BAB 31

4.3K 184 6
                                    

Hai korang! Okay first minta maaf sangat tak update this story, and i guess dah lama tau tak update, sorry sangat sangat. Sebab saya mengambil masa yang sangat lama ya untuk mengambil mood. And lagi satu saya tak update sebab sibuk layan falling into your smile, its a chinese drama omygod korang kena tengok, recommend gila serious best tak tipu, and cast dia semua visual tau.≧∇≦ okay stop and move on. Btw thankyou sebab vote and read this story. Next time i'll try my best untuk update. Jangan lupa vote and enjoy!^o^

+++

"Dear, lama lagi ke kau dalam toilet tu?" Zach mengetuk pintu bilik air apabila Laura dah 30 minit dalam tu.

Tetapi tiada sahutan dari Laura, Zach mula berasa risau.

"Laura?" Pintu bilik air diketuk lagi dan kali ini lebih kuat. Tetapi masih lagi tiada sahutan.

"Dear!" Pintu bilik air itu diketuk bertalu-talu.

"A-awak," Zach menghela nafas berat, akhirnya Laura bersuara.

"Kau okay tak? Buka pintu ni, biar aku tengok."

Pintu bilik air itu dibuka oleh Laura. Terkejut Zach apabila melihat tubuh Laura di atas lantai. Segera Zach mendapatkan Laura.

"Okay tak? Sakit sangat ke? Aku bawa kau pergi hospital okay?" Tubuh Laura diangkat lalu diletakkan di atas katil.

"Saya okay lah awak, tak payah sampai pergi hospital." Nak tergelak Laura apabila Zach mengajaknya pergi hospital.

"Okay apanya, berpeluh teruk sangat kau ni." Kain tuala diambil lalu Zach lap peluh yang mengalir di dahi Laura.

"Saya kalau period pain memang teruk macam ni lah awak. Jangan risau okay." Wajah Laura yang pucat itu ditatap oleh Zach.

"Mana boleh aku tak risau, now tell me, aku nak kena buat apa?"

"Erm, tolong ambilkan hot patch saya. Ada dalam laci tu." Zach segera bangun dan menuju ke arah laci tersebut, hot patch diambil dan kembali duduk di sebelah Laura.

"Okay pusing. Saya nak pakai ni." Hot patch di tangan Zach diambil.

"Na-ah. Biar aku pakai kan. Macam mana?"

"Tak nak lah, malu saya. Saya boleh pakai sendiri." Laura menggelengkan kepalanya, sangat tidak setuju dengan cadangan Zach.

"Nak malu apa dear? Aku kan suami kau."

"Tak kisah lah suami ke tak ke, saya boleh pakai sendiri. Tak nak lah awak pakai kan."

"Okay then kau pakai, aku turun bawah sekejap, siapkan bubur untuk kau."

"Ala ala tapi saya tak nak makan bubur."

"Then, nak makan apa?" Zach yang sudah berdiri dari kimi kembali duduk.

"Saya tak rasa nak makan." Laura memuncungkan bibirnya.

"Mana boleh tak makan sayang, nanti perut tu kosong." Laura hanya mendiamkan diri. Kalau Laura datang bulan, dia memang hilang selera makan.

"Okay tak pe, kau pakai dulu hot patch tu, aku turun bawah sekejap." Setelah Zach keluar, Laura mula rasa bersalah.

"Ish kau ni Laura, gedik lah tak nak itu yak nak ini. Zach tu dah cukup baik layan kerenah kau tau! Nanti dia malas nak layan macam mana." Air matanya mula jatuh, biasalah orang datang bulan emosi memang tak stabil.

+++

"Hello?"

"Damia, ni Zach." Zach duduk di atas sofa di ruang tamu.

"Oh, why call aku ni?"

"Macam ni, Laura dia period."

"Oh okay. Then why?"

"Macam mana nak jaga dia? I mean aku nak bagi makanan dia tak nak lepastu period pain dia teruk sangat sampai berpeluh. What should i do?"

"Oh okay faham. Erm, macam ni Hanna dia memang hilang selera makan tau bila period, tapi kau kena paksa juga dia makan sebab kau kena bagi dia pain killer lepas makan tu. Lepastu dia memang dah pakai hot patch, tapi kau bagi juga dia air panas suruh dia tuam dekat perut. Dia memang teruk kalau period pain, berpeluh tu kira macam dah biasa. Lepastu dia memang akan susah nak tidur sebab sakit sangat. Kau just kena teman dia lah. Itu je kot. Oh kalau dia minta benda manis, kau bagi dia lepas dia dah tak period pain. Itu je, Hanna ni dia degil sikit so kau terpaksa berkeras sikit dengan dia and dia akan tersangatlah emotional masa period so hadap je lah ya. Ada apa-apa lagi?"

Panjang lebar Damia memberi keterangan kepada Zach.

"Berapa lama selalunya dia period pain?"

"Dalam dua atau tiga hari macam tu lah. Dia kalau period pain teruk sangat tu selalunya hari kedua."

"Okay dah tu je. Thank you. Sorry ganggu malam macam ni."

"Nah, it's okay. Welcome. Bye."

"Bye." Panggilan dimatikan lalu Zach segera ke dapur untuk memasakan bubur untuk Laura.

Semangkuk bubur dan segelas air suam diletakkan di atas dulang. Dengan berjaga jaga Zach membawa dulang itu ke dalam bilik.

Buka sahaja pintu, Laura memandang wajah Zach dengan air mata yang mengalir di pipi. Segera Zach percepatkan langkah, dulang diletakkan di atas night stand.

"Kenapa ni dear? Sakit sangat ke?" Pipi Laura yang mengalir air matanya itu disapu dengan ibu jari.

"Saya susah kan awak ke?" Laura bertanya dengan suara yang perlahan.

"Hey apa cakap macam tu, kau tak susah kan pun sayang. Kenapa ni?"

"Saya tak nak itu tak nak ini, kesian awak kena layan perangai mengada saya ni." Makin kuat Laura menangis.

"Dear, aku tak rasa susah pun. Jangan lah macam ni." Tubuh Laura dibawa ke dalam pelukan. Kepala Laura diusap. Makin kuat pula tangisan Laura.

"Sorry." Laura membalas pelukan Zach. Tubuh Zach dipeluk erat.

"No need dear. Dah, don't cry. Aku suap bubur okay?" Pelukan dileraikan, bubur yang berada di atas meja diambil dan perlahan lahan Zach menyuapkan Laura.

Setelah selesai memberi Laura makan, Zach turun ke bawah untuk membersihkan mangkuk.

Setelah memberi Laura makan ubat, dan tuam perut Laura, Zach duduk di sebelah Laura dan bersandar di kepala katil.

Laura duduk merapati Zach lalu memeluk Zach erat. Kepalanya di baringkan di atas dada Zach.

"Tidur okay dear." Tubuh Laura di peluk erat lalu diusap kepala Laura untuk melenakan gadis itu.

Dan secara tidak sedar, Laura mula mengantuk dan mula tertidur. Zach melihat wajah bersih Laura lalu tersenyum.

Zach baringkan dirinya lalu tubuh Laura dipeluk sambil Zach mengurut perlahan perut Laura.

"Good night dear." Zach mencium perlahan dahi Laura lalu Zach pun ikut tertidur.

L A U R A [✓]Where stories live. Discover now