30. Kapitola

211 10 0
                                    

8.1.1996

Dnešní ráno bylo určitě zajímavé. A bylo to něco, co jsem už věděl. A dnes se to dozvěděli ostatní lidé. Bylo to totiž v Denním věštci.

,,Co je?" zeptal jsem se, když Hermiona vyjekla u čtení Denního věštce. Ta nic neřekla a jen rozložila noviny. Na titulní straně bylo deset černobílých fotek. Byly to nejznámější Smrtijedi, ti kteří skončili v Azkabanu. U každé fotky byly jména a jejich zločiny. Např. Antonín Dolohov – odsouzen za brutální vraždu Gideona a Fabiána Prewettových. Algernon Rookwood – odsouzen za vyzrazení tajných informací Ministerstva kouzel Tomu–jehož–jméno–nesmíme–vyslovit. Ovšem, když jsem se podíval na jedinou ženu, poznal jsem Voldemortovu pravou ruku. Belatrix Lestrangeová – odsouzena za mučení a trvalé zmrzačení Franka a Alice Longbottomových. Nedokážu si představit Nevillovu situaci. Že unikl někdo, kdo natrvalo zmrzačil jeho rodiče. 

Hermiona do mě šťouchla, abych se podíval na titulek. A stálo tam:

HROMADNÝ ÚTĚK Z AZKABANU 

MINISTERSTVO SE OBÁVÁ, 

ŽE BLACK JE ORGANIZÁTOREM 

BÝVALÝCH SMRTIJEDŮ

Zakroutil jsem hlavou. Ovšemže si myslí, že zatím je Sirius. Byl první, komu se podařilo z Azkabanu utéct. Museli si najít nějakého obětního beránka a to proto, že popírají Voldemortův návrat.

,,Black?" řekl jsem lehce nahlas. ,,Snad ne...?" 

,,Pssst!" zasyčela naléhavě Hermiona. ,,Ne tak nahlas– jen si to přečti!"

Ministerstvo kouzel včera pozdě večer oznámilo, že došlo k hromadnému útěku z Azkabanu. Když ministr kouzel Kornelius Popletal mluvil ve své soukromé pracovně s novináři, potvrdil, že včera v brzkých večerních hodinách uprchlo deset trestanců odsouzených do vězení s maximální ostrahou a že o těchto nebezpečných zločincích již informoval mudlovského ministerského předsedu. ,,Je to velice politováníhodné, ale nacházíme se ve stejné situaci, v jaké jsme byli před dvěma a půl lety, když uprchl vrah Sirius Black," prohlásil Popletal včera večer. ,,Domníváme se také, že mezi těmito dvěma útěky existuje souvislost. Akce takových rozměrů jednoznačně svědčí o pomoci zvenčí a musíme mít na paměti, že Black jako vůbec první vězeň, jemuž se podařilo z Azkabanu uprchnout, může být ideální osobou schopnou dopomoci k útěku dalším. Považujeme za pravděpodobné, že uprchlíci, mezi nimiž je i Blackova sestřenice Belatrix Lestrangeová, se kolem Blacka shromáždí jako kolem svého vůdce. Děláme vše, co je v našich silách, abychom zločince dopadli, a vyzýváme kouzelnické společenství k bdělosti a rozvaze. Za žádných okolností by se nikdo neměl k těmto osobám přibližovat."

,,Popletal svaluje vinu za ten útěk na Siriuse?" zeptal jsem se po přečtení článku.

,,Co jiného mu zbývá?" ušklíbla se Hermiona. ,,Sotva může říct: Moc se vám všem omlouvám, Brumbál mě varoval, že by k něčemu takovému mohlo dojít, ale azkabanští strážní přeběhli k lordu Voldemortovi a teď navíc z vězení uprchli i nejhorší Voldemortovi přívrženci. Dobrých šest měsíců už přece všem vykládá, že jste ty i Brumbál lháři, ne?"

,,Je to zbabělec?" zamumlal jsem.

,,Kdo je zbabělec?" ozval se za mnou Rickův hlas.

,,Vždyť víš, kjærlighet." řekl jsem, když si Rick sedl vedle mě.

,,Så du snakker om magisministeren?" zeptal se Rick.

,,Selvfølgelig ja." přikývl jsem.

,,O čem se bavíte?" vzhlédl od novin Ron.

,,O tom, že Popletal je feiging." odpověděl mu Rick.

,,Cože je?" zeptal se Ron.

,,Zbabělec. Popletal je zbabělec." přeložil jsem mu to.

,,Tak to sedí." zahuhlal Ron. Přikývl jsem a dál to nijak nerozváděl. Podíval jsem se po Velké síni. Všichni byli z toho článku naprosto vyděšení. Tedy ne všichni. Někteří ze Zmijozelové se postřehnutelně usmívali. Hlavně ti v sedmém ročníku. Někteří určitě patří mezi Smrtijedy. A když ještě ne, brzy budou.

,,Jsi v pohodě?" zašeptal mi Rick. Přikývl jsem. ,,Det er snart over. Da blir vi oss selv."

,,Na to se těším." řekl jsem mu. Rick se na mě usmál a já mu úsměv oplatil. Tohle bude dlouhý den.

Po tomhle jsme odešli z Velké síně. Jenže k mojí smůle jsme u dveří do Velké síně potkali Hagrida.

,,Tak jak se vede, vy tři?" zeptal se a pokusil se o úsměv. Moc mu to nešlo.

,,Jsi v pořádku, Hagride?" zeptal jsem se ze zdvořilosti. Nevypadal nijak zvlášť dobře.

,,Jo, je mi fajn, ujistil mě Hagrid, ale bezstarostný tón se mu nevyvedl. ,,Jen mám moc práce, znáte to, vobvyklý starosti... Musím se chystat na hodiny, párek salamandrů někde chytil do šupin plíseň... a taky jsem dostal podmínku," zahučel.

,,Tys dostal podmínku?" vykřikl Ron tak hlasitě, že se mnozí z kolemjdoucích studentů zvědavě podívali. ,,Promiň – chci říct – tys dostal podmínku?" opakoval šeptem.

,,Jo," přikývl Hagrid. ,,Abych řek pravdu, stejně jsem něco takovýho čekal. Možná jste si toho nevšimli, ale ta inspekce se mi zrovna nevyvedla... Ále co," povzdechl si zhluboka. ,,Nejspíš poběžím nasypat na ty salamandry eště trochu čili, nebo jim za chvíli upadnou vocasy. Tak zatím ahoj, Harry... Rone...Henry..." s tím odešel. 

,,Myslíš, že ho vyhodí?" zeptal se Rick.

,,Nevím. Ale vím o jednom jistém vyhazovu." pošeptal jsem mu.

,,Koho?" zajímal se Rick.

,,Řeknu ti to, až budeme sami." ujistil jsem ho. S tím jsme se vydali do dnešního dne.



Překlad: kjærlighet - lásko (norština)

Så du snakker om magisministeren? - Takže mluvíte o ministru kouzel? (norština)

Selvfølgelig ja. - Samozřejmě, že ano. (norština)

feiging - zbabělec (norština)

Det er snart over. Da blir vi oss selv. - Brzy bude konec. Pak budeme sami sebou. (norština)

PůvodníKde žijí příběhy. Začni objevovat