•^BAB 35^•

2.1K 120 48
                                    

~ satu hati yang tersakiti ~

_____°_____

Anayra memandang skrin televisyen tanpa riak. Dia pun tidak tahu nak buat apa. Akhirnya, cerita The Nun juga menjadi pilihan.

Tepat pukul 10 malam, Anayra bangun dari duduk. Sedang dia ingin berjalan masuk ke dalam bilik, tubuhnya ditarik rapat.

"Abang..." panggil Anayra perlahan. Diliar ke kiri dan ke kanan. Mana tahu Maira ada sekali. Dia kan tak boleh berpisah langsung dengan Aaran.

"Shhh... Stay still" pelukan dieratkan.

"Abang tidur dengan siapa malam ni?" soal Anayra. Yelah... Sekarang dia dah berkongsi suami. Suami nya juga haruslah berlaku adil.

"Abang tidur dengan Maira dulu malam ni. Dia still trauma. Abang tak boleh tinggalkan dia. Ni pun sebab dia dah tidur sebab penat sangat"

"Okey... " balas Anayra ringkas.

"Esok abang tidur dengan sayang, okey? " pujuk Aaran lembut. Anayra mengangguk.

"Abang masuk tidur dulu" pelukan dilepaskan. Dia bergerak menuju ke bilik tidur yang paling hujung. Anayra melepaskan nafas perlahan sebelum bergerak menuju ke bilik tidur.





Aaran membuka pintu perlahan-lahan. Dia mendekati figura yang berselubung di dalam selimut tersebut. Wajah lena itu dipandang. Satu kucupan ringkas pada dahi gadis itu. Dia berbaring di sebelah isterinya.

Gadis itu merengek kecil. Aaran tersenyum. Di tepuk-tepuk punggung Maira seperti bayi, mendodoikan isterinya. Tangan Maira naik memeluk Aaran dengan mata masih terkatup.

"I love you, sayang. Abang janji, abang akan jaga sayang" bisik Aaran perlahan. Lama kelamaan, dia juga tertidur dalam pelukan Maira.

Anayra baru selepas solat Isyak, melentokkan kepala pada tilam katil. Dia mengeluh perlahan. Satu satu masalah timbul dalam hidupnya.

Dia ingin mencari kekuatan. Tubir matanya sudah bergenang air mata. Dia harus tabah dengan apa yang terjadi. Dia harus faham Aaran.

Tangan ditadah.

"Ya Allah Ya Rabb... Aku memohon ampun kepadaMu atas segala dosa-dosa yang pernah aku lakukan kepadaMu... Tabahkanlah hati aku untuk menerima semua perkara ini, Ya Allah... Kuatkanlah hati aku, berikan aku kesabaran yang tinggi...

Perihalah kami Ya Allah, lindungilah kami... Lindungilah suamiku, Ya Allah... Selamatkanlah kami dari segala bencana yang akan datang... Hanya engkau yang aku pohon... "

Setiap butir bicara diselangi air mata sambil berdoa kepada-Nya. Anayra meraup wajah kemudian rebah bersandar pada katil. Kepala direhatkan disitu. Dia penat, Penat sangat...

Akhirnya, dia lena disitu dengan telekung yang masih dipakai menghadap kiblat dengan berjujuran air mata.

Pagi itu, Anayra bangun sedikit lewat dari kebiasaan. Selepas subuh, dia menyambung tidur kerana terlalu penat dengan kejadian yang menimpanya semalam.

Selepas sahaja dia siap membersihkan diri, kaki di langkah turun ke bawah ingin menyediakan sarapan. Sampai sahaja di tangga yang terakhir, Anayra terdengar bunyi gelak tawa dari dapur.

Dinding yang menghalang antara dapur dan tangga itu menjadi tempat Anayra menyorok sambil memandang ke arah dapur.

Kelihatan Aaran sedang memeluk erat pinggang Maira yang sedang sibuk memotong bawang. Kadang-kadang disembamkam mukanya pada leher jinjang Maira. Maira ketawa kegelian.

C | TRUE LOVEWhere stories live. Discover now