18. Kapitola

224 9 0
                                    

6.10.1995

Zbytek víkendu už uplynul v klidu a nic zajímavého se nedělo. To se ovšem pokazilo dnes ráno. Vešel jsem do společenské místnosti a na nástěnce viselo nové oznámení.

Z NAŘÍZENÍ BRADAVICKÉ VRCHNÍ VYŠETŘOVATELKY 

Veškeré studentské organizace, spolky, sportovní družstva, kroužky a kluby se s okamžitou platností rozpouštějí. 

Za organizaci, spolek, sportovní družstvo, kroužek nebo klub se dle tohoto nařízení považují pravidelná setkání tří nebo více studentů. 

Povolení ke znovuzaložení si lze vyžádat od vrchní vyšetřovatelky (profesorky Umbridgeové). 

Žádné studentské organizace, spolky, sportovní družstva, kroužky ani kluby nesmějí vykonávat svou činnost bez vědomí a schválení vrchní vyšetřovatelky. 

Každý student, jemuž se prokáže, že založil nebo navštěvuje organizaci, spolek, sportovní družstvo, kroužek nebo klub bez schválení vrchní vyšetřovatelky, bude ze školy vyloučen. 

Výše uvedené nařízení je v souladu se vzdělávacím výnosem číslo dvacet čtyři. 

Podepsána: Dolores Jane Umbridgeová, vrchní vyšetřovatelka 

,,Tohle se nevydala jen tak." obrátil jsem se na Ricka, který stál za mnou.

,,Myslíš, že slyšela o shromáždění U Prasečí hlavy a vyložila si to jako nějakou organizaci proti ní a ministerstvu." vyjádřil se Rick.

,,Přesně to si myslím." přikývl jsem. Společně jsme se vydali do Velké síně, kde to šumělo. Samozřejmě, že to bylo i v ostatních společenských místnostech. Všichni o tom mluvili a když přišla Hermiona, ujistila některé lidi ze sobotní schůzky, že se to nadále bude dít. A také se řešil famfrpál. Pro jednou jsem byl rád, že jsme měli hodinu a já mohl odtud vypadnout. A taky, že jsem to udělal.

Přednášku v dějinách kouzel jsem ani nevnímal. Ani jsem moc nevnímal následující přesun do sklepení na další hodinu. A když už jsem si myslel, že tahle hodina nemůže být horší, spletl jsem se. Na hodinu totiž dorazila Umbridgeová a s ní inspekce.

,,Určitě jste si už všimli," promluvil Snape tichým a velmi ironickým hlasem, ,,že tu dnes máme hosta." Teprve teď si někteří všimli, že v rohu místnosti sedí Umbridgeová se svým notesem. Upřímně, nevadilo by mi. kdyby Snapea vyhodila, ale to se nestane.

,,Budeme teď pokračovat ve výrobě posilovacího roztoku. Použijte své tekuté směsi z minulé hodiny; kdo ji namíchal správně, měl by ji mít přes víkend dobře vyzrálou. Pokyny máte na tabuli. Pusťte se do toho."

První polovinu hodiny Umbridgeová jen seděla v rohu a dělala si poznámky. Mám pocit, že za chvíli bude Snapea zpovídat, stejně jako ostatní učitele. A netrvalo dlouho než Umbridgeová vstala a došla za Snapem, který momentálně stál u Deana.

,,Tedy, jak se zdá, je tato třída na pátý ročník poměrně pokročilá," prohlásila rázně. ,,I když si nejsem zcela jistá, jestli je rozumné učit je přípravě takových lektvaru, jako je posilovací roztok. Myslím, že ministerstvo by spíš uvítalo, kdyby byl tento lektvar z osnov vypuštěn." Snape se jen narovnal a otočil se na ni.

PůvodníKde žijí příběhy. Začni objevovat