong nak pi kerja balik nih. Amzar makan tau"ujar Fadhlina sambil bergegas ambil kot dan beg tangannya dan terus keluar dari rumah.

"Aryan tu akan call bila free!!! Jadi, dalam pukul 4 ke 5 macam tu baru dia akan call!!"sebelum Fadhlina menutup pintu, sempat lagi dia memberitahu jadual Aryan jika sedang berperang.

Amzar mengiyakannya saja. Dia mengambil  mangkuk dan sudu lalu duduk di meja makan. Dia mencedok beberapa senduk nasi goreng dan menutup nasi goreng itu dengan tudung saji. Dia bangun dari duduknya lalu bergerak ke ruang tamu untuk menjamah makanannya sambil menonton televisyen.

"Terasa sunyi takdak diorang"kata Amzar sambil menyuapkan nasi goreng ke mulut.

Rusia

Sementara Amzar sedang enak melahap nasi goreng dengan nyaman, Besties Boyzz sedang berperang dengan penuh huru-hara.

"Akmal, belakang hg!!!"jerit Syahrul yang tengah berselindung di belakang tong-tong besar. Akmal menyiku musuh itu lalu mengangkat lengannya dan terkena muka musuh itu.

"Alex...baling bom!"arah Aryan sambil menembak mati musuh-musuh yang berada di hadapan.

Alex mengeluarkan bom lalu melempar ke arah musuh.

Bom itu meletus menyebabkan beberapa orang musuh berkecai badannya. Darah, tangan dan kaki merata-rata akibat bom itu.

"No rest today!!!! Fight until you lose your nyawa"jerit Aryan.

"Aku tak nak hilang nyawa!! Hg nak hilang nyawa, dipersilakan"perli Akmal sambil menembak musuh. Aryan mengacah-acah mahu menembak Akmal.

"Aryan!! Abang aku mati, aku bunuh hg"jerit Ikmal sambil menembak musuh-musuh di seberang sana.

"G-guys.....need some help here..."kata Syahrul dengan suara terketar-ketar.

Mereka memandang ke arah Syahrul. Syahrul menjadi tebusan dengan kepalanya diacu pistol.

"Ewah ewah... siapa di sini?"tanya Aryan dengan senyuman sinis.

"Everyone, don't lost control!! Keep fight until the end. Alex, Alexa, Fahmi and Zack..come here and help us"Akmal memberi arahan tegas.

"What do you want?"tanya Aryan sambil tangannya tegak mengacu pistol ke arah lelaki itu.

"Kill all of you"jawabnya lalu mengacu pistol ke kepala Syahrul dengan kasar.

"Go ahead"kata Ikmal selamba.

"BUT! If you kill him, you will die"

"Choose wisely"

"You killed my brother so I will kill your's"

"Dude, that's not my brother that's my friend"jawab Aryan.

4 Besties Boyzz & 4 Besties GirlzzWhere stories live. Discover now