Part 23

101 9 0
                                    

"Kenapa kamu buat macam tu?"tanya Ustazah Nuraini. Hannah masih berdiam diri sejak tadi.

"Kamu tahu tak tu perbuatan syirik! Kamu memang nak masuk neraka ka??!"suara Ustazah Nuraini mulai kuat

"Bukan saya yang buat!!!"jerit Hannah lalu menangis

"Ada....orang bagi....botol air tu....dia kata bagi dekat Aryan so saya pun bagilah"kata Hannah tersedu-sedan kerana menangis teresak-esak.

"Sapa orang tu?"tanya Ustazah lembut.

"Saya tak tahu, dia pakai hoodie kat kepala dia. Masa saya nak keluar rumah, dia cakap 'jangan minum air ni kalau kau nak Aryan dalam hidup kau' dia kata macam tu, jadi saya pun ikutlah sebab saya memang suka Aryan tu. Saya memang tak fikir apa-apa pun. Saya ingat tu cuma air biasa yang dicampur dengan ramuan ubatan tradisional sebab ada macam sayur yang dipotong"jelas Hannah sambil menundukkan kepalanya. Ustazah Nuraini mengeluh panjang.

"Hannah, kalau kamu sayangkan seseorang kamu patut buatkan dia sayangkan kamu, kalau kamu dah bagitau dia kata kamu suka dia atau kamu sayang dia dan dia tolak maknanya kamu berdua belum ada jodoh. Kalau ada jodoh antara kamu dua pasti Allah akan ketemukannya. Jodoh di tangan Allah. Hanya Allah yang boleh tentukan. Kejar cinta Allah dahulu baru kejar cinta manusia. Macam kisah Nabi Yusuf dan Zulaikha. Kamu tahu kan?"terang Ustazah Nuraini lembut. Hannah mengangguk kerana buat-buat tahu tentang kisah Nabi Yusuf dan Zulaikha.

"Kamu patut balik, dah lebih pukul 2 dah ni"kata Ustazah Nuraini lalu bangun dari duduknya.

"Terima kasih Ustazah"ucap Hannah lalu menyalami Ustazah Nuraini. Ketika Hannah mahu keluar, dia ditahan oleh Ustazah.

"Kamu dengar suara tu, suara lelaki atau perempuan?"tanya Ustazah Nuraini

"Tak silap saya, perempuan ustazah"jawab Hannah. Ustazah mengangguk lalu menyuruhnya pulang. Hannah menyeka air matanya.

Hannah pulang ke rumah dengan hati penuh gembira. Mengapa? Kerana lakonannya sangat mengagumkan kali ni.

'hebat aku berlakon, mungkin aku patut jadi pelakon nanti. Hahahahahahah'getus hati Hannah.

Hannah memandu kereta Audinya keluar dari kawasan sekolah menerusi jalan besar untuk pulang ke rumah. Dia memasuki rumah banglo dua tingkat milik ayahnya.

"Papa, Yana dah balik"kata Hannah dengan penuh gembira

"Salam mana salam ha?"kata Papanya iaitu Tunku Hamid mengetuk kepala Hannah menggunakan penggaru belakang.

"Papaa! Sakitlah!"rengek Hannah sambil memegang di bahagian kepala yang diketuk tadi.

"Kamu tu kenapa balik lambat sangat ni? Selalunya pukul 1.45 kamu balik 1.50 kamu dah terpacak depan pintu utama"tanya Tunku Hamid sambil menggaru belakangnya menggunakan penggaru belakang.

"Ada hal sikit tadi. Yana masuh bilik dulu k"jawab Hannah terus menaiki tangga terus menuju ke bilik.

Hannah meletakkan begnya di sofa dalam biliknya lalu duduk di birai katil sambil memikirkan tentang tadi

"Izzaty! Kenapa kau selalu hancurkan rancangan aku?! Aku yang sepatutnya dapat Aryan bukan engkau. Erghh!"Hannah mendengus geram sambil mencengkam cadar tilamnya.

Ting!

Hannah mengambil telefonnya yang berada di atas meja lalu membuka aplikasi Whatsapp.

Whatsapp

Lyly💜

Asalam
Kau ok x?
Aku  dgr ustazah nuraini panggil kau tadi

4 Besties Boyzz & 4 Besties GirlzzWhere stories live. Discover now