13.4.1996
,,Nemějte strach, má drahá, ničeho se nebojte," uklidňovala ji tiše Umbridgeová a poplácávala ji po zádech. ,,Všechno je, jak má být. Udělala jste dobře, pana ministra jste velice potěšila. Poví vaší matce, že jste se zachovala jako správné děvče. Mariettina matka, pane ministře," dodala a vzhlédla k Popletalovi, ,,je madame Edgecombeová ze Správy letaxové sítě na odboru pro kouzelnou přepravu. Spolupracovala s námi na střežení bradavických krbů."
,,Výborně, výborně!" zaradoval se Popletal. ,,Jablko nepadlo daleko od stromu, že? Tak jen pojďte blíž, drahoušku, podívejte se na mě a nestyďte se. Poslechneme si, co nám... u všech skákavých chrličů!" Jakmile Marietta zvedla hlavu, viděl jsem důsledek kletby. Obličej má příšerně znetvořený hustě nasetými, rudě zanícenými puchýři, které jí osypaly nos i tváře a vytvořily označení PRÁSKAČ.
Marietta se snažila tvář rychle schovat, ale ne dost rychle, aby si toho všichni v místnosti nevšimli.
,,Té vyrážky si teď nevšímejte, drahoušku," napomenula ji netrpělivě Umbridgeová, ,,stáhněte si ten hábit z pusy a povězte panu ministrovi..." Marietta jen zakvílela. Evidentně nechtěla nic říkat.
,,No prosím, jak chceš, ty hloupá, tak mu to povím já!" vyštěkla Umbridgeová, znovu nasadila svůj nechutný úsměv a rozhovořila se. ,,Tak tedy, pane ministře, slečna Edgecombeová dnes krátce po večeři přišla do mého kabinetu s tím, že mi chce něco říct. Sdělila mi, že když se vydám do tajné místnosti v sedmém patře, které se někdy říká Komnata nejvyšší potřeby, najdu v ní něco, co mi bude velice užitečné. Když jsem jí položila několik dalších otázek, přiznala, že se tam má konat nějaké shromáždění. V tom okamžiku bohužel začalo působit toto uřknutí," mávla nedůtklivě rukou k Mariettině zakrytému obličeji, ,,a když se slečna Edgecombeová uviděla v mém zrcadle, tak ji to rozrušilo, že už mi nebyla schopna říct nic dalšího."
,,Má drahá," ujal se slova Popletal a provrtal Mariettu pohledem, který očividně považoval za laskavý a otcovský, ,,počínala jste si velice statečně, že jste to přišlapaní profesorce oznámit. Jednala jste naprosto správně! Můžete mi teď prozradit, co se na tom shromáždění dělo? Jaký byl jeho účel? Kdo tam byl?" Marietta však odmítala promluvit. ,,Copak na to uřknutí nemáme nějaké protikouzlo?" vyjel Popletal pohoršené na Umbridgeovou a ukázal na Mariettinu tvář. ,,Vždyť by pak mohla mluvit normálně!"
,,Zatím se mi žádné nepodařilo najít," přiznala neochotně Umbridgeová. ,,Pokud ale nemůže mluvit, nevadí, mohu vám to dopovědět za ni. Nepochybně si vzpomínáte, pane ministře, jak jsem vám v říjnu poslala zprávu, že se Potter s několika dalšími studenty sešel v Prasinkách v hostinci U Prasečí hlavy..."
,,A kde máte nějaký důkaz pro svoje tvrzení?" skočila jí do řeči McGonagallová.
,,Mám svědeckou výpověď Zpátečníka Závise, Minervo, který v tom hostinci čirou náhodou ve stejnou dobu byl také. Je sice pravda, že měl hlavu celou obvázanou, slyšel ale naprosto dokonale," odpověděla samolibě Umbridgeová. ,,Rozuměl každému slovu, které Potter řekl, a pospíšil si pak přímo do školy, aby mě informoval..."
,,Ach tak proto na něj nebyla podána žaloba za instalaci všech těch chrlících toalet!" poznamenala se zdviženým obočím McGonagallová. ,,Opravdu zajímavé nahlédnutí do našeho právního systému!"
,,Účelem Potterova setkání s těmito studenty," pokračovala Umbridgeová, jakoby ji neslyšela. ,,bylo přesvědčit je, aby vstoupili do nezákonného spolku, ve kterém se měli učit zaklínadla a kletby, jež ministerstvo pro děti školního věku považuje za nevhodné..."
ČTEŠ
Původní
FanfictionHarry Potter není tím, za koho se vydává. Je to úplně někdo jiný. Není úplný kouzelník a je mu víc, než celému Fénixovému řádu dohromady. Pojďte se podívat na jeho příběh. Probíhá v knize Fénixův řád.