Part 37

38 8 1
                                    

Izzaty berada di balkoni biliknya sambil merenung langit yang biru dan awan pelbagai bentuk.

"Rindu pula aku dekat mamat tu. Selalu dia memekak kat sebelah telinga aku, sekarang rasa sunyi pula"kata Izzaty sendirian.

Izzaty terpandang suatu kereta yang amat dia kenal. Mukanya yang ingin tahu terus berkerut dan masam. Izzaty masuk kembali dan mencari telefon pintarnya lalu mendail nombor kembar Aryan, Amzar.

Helo?~

Helo! Amzar. Ka-kau boleh tolong datang rumah aku tak?

Asal?

Ex aku datang balik la..kaukan kembar Aryan..mesti kau boleh berlakon kejap jadi tunang aku

Aryan dapat tau ni..dia bunuh aku au

Kau nak Aryan bunuh kau sbb ganti dia ataupun kau nak dia bunuh kau sbb kau tak take care tunang dia?

Savage babih kau ni. Yela aku datang..5 minit aku sampai
Macam tau tau ja aku ada kat luar

Thanks bro~

Wahai ex, kau bukan lagi cinta aku..kau hanyalah kenangan yang aku sudah hapuskan.

Izzaty mengintai ke luar tingkap sambil menyorok sikit antara langsir. Dia masih berada di sana. Izzaty mengeluh kuat. Dari simpang sebelah kiri, Izzaty ternampak penunggang motosikal berhenti di hadapan rumah.

"IZZATY!! KAIHLAH KATA NAK KELUAQ?!"jerit penunggang itu.

"A-Aryan?"Izzaty terkejut mendengar loghat tersebut. Sebiji Aryan.

Izzaty terus menyiapkan diri ala kadar. Nasib baik dia baru saja balik dari perpustakaan jadi pakaiannya belum tukar.

"Ha sampai pun. Kaih kata nak pi beli barang"kata Amzar. Izzaty tergamam terkaku kerana loghat Amzar.

"Oi!"panggil Amzar sambil memberi helmet kepada Izzaty. Izzaty terperanjat kecil.

"Oh, ha jomlah!"Izzaty pun setuju lalu menyimpan telefon dan dompet dalam poket seluarnya. Dia mengambil helmet tersebut dan memakainya.

"Izzaty"panggil seorang lelaki yang dari tadi bersandar pada keretanya.

"Kau nak apa lagi. Aku dah tak hingin dekat kau. Aku ada fiance aku dan sekarang aku dan dia nak keluar"ujar Izzaty tiada perasaan lalu dengan kekoknya naik atas motor Amzar namun dijauhkan sedikit.

"Kau ni memang nak kena bunuh dengan Aryan eh? Kau naik motor apahal???"bengang Izzaty sambil mengetap giginya

"Kan aku kata aku ada kat luar..memang naik motorlah takkan naik kereta"balas Amzar berbisik.

"Izzaty, I dah insaf. I janji I takkan ulang balik apa yang I buat dekat you"ujar Syafiq lalu melutut hadapan Izzaty.

"You and I~~~~"Amzar menyanyikan lagu dari tiktok yang viral untuk memerli Syafiq sambil berlalu pergi bersama Izzaty.

"Hebat betul loghat kedah kau, sebiji Aryan tho"kata Izzaty.

"Eh of course! Setiap hari aku dengar Aryan berbual dengan aku dengan dalam hati sekali. Memang aku taulah macam mana loghat dia"terang Amzar.

4 Besties Boyzz & 4 Besties GirlzzWhere stories live. Discover now