Part 41

37 10 0
                                    

Amzar masih lagi terlantar di hospital seperti orang yang koma, walaupun sudah beberapa hari berlalu. Salmah mengelap muka dan tangan Amzar menggunakan kain basah.

Fadhlina, Farhana, Adrian dan Aiman berada di rumah mengemas barang-barang Besties Boyzz yang dibawa oleh mereka dari Rusia.

"Assalamualaikum!"terdengar seseorang memberi salam.

"Waalaikumussalam"jawab Farhana kebetulan berada di hadapan pintu utama.

"Oh, Izzaty. Mailah masuk"ajak Farhana tersenyum kelat.

"Ni erm...mama bagi untuk mak"kata Izzaty lalu memberi bungkusan makanan kepada Farhana.

"Oh, terima kasih"ucap Farhana.

"Erm..kakngah. Amzar mana? Kitaorang dah janji sama-sama nak hangout haritu. Tapi dia tak jawab panggilan ty"tanya Izzaty yang masih tidak tahu apa-apa yang terjadi pada keluarga tunangnya.

Farhana membelakangi Izzaty menahan air matanya dari keluar. Dia cuba menahannya dan tersenyum.

"Am-Amzar ada dekat hospital. Dia sakit sebab tula dia tak dapat datang haritu"terang Farhana.

"Amzar sakit apa? Kenapa?"tanya Izzaty risau.

"Erm...kakngah pun taktahulah"

"Aryan pun sama. Selalunya dia akan call bila dia free tapi sejak akhir-akhir ni dia tak call langsung"kata-kata Izzaty terus membuatkan air mata Farhana jatuh.

"Eh, kakngah! Kenapa menangis?"tanya Izzaty lalu mengelap air mata Farhana yang sedang mengalir itu.

"Izzaty. Ehem...apa yang kakngah bagitahu ni tolong tabahkan hati dan bersedia ya"kata Farhana sambil memegang bahu Izzaty.

"Ke-kenapa?? Ada sesuatu yang terjadi ka?"

"A-Aryan dengan yang lain....de-depa dah...depa dah takdak"kata Farhana dengan berat hati.

Dunia Izzaty berasa kelam. Bagaikan ada batu besar menghempap dirinya

"A-apa maksud kakngah ni? Tak mungkinlah. Dia-dia dah janji akan balik. Diorang semua dah janji!"Izzaty mula menangis teresak-esak. Farhana memeluk Izzaty dengan erat.

"Kakngah minta maaf, Izzaty. Kakngah pun terkejut sama macam Izzaty"kata Farhana pun menangis juga.

"Depa tengah berperang lepastu tempat tu meletup..kakngah minta maaf, Zaty"Farhana menerangkan apa yang berlaku kepada mereka.

"Kakngah taktahu apa yang terjadi, kakngah nampak depa terbaring...dalam tempat tu..kakngah....kakngah minta maaf"

"Aryan dah takdak?"tiba-tiba suatu suara menyapa mereka dari luar.

"Zu-Zulaikha?"Farhana terkejut melihat sepupunya datang tanpa khabar.

"Apa ni ngah? Betulka Aryan dah takdak? Kakngah ni janganlah main-main?!"

"Kakngah minta maaf, Zu!"Farhana hanya mampu meminta maaf.

Flashback

"I have to go, Zu..you should understand why I do this job,why we do this job. You already know why..but why you ask again and again?"kata Aryan

"Because I don't want to lose you too like I lost my brother!! Abang aku ke Rahmatullah sebab terbunuh oleh mafia -mafia tu. Sejak tu aku tak mahu masuk campur even aku belajar berlawan everything. Please Aryan...please don't, you just like my brother"kata Zulaikha dengan nada merayu dengan tangisan.

"Zulaikha, aku ketua mafia. Ketua mafia yang paling digeruni oleh seluruh dunia. Di mana ada Death Killer di situlah keluarga kita berada. Darah mafia mengalir dari dalam darah kita, Zu. Lagipun dah memang tanggungjawab aku untuk mempertahankan syarikat, keluarga kita sebab aku Ketua. Aku tengah tanggung tanggungjawab yang besar, beban yang berat ada kat kedua-dua belah bahu aku, Zu."jelas Aryan kepada Zulaikha yang sedang menangis.

4 Besties Boyzz & 4 Besties GirlzzWhere stories live. Discover now