^•BAB 5•^

2.6K 183 17
                                    

~ satu hati yang tersakiti ~

____°____

CRUSH THAT NEVER NOTICE :  KAEL

Kael Fikri. Introvert tapi otaknya bergeliga. Selalu menjadi tatapan mata-mata anak gadis termasuk Anayra.

Ye, selepas kejadian Aiden tidak menjawab panggilannya berbulan-bulan, dia mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan dengan lelaki tersebut. Janji yang diberikan sudah terbukti bahawa Aiden memang tidak serius dalam sesuatu hubungan.

Sakit memang sakit, tapi dia tetap perlu teruskan.

Setiap hari, setiap jam, setiap minit, setiap saat. Kerjanya asyik meng'stalk'
kekasih pujaan hati. Kael ke perpustakaan, dia ke perpustakaan. Kael ke masjid, dia ke masjid.

Hampir satu masa Kael ke tandas, dia hampir terikut sama. Hanya kerana ingin melihat si dia. Lelaki-lelaki
di dalam tandas itu menengkingnya. Cepat-cepat Anayra keluar dari tandas itu. Malu itu hanya dia yang tanggung.

Sampai satu masa dia kuatkan diri meluahkan perasaan pada lelaki tersebut.

"Sebenarnya, saya sukakan awak. Dah lama saya suka awak. "

Sekarang dia tak tahu di mana dia mahu meletakkan wajahnya. Malu tu malu! Tapi usaha itu perlu!

" Emm, boleh bagi Kael masa? Nanti Kael bagitahu jawapan bila Kael dah buat keputusan."

Anayra tersenyum puas. Biar dia tidak mendapat jawapan lagi. Asalkan dia dah confess pada crushnya!

' Bagi dia masa, Anayra. ' bisik hatinya.

Tiga hari selepas kejadian tersebut, sebarang jawapan masih tidak diberikan. Tapi, Kael menjadi semakin rapat dengannya. Itu pun sudah cukup.

Kael kerap bertanyakan tentang keluarganya. Dari mak ayah sehingga saudara-mara Anayra ceritakan.

Kael juga selalu menolongnya dalam pelajaran. Dia selalu memberi sokongan pada Anayra tiap kali dia hampir berputus asa.

Anayra yang sedang tekun mengulangkaji pelajaran terhenti ketika mendengar notifikasi dari telefonnya.

Mesej dari sepupunya, Hanifah.

Hanifah

-> Weyh, Anayra. Kael tu crush kau kan? Aku tak tahulah dari mana dia dapat nombor aku tapi tengok dia mesej aku. Aku hantar screenshot.

( pic)

( pic)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rasa perit cuba ditelan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Rasa perit cuba ditelan.

'Jadi selama ni dia rapat dengan aku sebab nak dekat dengan sepupu aku? '

Anayra cuba untuk tidak menangis. Namun air mata mula bergelinangan membasahi pipi.

'It's okay, Anayra. Ramai lagi lelaki dekat luar sana yang baik, yang boleh terima kau seadanya. '

Sad things happen. They do. But we don't need to livesad forever

C | TRUE LOVEWhere stories live. Discover now