1 tahun kemudian...
"Alex!!!!"suara Aryan bergema dalam gudang tersebut.
"Kenapalah aku jadi PA diorang. Aku setuju buat apa tau??"Alex merungut sorang-sorang.
"Aku dengaq!! Hg yg nak kuasa tinggi an..lagi tinggi kuasa lagi banyaklah kerja"kata Ikmal sambil mengasah pisau.
"Sendu ceni"kata Alex sambil berjalan ke arah Aryan yang sedang mengisi peluru.
"Aku nak hampa semua balik Malaysia dan buat kerja seperti biasa"arah Aryan membuatkan Alex terkejut termasuk semua orang dalam gudang tersebut.
"Tapi...macam mana dengan ketua Death Skull? Kitaorang takkan balik sampailah ketua dia mati"kata Alexa yang kebetulan berada di sebelah Alex.
"Aku suruh hampa balik untuk uruskan makhluk-makhluk dalam bilik kurungan kita tu. Bukannya aku suruh balik saja-saja. Ketua Death Skull tu biarlah kami empat yang uruskan"terang Aryan satu persatu
"Sekurang-kurangnya panggil la beberapa orang teman korang. Ni empat saja..tahulah kuat tapi kitaorang dilatih untuk jaga bos-bos jugak"bebel Alex.
"Fine! Aku akan bagitau Rafiq dan Raqif pasai ni, aku nak enam orang saja stay di Russia. Yang lain boleh balik ke negara masing-masing. Thanks for your support and hard work"ujar Aryan membuatkan suasana sunyi-sepi. Nasib baik konco dari negara luar juga memahami apa yang Aryan kata kerana mereka diberikan satu earpod khas untuk translation.
"Bukannya kami nak mati pun..dah pergi balik. Kita jumpa nanti"kata Akmal pula lalu menghalau mereka semua. Mereka teragak-agak mahu keluar dari markas DK.
”Dah kenapa?"tanya Syahrul kepada mereka.
"Kitaorang tak kemas lagi barang..."balas Irwan.
"Oh la yaka?? Ha pi kemas cepat"ujar Ikmal. Mereka semua pun mengemas barang masing-masing.
Selepas beberapa jam,
"Bos, kitaorang dah habis kemas"kata Remy.
"Oh, dah? Okay. Dah pergi balik rumah hampa. Nanti untuk kawan-kawan hampa yang sudah takdak, jangan lupa bagitau keluarga depa sekali"ujar Aryan sambil menyediakan pistol di seluarnya
"Dan jangan lupa bagitau sebab. Sapa yang mengkhianat...."Ikmal menakutkan mereka dengan ibu jari ditarik pada leher sambil membuat bunyinya yang menyeramkan.
"Okay! Bye! See you next time"Syahrul melambai ke arah mereka dengan kedua-dua belah tangan.
Mereka semua keluar kecuali enam orang yang sudah ditentukan untuk tinggal. Aryan dan Akmal berada di sebelah kanan pintu manakala Ikmal dan Syahrul berada di sebelah kiri pintu. Macam-macam bahasa yang keluar dari mulut mereka.
"Gracias"
"Thank you"
"Merci"
"Arigato gozaimasu"
"Xie-xie"
"Gamsahamnida"
"Syukron"
"Danke"
"Terima kasih"
Dan banyak lagi. Bukti bahawa Besties Boyzz memang tahu banyak bahasa.
Selesai sahaja ucapan selamat tinggal dan terima kasih atas kerjasama yang diberikan, mereka yang lain bersedia untuk berperang buat kali terakhir.
"Hg kata 2 tahun, tapi kita dapat habiskan dalam masa 1 tahun saja"kata Akmal kepada Alex
"Bos kan hebat, kalau boleh korang nak habiskan dalam masa seminggu saja tau. Nasib baik kitaorang halang. Dahlah korang kena jawab SPM dekat sini. Memang mencabarlah"balas Alex.
"Okay bos! Apa rancangannya bos?"tanya Alexa sambil bersiap sedia untuk berlawan.
Akmal menerangkan perancangan untuk membunuh ketua Death Skull.
Markas Death Skull
Alex dan Tommy menjaga bahagian hadapan manakala Fahmi dan Amirul menjaga bahagian belakang. Selebihnya memasuki markas tersebut.
Bang! Bang! Bang!
Konco-konco DS sekelip mata sudah mati meninggalkan ketua dan 2 orang bodyguardnya.
"Hello bro"Syahrul menyapa ketua DS seperti kawan lama.
"Wassup bro! Long time no see"kata ketua DS.
"Yeah, long time no see until you betrayed us"kata Aryan sinis.
"What? No!! I'm not betrayed you, Death Killer the one who betrayed me!"kata ketua DS dan senyumannya mati lalu mengeluarkan pistol yang berada di belakang seluarnya.
"Yo Red! Hold on. What did you just say? We...HAHAHAH...we betrayed you?? Oh my god you gotta be kidding me"Akmal mula bengang.
"Yes! That's why I gave order to my minions to destroy your precious company"kata ketua DS yang dipanggil Red.
"Set this place with fire!!"arah Red lalu menembak secara rawak. Nasib baik mereka sempat mencari tempat untuk mengelak dari terkena tembakannya.
Bahan letupan yang sudah dipasang meletup dan membakar markas itu. Red melarikan diri bersama bodyguardnya melalui pintu rahsia
"Trap!"kata Aryan lalu mencari laluan untuk keluar dari markas tersebut. Aryan mengoyakkan bajunya lalu mengambil air mineral dari beg yang dibawa oleh Ikmal dan menuangkannya. Dia memberikan baju yang basah itu kepada Alexa dan Ray lalu menyuruh mereka untuk keluar dahulu.
"Tapi bos...."
"Keluaq sekarang!!!"Aryan menjerkah mereka. Mereka patuh lalu berlari keluar dari markas tersebut.
"Jom bunuh Red"kata Aryan seram lalu mata dan rambutnya bertukar warna. Akmal, Ikmal dan Syahrul memahami lalu bertukar juga.
"Mana bos?!"tanya Alex sebaik sahaja nampak kembarnya keluar dari markas.
"Uhuk uhuk! Diorang kat dalam..uhuk uhuk..diorang suruh kitaorang keluar dulu"kata Alexa sambil terbatuk-batuk akibat asap.
"Kenapa korang ja keluar?"tanya Amirul yang baru saja sampai dari belakang markas bersama Fahmi.
"Bos suruh diorang keluar dulu"kata Alex sambil melihat Alexa dan Ray terbatuk-batuk.
Alex cuba untuk masuk namun letupan itu menjadi besar membuatkan mereka terpaksa menjauhkan diri.
"BOS!!! ARYAN! AKMAL! IKMAL! SYAHRUL!!"Alex memanggil mereka namun hanya terdengar bunyi terbakar.
Besties Boyzz mengikut laluan rahsia yang dilalui Red. Mereka menyorok antara dinding kerana sudah menjumpai Red yang sedang memasuki kereta.
"Mal, bom!"kata Aryan ringkas. Akmal memahami lalu menarik tangkal bom dan membalingnya ke arah kereta Red.
BOM!!!
Mereka mendekati kereta Red yang separuh terbakar. Bodyguardnya sudah mati manakala Red pengsan.
Ikmal dan Syahrul menarik Red keluar dari kereta dan jauh dari kereta tersebut sebelum kereta itu pula yang meletup.
'Bukannya kami nak mati pun...'
Kata-kata itu terngiang-ngiang dalam telinga Alex.
"Jom, lepas api dah malap kita datang balik"kata Alex dengan sayu.
"Tapi diorang masih lagi kat dalam"kata Alexa
"Diorang tahulah nak selamatkan diri macam mana"kata Alex lagi
"Tapi...."
"Kau kena tembak Lexa!! Jom kita balik rawat luka tembak kau dulu!"kata Alex dengan kuat sambil menunjukkan bahu Alexa yang terkena tembakan dari Red tadi.
Letusan kali ketiga berlaku membuatkan mereka jatuh terduduk.
"Jom cepat!"Alex memimpin kembarnya itu lalu berlari untuk pulang ke markas DK.
Letusan yang terakhir berlaku dan kalini paling kuat dan besar membuatkan mereka berhenti seketika.
Mereka semua melihat ke arah markas yang terbakar itu membuatkan mereka mempunyai sesuatu perasaan yang tidak boleh diungkapkan.
Bersambung...
YOU ARE READING
4 Besties Boyzz & 4 Besties Girlzz
Aléatoire4 bestie boyzz- berumur 17 tahun. Mereka berasal dari Kedah terpaksa berpindah ke Kuala Lumpur atas urusan kerja ayah Aryan yang ingin menumpukan perhatiannya kepada syarikat besarnya. Mereka telah masuk ke dalam sebuah kumpulan yang berbahaya untuk...