"hello guys, nak kitaorang tolong angkat?"kata salah seorang dari mereka dengan sinisnya
"Waalaikumussalam. Terima kasih sajalah. Tumpang laluuuu"Ikmal masih lagi sempat tidak serius dalam situasi tengah serius
"haha..come on, mana dia killer boyzz tu. Manaaa!"lelaki itu mencari killer boyzz. Yes, mencari kami.
"hg nak apa?"tanya Adrian kepada mereka. Geng Izzaty sudah terketar-ketar kerana takut. Mak dan ayah aku mendapat panggilan mengatakan ada mesyuarat lembaga pengarah tergempar ketika di butik jadi mak dan ayah aku terlepas dari semua ini.
"Aryan, apa ni?"tanya Izzaty dengan suara yang takut.
"it's okay, don't worry. I'm here with you"aku cuba menenangkan Izzaty.
"well well, who are they?"tanya lelaki itu.
"none of your business"Akmal mendepa sebelah tangan melindungi geng Izzaty
"aku tanya hg, HG NI SAPA SYAITAN?!"suara Adrian naik seoktaf membuatkan suaranya bergema.
"aku? Aku Jack. Pembantu Mansor"jawabnya
"ohhh, Adventure Time Finn dan Jack tu kan"Syahrul pula membuat lawak. Aku dan Akmal menjeling Syahrul. Ikmal hampir ketawa begitu juga adik-beradikku, geng Izzaty dan beberapa orang lelaki bersut hitam
"HOTAK KAU!"Jack mula naik angin
"aku ada saja otak. Kalau tak dak macam mana aku nak hidup. BODOH!"Syahrul sekali lagi. Haih loyar buruk kau ye.
Amarah Jack membuak-buak. Dia memberi isyarat kepada konco-konconya supaya menyerang kami.
Aku pula memberi isyarat kepada Aiman, Fadhlina dan Farhana supaya bawa geng Izzaty dan barang-barang yang dibeli ke tempat yang selamat dan jaga mereka di sana. Mau kena marah kalau barang-barang itu tidak dijaga
"you guys want a fight?"tanyaku sambil mengepak jari
"let's fight"kami berlima berkata serentak dan sinis.
Maka, kami pun mula berlawan dengan mereka.
Jack hanya tunggu di hadapan kereta manakala konco-konconya berlawan dengan kami.
Keluarga aku dan aku mahir dalam taekwondo dan judo. Keluarga Akmal dan Ikmal mahir dalam jiu-jitsu dan karate. Keluarga Syahrul pula mahir dalam kung fu dan muay thai.
Kami tak berlawan dengan mereka. Kami hanya mengelak dan menolak tumbukan atau sepakan mereka. Jadi, mereka berlawan sesama sendiri.
Selepas setengah jam berlawan, mereka semua sudah tersungkur terbaring, mereka lagi penat dari kami. Well, hanya mengelak so buat apa nak penat sangat kan. (saya berlagak. Ahaks!)
Jack rasa gementar kerana kami berlima dapat mengalahkan lebih sepuluh orang konconya.
Jack meluru ke arah aku dan cuba menumbukku namun malangnya aku sempat mengelak. Dia mencuba lagi dengan menyepak aku namun sekali lagi aku dapat mengelak. Jack membuat gaya seperti karate. Jadi, saya mengundurkan diri dan menolak Akmal ke hadapan. Ini bukan pengecut tapi biarlah orang yang mahir mengambil alih.
Akmal bersedia dengan gaya karatenya.
"abangkuuu, tampar sahaja dia. Janganlah gaduh"Ikmal merengek seperti perempuan.
Akmal menjeling tajam adiknya kemudian memberi perhatian kepada Jack.
"awatlah hampa ni suka sangat cari pasal dengan kami ni. Kami tak buat apa-apa pun"Akmal bersembang dengan Jack. Sempat lagiii!
"arahan so what can I do"Jack mula menyerang Akmal namun...Akmal menampar kepala Jack sebelum Jack sempat menumbuk Akmal.
Jack sudah jatuh kerana tamparan Akmal sangat kuat. Mungkin otak dia sudah gegar.
YOU ARE READING
4 Besties Boyzz & 4 Besties Girlzz
Acak4 bestie boyzz- berumur 17 tahun. Mereka berasal dari Kedah terpaksa berpindah ke Kuala Lumpur atas urusan kerja ayah Aryan yang ingin menumpukan perhatiannya kepada syarikat besarnya. Mereka telah masuk ke dalam sebuah kumpulan yang berbahaya untuk...