9.9.1995
Bylo chvíli po půlnoci. Seděl jsem ve společenské místnosti jen s Ronem, Hermionou a Rickem. Ron a Hermiona vypadali jakoby věděli něco co já s Rickem ne. Vlastně ani nechtěli, aby tu Rick byl. Navíc Hermiona opravovala Ronovi úkol. Podíval jsem se do krbu a málem jsem spadl z pohovky. Viděl jsem tam Siriusovu hlavu.
,,Siriusi!" vykřikla Hermiona, když vzhlédla od Ronového úkolu.
,,Už jsem si začínal myslet, že půjdete spát dřív, než ostatní zmizí," ozval se Sirius. ,,Kontroloval jsem to každou hodinu."
,,To jsi každou hodinu strkal hlavu do ohně?" neodpustil jsem si poznámku.
,,Jen na pár vteřin, abych se podíval, jestli už je vzduch čistý." vysvětlil
,,Co kdyby tě ale někdo viděl?" zeptala se Hermiona.
,,No, mám dojem, že jedno děvče – řekl bych, že to byla prvňačka – mě možná letmo zahlédla, ale nedělejte si starosti," uklidňoval je honem Sirius, když si Hermiona vyděšeně přitiskla ruku k ústům. ,,Zmizel jsem, jakmile se po mně ohlédla, a vsadím se, že si myslela, že viděla jen nějaké divné poleno nebo něco takového."
,,Ale, Siriusi, to je přece strašlivé riziko..." začala Hermiona.
,,Mluvíš úplně jako Molly," zarazil ji. ,,Tohle byl jediný způsob, který mě napadl, jak odpovědět Harrymu na dopis a nemuset přitom použít žádnou šifru – tu by navíc mohl někdo rozluštit." Teď jsem si vzpomněl na dopis, který jsem mu poslal
,,A kdo je to s vámi?" zeptal se a zaměřil pohled na Ricka.
,,To je Henry White. Můžeš mu věřit." řekl jsem.
,,Tím si nejsem jistý." řekl Sirius.
,,Já půjdu, abych nepřekážel. Uvidíme se ráno, Harry. Dobrou." rozloučil se se mnou a odešel směrem k ložnicím. Jakmile zavřel dveře ložnice, otočil jsem se zpět k Siriusovi.
,,Neřekls nám, že jsi Siriusovi napsal!" vyčítala mi Hermiona.
,,Zapomněl jsem." řekl jsem a vůbec mi nevadilo, že to nevěděli. ,,Co si myslíš o té Umbridgeové?" změnil jsem téma.
,,Myslíš, že je Smrtijed? Hnusná je na to dost." zeptal se ho Ron.
,,Ledacos jsem o ní slyšel, ale jsem přesvědčený, že nepatří k Smrtijedům." řekl Sirius. Ona k nim taky že nepatří, špehuje nás pro Popletala. ,,Měli byste slyšet, jak o ní mluví Remus. Před dvěma lety sepsala předlohu jednoho zákona proti vlkodlakům, díky kterému Remus prakticky nemá šanci najít práci."
,,Co má proti vlkodlaků?" zajímala se Hermiona.
,,Nejspíš z nich má strach," odpověděl Sirius. ,,Očividně nemůže vystát žádného jen částečně lidského tvora. Loni vedla kampaň za to, aby byli sepsáni a odděleni od ostatních i jezerní lidé. Jen si představte, že někdo plýtvá časem a energií na pronásledování jezerních lidí, zatímco po světě volně pobíhají takové odporné hnidy, jako je Krátura." Ron se tomu zasmál, ale Hermiona vypadala rozhořčeně.
,,Ale Siriusi!" ozvala se káravě. ,,Jsem fakt přesvědčená, že kdyby sis dal s Kráturou jen trochu víc námahy, hned by se choval líp. Jsi koneckonců jediný, kdo mu z celé rodiny Blacků zbývá, a profesor Brumbál říkal..."
,,Tak jak vypadá vyučování s Umbridgeovou?" skočil jí do řeči Sirius. ,,Cvičí vás všechny v zabíjení kříženců?"
,,Naštěstí ne. Ale vůbec nám nedovolí používat kouzla!" řekl jsem.
,,Celou dobu jen čteme v té pitomé učebnici," postěžoval si Ron.
,,No jistě, to se dalo čekat," přikývl Sirius. ,,Podle informací, které získáváme z ministerstva, Popletal nechce, abyste se vycvičili v boji."
,,Vycvičili se v boji?" opakoval nevěřícně Ron. ,,Co si myslí, že tady děláme? Že tu dáváme dohromady nějakou kouzelnickou armádu?"
,,To je přesně to, co si myslí," přisvědčil Sirius, ,,nebo spíš se obává, že přesně tohle dělá Brumbál – buduje vlastní soukromou armádu, se kterou se dokáže postavit proti ministerstvu kouzel." Tak ten Popletal je fakt debil.
,,Tak to je Popletal velmi idiotský. Jediný, kdo dává dohromady armádu, je Voldemort, ale jeho návrat popřel. Myslím, že se bojí o svou pozici, kterou má jen proto, že se dá lehce uplatit." prohlásil jsem. Sirius se na mě nevěřícně podíval.
,,Myslím, že máš pravdu, Harry. On si opravdu myslí, že Brumbál jde po jeho místu." řekl Sirius. No prosím.
,,K čemu by Brumbál potřeboval pozici ministra kouzel? Je ředitelem Bradavic, Nejvyšší divotvorce Starostolce a Nejhlavnějším hlavounem Mezinárodního sdružení kouzelníků. Jen s těmito tituly má moci více než dost." prohlásil jsem. Teď na mě všichni tři koukali s šokovanými výrazy.
,,Harry má pravdu." řekl po chvíli Sirius, ,,ale Popletal si to neuvědomuje a myslí si, že jde po jeho místu. To ho činí paranoidním a je jen otázkou času, než Brumbála za něco nechá zatknout."
,,To přece nesmí!" vykřikla Hermiona.
,,Popletal si myslí, že může dělat co chce. Ale jedna věc je jistá. A to, že bez Brumbála nemáme šanci tuto válku vyhrát." prohlásil Sirius. Tak to se šeredně mýlí. Jediné, co stačí, je zničit ten viteál. A pak už jen Voldemorta. Je to lehčí, než si člověk myslí.
,,Nemáš nějaké zprávy o Hagridovi?" zeptal se ho Ron. Na toho poloobra jsem málem zapomněl. Počkat! Brumbál ho poslal k obrům vyjednávat o spojenectví. Ten je vážně naivní, jestli si myslí, že nám obři pomohou.
,,Měl nějakou misi od Brumbála, ale už měl být touhle dobou zpátky, a nikdo neví jistě, co s ním je..." Všiml si zděšených výrazů Rona a Hermiony a dodal: ,,Brumbál si o něj ale starosti nedělá, tak si s tím taky nelamte hlavu. Hagrid je určitě v pořádku." Lehce jsem si odfrkl. Vím, jací mohou být obři.
,,Jen o něj máme strach." promluvila Hermiona.
,,To vážně nemusíte. Mimochodem, kdy máte příští víkendovou návštěvu Prasinek? Říkal jsem si, že s tou přeměnou v psa nám to na nádraží prošlo, co vy na to? Tak mě napadlo, že bych..."
,,NE!" vyjekli Ron s Hermionou.
,,Jestli chceš být ještě někdy volný, tak na to rovnou zapomeň. Jakmile tě chytí, už tě nikdy nepustí z dohledu." varoval jsem ho tichým, výhružným hlasem.
,,Dobrá, dobrá, je mi to jasné," řekl Sirius. ,,Byl to jen takový nápad, myslel jsem, že bys mě rád viděl."
,,To sice ano, ale za tvé uvěznění to vážně nestojí." řekl jsem. Jakkoli ho moc nemusím, nenechám nikoho nevinného v Azkabanu.
,,Podobáš se otci míň, než jsem si myslel," zahuhlal nakonec a z jeho hlasu čišel chlad. A upřímně, bylo mi jedno, že nejsem James Potter ,,Právě to riziko by Jamese bavilo. Promiň, ale už musím pryč. Slyším Kráturu, jak jde dolů ze schodů," prohlásil Sirius, ,,Takže ti napíšu, kdy se ti zase budu moci v tom ohni objevit, ano? Pokud ovšem to riziko uneseš." a s tím byl pryč. Konečně.
,,Já jdu spát. Dobrou." prohlásil jsem a bez čekání na odpověď jsem odešel do ložnice. V ložnici jsem se převlékl do pyžama a zalezl do postele. Netrvalo dlouho a za chvíli jsem spal.
ČTEŠ
Původní
FanfictionHarry Potter není tím, za koho se vydává. Je to úplně někdo jiný. Není úplný kouzelník a je mu víc, než celému Fénixovému řádu dohromady. Pojďte se podívat na jeho příběh. Probíhá v knize Fénixův řád.