BAB 45

4.2K 193 9
                                    

"Okay Zach! Saya minta maaf lah! Jangan lah kejar saya dah! Penat!" Laura yang berdiri di hadapan sofa itu menahan Zach yang semakin dekat dengannya.

"Tak nak." Zach semakin dekat dan Laura yang sudah mengambil nafas itu mula berlari menuju ke dalam dapur. Zayn yang sedang membasuh sayur itu diterjah.

"Zayn! Tengok lah abang awak ni!" Laura berdiri di hadapan Zayn yang menyebabkan kerja lelaki itu terhenti, dengan perlahan Zayn mengeluh. Laura mencengkam erat baju hadapan milik Zayn. Zach pula berdiri di belakang Zayn, memberi isyarat supaya Laura jauh dengan Zayn.

"Zach, dah la tu. Matang sikit boleh tak? Mengalah je lah." Zayn memusingkan badan menghadap abang kembarnya. Apa hilang ingatan ke otak mereng jadi macam budak semula Zach ni. Ergh.

"No." Zach memandang wajah Laura tajam. Takkan sesekali dia mengalah. Peduli apa dia matang ke tak.

"Okay then, kalau nak main lari lari baik main jauh dari aku, kalau tak aku hempuk dua dua guna kuali." Zayn memberi amaran kepada mereka. Zach sedaya upaya cuba untuk mencapai tangan Laura yang sedang menggenggam baju Zayn itu tetapi gadis itu mengelak menyebabkan Zayn tergerak sedikit.

"Ish this two. Aku serius ni. Right now, right now. Main jauh jauh lah hish." Zayn merungkaikan genggaman tangan Laura. Terus gadis itu lari keluar rumah. Zach pula terus mengejarnya. Zayn hanya menggelengkan kepalanya.

"Tak nak lah Zach!" Laura menolak tubuh Zach yang ingin menerkamnya itu. Mereka berada di luar rumah di mana tempat kolam terletak. Kalau Laura tolak Zach dengan kuat, confirm! Jatuh lelaki itu.

"Oh why girl? Bukan kau nak aku makan kau ke?" Zach melangkah semakin dekat dengan Laura. Laura pula dengan langkah kecilnya melangkah ke belakang.

"Saya gurau je! Zayn tengah masak kan. Dah la, penat lah main lari lari." Laura merayu seperti hendak menangis. Penat lah! Energy apa Zach guna ni, tak penat ke.

"Sebab tu, lain kali jangan main main dengan aku. Faham?" Zach mendekatkan wajahnya dengan wajah Laura.

"Faham." Laura mengangguk kecil bersama mulutnya yang dimuncungkan.

Cup!

Bush!

Akibat terkejut dengan ciuman yang diberi oleh Zach, tangan Laura dengan pantas menolak lelaki itu sehingga Zach jatuh ke dalam kolam akibat gagal mengimbangi diri.

"Laura Hannaniah!" Zach menepuk air menyebabkan percikan yang besar terhasil. Laura yang masih tergamam itu dipandang macam nak telan.

"Ish maaf lah. Saya terkejut. Awak tu! Siapa suruh suka suka hati je cium saya! Bibir saya ni dah suci selama sebulan tau! Sebab tu tak sengaja." Laura menjawab tanpa ada niat untuk menolong Zach yang berada di dalam kolam itu.

"Menjawab! Aku cakap sikit menjawab!" Tanpa menunggu Zach, Laura terus bergerak ke dapur, buatnya Zach tolak dia ke dalam kolam, tak ke naya. Dan confirm confirm lah Zach lupa yang isteri comelnya itu tak pandai berenang.

"Dah makan. Zach enough jeling jeling bao, dia nak makan." Zach yang sedang duduk di hadapannya Zayn itu ditegur. Zach masih lagi tidak lepas memandang tajam Laura yang duduk di sebelah Zayn itu.

"Apa benda buruk sangat nama kau bagi dia ni?" Zach memandang wajah selamba Zayn. Laura terus mengangkat wajah memandang Zach.

'Suka hati dia je menghina nama comel untuk aku! Huh! Dasar!'

"Dah, dah buruk tak buruk. Makan." Mereka bertiga mula menjamu spaghetti yang dimasak oleh Zayn.

"Urm, yummy like always." Laura memecahkan suasana sepi itu dengan pujian buat Zayn. Udang yang sudah siap dikupas kulitnya itu Zayn letak ke dalam pinggan Laura. Tersengih gadis itu. Zayn tahu apa yang dia suka.

"Kalau yummy makan banyak banyak." Zayn memandang wajah sisi Laura yang sedang menikmati makanan yang dimasak olehnya itu. Seronok tengok orang suka apa yang kita masak.

Zach yang memandang itu dengan sengaja menendang kuat kaki Zayn.

"Aduh sakit lah, apa masalah kau ni. Makan je lah diam diam." Zayn mengalihkan pandangannya ke arah abang kembarnya.

"Sakit mata tengok korang." Zach berkata senada.

"Tak payah lah tengok." Laura berkata perlahan tetapi dapat di dengar oleh Zach.

"Apa benda kau cakap?" Zach memandang Laura tajam.

"Ha dah, jangan nak mula. Aku suruh kau makan. Diam kalau tak aku sumbat semua mi dalam mulut kau." Zayn memberi amaran. Zach mendengus, geram melihat Zayn yang menyebelahi Laura dan gadis itu yang menjelirkan lidah kepada dia.

Kotak susu strawberi yang berada di sisi pinggannya Zayn ambil lalu dituangkan susu strawberi tersebut ke dalam gelas kosong lalu diberi kepada Laura.

"Terima kasih." Laura memandang Zayn bersama senyuman lalu meneguk sedikit susu strawberi itu.

"Aku nak." Zayn dan Laura sama sama  memamdang ke arah Zach.

"Nak apa?" Zayn bertanya hairan, tiba tiba je nak.

"Susu tu." Membulat mata Zayn dan Laura. Seriuslah, Zach nak minum susu strawberi?

"Err awak tak suka susu." Laura mengingatkan Zach. Iyalah takut suka makan minum apa pun lupa kan.

"Aku nak juga." Zach masih bertegas.

"Tuang lah sendiri, tangan tak ada ke?" Zayn menolak kotak susu strawberi tersebut dekat dengan pinggan Zach. Nak sangat kan, ha minum minum.

Zach mencapai kotak tersebut lalu menuang susu strawberi itu lalu meminumnya. Aneh, Zach suka dengan rasanya.

"Awak okay ke?" Laura bertanya apabila Zach tidak memberi sebarang reaksi.

"Not bad." Zach berkata selamba.

"Sumpah lah!" Zayn dan Laura berkata serentak. Betul ke Zach ni hilang ingatan je, ke ada wayar putus ke apa ke.

Dan dengan tiba tiba Laura berlari ke arah sinki. Zach dan Zayn segera bangun mendekati Laura.

"Werk!" Segala makanan yang diisi masuk ke dalam perut Laura dimuntahkan. Zach menggosok perlahan belakang tubuh isterinya. Setelah beberapa minit, Laura memusingkan tubuhnya.

"Are okay kakak ipar?" Zayn bertanya.

"Saya tak larat lah." Laura segera berpaut pada tubuh Zach. Tiba tiba je dia pening. Zach mengangkat tubuh Laura bridal style lalu membawa gadis itu masuk ke dalam bilik.

L A U R A [✓]Where stories live. Discover now