Part 47

41 7 0
                                    

Taman berdekatan hospital

Aryan dan Izzaty duduk di bangku taman berhadapan tasik sambil menunggu yang lain sampai. Masing-masing termenung melihat tasik yang bersih dan dipenuhi dengan ikan.

"Kau macam mana? Kau okay tak? Maksud aku kepala kau"tanya Izzaty memecah kesunyian.

"Kepala aku? Sakit sikit. Tapi okay"jawab Aryan. Suasana kembali sunyi.

"Shhh....ada orang"bisik Aryan kepada Izzaty. Aryan menarik kepala Izzaty perlahan-lahan dekat dengan dadanya.

"A-Aryan...a-apa kau bu-buat ni"Izzaty gagap atas tindakan Aryan.

"Kejap....tuu Humairah.. musuh aku"Aryan juga menunduk untuk menyorok daripada Humairah yang sedang melilau mencari sesuatu.

Aryan mengangkat kepalanya sikit untuk melihat kelibat Humairah.

"Dah. Dia dah hilang"Aryan melepaskan pelukan di kepala Izzaty. Izzaty mengangkat kepalanya perlahan-lahan.

"Chubby?! Merahnya muka hg? Sudahlah tembam merah pula tu. Macam tomato"usik Aryan selepas melihat muka Izzaty.

Izzaty menampar bahu Aryan dengan kuat lalu memalingkan mukanya ke sebelah. Aryan menahan kesakitan dengan menjerit tanpa suara dan menggosok bahunya dengan kuat.

"Here you are. Aryan! I was looking for you about an hour"Humairah datang tanpa izin.

"Hey, you! Berambus dari sini. I wanna talk to my future hubby"kata Humairah dengan gediknya sambil cuba mendekati Aryan.

Izzaty melihat perangai Humairah seperti sotong yang tergedik-gedik tiada tulang.

"Get off!!"Humairah memarahi Izzaty membuatkan dia terperanjat kecil.

Izzaty melihat Aryan, Aryan melihat Izzaty. Aryan memberikan pandangan yang senang diungkapkan iaitu jangan pergi.

"Wait, who are you? Why are you here and why you called my husband your future hubby?"Izzaty mula bersuara. Aryan terkejut mendengar perkataan husband yang keluar dari mulut Izzaty.

"Excuse me! Your husband? Eh elok-elok sikit. Aku dengan Aryan dah lama tau sejak sekolah rendah lagi. Yang engkau tu entah muncul dari mana tiba-tiba panggil dia husband kau. Dasar perempuan murah"sedas Humairah beri namun tidak dapat menyentapkan hati kental Izzaty.

"Aku dengan Aryan sejak azali! Parents dia dengan parents aku berkawan sejak kecil! And you! Dengan baju ketat macam sarung nangka. Tayang buah dada kau tayang benda private engkau kat semua orang. Huh! Siapa lagi murah. Kau ke aku?"Izzaty berjaya membuatkan Humairah sentap tidak terkata.

'Deep gila chubby aku bagi'

'Weh Aryan. Kau kat mana gila. Satu hospital kitaorang pusing. Tak jumpa-jumpa pun'

'Taman kat tasik'

'Alright bos'

"Zatyy, jomlah pergi tempat lain. Ryan rimaslah"Aryan merengek disebelah Izzaty sambil menarik-narik lengan bajunya seperti budak kecil.

"Haa?"

"Jomlah Zaty!"Aryan cuba untuk meninggalkan tempat ini kerana kemunculan Humairah. Lebih cepat lebih bagus.

"Yelah. Jom"Izzaty menarik lengan Aryan yang berlapik menolongnya berdiri. Izzaty memimpin tangan Aryan sambil menolongnya berjalan satu persatu. Mereka berdua meninggalkan Humairah seorang diri.

Humairah berasa geram lalu menolak Izzaty jatuh ke dalam tasik. Aryan jatuh terduduk kerana kakinya masih lagi tidak kuat.

"IZZATY!!!"Aryan cuba untuk pergi ke hujung tasik dengan mengesot sekuat dan selaju mungkin tetapi Humairah menarik Aryan ke belakang membiarkan Izzaty menggelupur.

4 Besties Boyzz & 4 Besties GirlzzWhere stories live. Discover now