5 bulan kemudian...
BANG! BANG! BANG!
"Farah, kau tersasar sedas"kata Alexa kepada Farah yang sedang berlatih menembak.
"Sejauh mana aku tersasar?"
"10 10 1"
"Ssstttt...jauhnya!"Farah terkejut.
"Ryaan!! Ajarlah macam mana nak memanah!!”rengek Izzaty sambil mengusung busur itu mengikuti langkah Aryan
"Halah halah chubby ni. Nak Ryan pegang chubby ka? Macam tu?"sakat Aryan sambil membuat gaya menarik busur dan matanya ditutup sebelah.
Gulp!
"Bu-bukan tu maksud a-aku. Aku nak kau ajar macam mana nak memanah"Izzaty gagap. Aryan menganggap Izzaty sangat comel apabila dia gagap. Macam nak cubit-cubit pipi pau dia ni tapi kena sabar. Baru bertunang, bukan kahwin.
"Kenapa tak berlatih menembak dengan Farah? Zaty kan dah reti menembak"
"Aku nak try benda lain. Tolonglah ajar, Ryan"pujuk Izzaty sambil memuncungkan mulutnya pula. Aryan tersenyum dengan sikap manja Izzaty.
"Macam ni"Aryan mengambil satu lagi busur lalu menunjukkan caranya. Izzaty mengikut postur Aryan. Aryan memperbaiki postur Izzaty hingga sempurna
"Cubalah lepaskan"
"Fokus dulu, hg nak panah kat mana. Lepastu tarik nafas dalam-dalam, lepaskan"Izzaty menurut kata Aryan. Panah dilepaskan.
"Uuuu 8. Not bad chubby"Aryan mengusap kepala Izzaty berlapik dengan tudung bawal berwarna hitam. Izzaty tersenyum manis
"Berlatihlah lagi. Ryan nak pergi buat kerja. Jangan merengek lagi eh"sakat Aryan menyebabkan pipi Izzaty berona kemerahan.
"Oi oi. Aku single. Kau ni tengok-tengoklah sikit orang yang single ni"perli Amzar yang sedang boxing dengan punching bag.
"Sapa suruh hg single?"
"Akulah"
"Ha dah tu?"
Masing-masing senyap. Terutamanya Amzar kerana dia tidak tahu mahu membalas apa. Dia sambung menumbuk punching bag itu melepaskam geram.
"Hg bayang tu muka aku an"kata Aryan sambil berpeluk tubuh di sebelah Amzar.
"Haa. Aku bayang ni muka engkau"menumbuk lagi dengan kuat
"Muka aku muka hg juga ngek. Otak ada otak?"Amzar berhenti. Mahu saja dia menumbuk kembar dia ni tapi kena sabar kerana dia masih lagi sakit.
Sakit? Ya, mereka baru saja discharge beberapa hari lepas. Walaupun sudah dihalang oleh keluarga mereka, mereka tetap berlatih untuk menguatkan kembali stamina dan bersedia untuk berlawan.
"Papan! Mai sini kejap! Ada something nak bincang!"jerit Akmal dari depan, Aryan berlari anak ke arah 3 sahabatnya itu.
"Awat?"
"Ada dua berita aku nak sampaikan. Satu berita baik satu berita buruk"kata Akmal sambil menunjukkan 2 jarinya tetapi matanya masih melihat pada laptop miliknya.
"Berita baik"
"Berita baiknya, abang aku berjaya hack sistem Mansor dari terus mengacau sistem kita. Akmal dah lumpuhkan sistem depa so depa tak kacau kita dah"terang Ikmal. Aryan mengangguk tanda faham
"Berita buruk?"
"Berita buruk pula...depa cuba untuk ganggu keluarga tunang kita dengan mengintip. Bukan depa saja, BS dengan perempuan psiko tu pun cuba mengintip seluruh keluarga kita"terang Syahrul pula membuatkan Aryan terdiam sejenak
YOU ARE READING
4 Besties Boyzz & 4 Besties Girlzz
De Todo4 bestie boyzz- berumur 17 tahun. Mereka berasal dari Kedah terpaksa berpindah ke Kuala Lumpur atas urusan kerja ayah Aryan yang ingin menumpukan perhatiannya kepada syarikat besarnya. Mereka telah masuk ke dalam sebuah kumpulan yang berbahaya untuk...