Part 60

43 7 0
                                    

"Ehem... Cerita dia macam ni au...

Flashback

Amzar, Syahrul, White Dragon dan beberapa anak buah mereka turun ke bahagian kargo untuk mencari bom.

Mereka mencari di setiap pelosok kargo itu. Mereka terpaksa memijak beg bagasi yang berat itu dengan berhati-hati. Nasib baik Ikmal sudah berpesan supaya menggunakan beg bagasi yang sejenis kanvas, jadi jika terpijak takdaklah macam-macam bunyi seperti beg bagasi yang keras itu. Mahu meraung tuan beg bagasi tersebut kalau patah bagai.

Semasa Faris sedang mencari, dia ternampak seperti rambut yang terurai di sebalik beg bagasi berwarna hitam itu. Dia mengalihkan beg itu ke tepi. Alangkah terkejutnya seorang perempuan tidak berpakaian lengkap, berseluar pendek atas lutut dan sangat ketat dan berbaju singlet sahaja sedang terbaring tiarap. Tangannya kedua-dua belah diikat bersama tali yang hampir reput di belakangnya.

"Allahu akhbar... Astaghfirullah hal azim. Innalillahiwainnalillahirajiun"ucap Faris panjang selepas jatuh terduduk.

Mereka yang lain mendekati Faris apabila melihat dia jatuh sebegitu.

Adam dan Rayyan membantu Faris berdiri semula.

"Innalillahiwainnalillahirajiun"ucap Amzar diikuti mereka yang lain.

End flashback

Gitulah ceritanya. Pendekkan?"ujar Faris sambil mendepakan tangannya bersama muka di senyum sinis.

"Pendek sangat"perli Aryan.

"Zack, panggil ahli forensik kat atas tu"arah Aryan kepada Zack. Zack mengangguk lalu berjalan pergi memanggil ahli forensik.

"Wan, pi teman dia"kata Aryan lagi. Wan juga berbuat demikian seperti Zack lakukan.

Selepas beberapa minit, ahli forensik datang bersama peralatan dan pakaian yang sesuai untuk menyiasat tempat kejadian.

Yan, kami dah jumpa bom tu - Ikmal

Ok good! Aku naik sekarang!

"Ikmal dah jumpa bom tu. Jom naik atas"ajak Aryan.

"Korang pergilah. Someone kena ada kat sini untuk pantau diorang"kata Amzar sambil tangannya seperti menghalau mereka.

"Okay, ada apa-apa petunjuk bagitau tau"kata Aryan lalu berlari naik ke atas diikuti Syahrul dan White Dragon.

"WOOOO!!!"

"Hg lepaskan pisau tu dan Zaty. Kita boleh bincang baik-baik"Akmal cuba menenangkan seseorang.

Aku pun naklah bincang baik-baik tapi bos aku tak bagi!!"amarah perempuan itu.

Aryan, Syahrul dan White Dragon mendekati perlahan-lahan dek kerana suara anak-anak buah mereka ber'woo' tadi.

Aryan terkejut melihat isterinya menjadi tebusan di tangan seorang perempuan yang tidak dikenali itu.

"Boss!! Sorry boss! Aku tak jangka yang dia ada pisau dan akan tarik bini boss jadi tebusan. Aku minta maaf boss!!"Rafiq meminta maaf kepada Aryan. Aryan masih lagi terkejut dengan suasana yang berlaku sekarang ini.

Aryan menarik nafas panjang lalu melepaskan hembusnya.

"It's okay. Aku nak hg perhati baik-baik, kalau ada peluang terus tangkap dia"bisik Aryan ke telinga Rafiq.

4 Besties Boyzz & 4 Besties GirlzzWhere stories live. Discover now