•^BAB 17^•

2.1K 137 12
                                    

~ satu hati yang tersakiti ~

____°____

Alhamdulillah, Aqeef dah selesai last paper. Lepas ni mereka sekeluarga akan menjemput Aqeef pulang dengan membawa barang-barang dia yang banyak tu.

Mereka bertolak ke Universiti yang tidak jauh dari rumah. Encik Azman memandu kereta dengan berhati-hati.

Sampai sahaja disana, wajah Aqeef yang tersengih seperti kerang busuk menjadi tatapan. Seronoklah tu orang datang jemput dia.

Keluar sahaja dari kereta, Anayra terus memeluk abangnya.

"Tahniah abang! Done last paper! " ucap Anayra sambil tersengih. Aqeef mengusap kepala adiknya.

"Thank you. Eh, Nina tak ikut sekali ke, abah? " mata Aqeef meliar mencari adiknya yang seorang lagi. Encik Azman menggeleng.

"Dia ada study group dengan kawan dia.. Takpelah, ni mana barang yang nak dibawa masuk? Yang ni jeke?"

"Meh, sini ikut Aqeef. Barang banyak sangat. Yang ni je mampu angkat tadi.. Hehehe.. " Aqeef menggaru kepala.

Aqeef menunjukkan dorm yang dia tinggal. Masuk sahaja didalam, dorm itu sudah dipenuhi dengan ahli keluarga pelajar yang lain.

"Yang atas katil tu semua nak bawak dengan cadar katil dan sarung bantal sekali. Aqeef tak sempat nak lipat. Adik tolong eh? " Aqeef mengerdipkan matanya beberapa kali. Anayra menjulingkan matanya dan mengangguk.

"Okay, abah ambik barang atas katil dulu. Nanti abah datang balik ambik yang lain" ujar Encik Azman. Aqeef mengangguk. Puan Sari dan Encik Azman sudah hilang dari ekor mata dengan membawa barang-barang Aqeef.

"Eh, Alamak! Lupa pulak tertinggal berus gigi dengan ubat gigi dalan tandas! " Aqeef menepuk dahi. Dia terus ke tandas maka tinggallah Anayra berseorangan di atas katil abangnya yang sedang melipat cadar katil.

Tiba-tiba ada penutup tin makanan yang elok bergolek menyapa kaki Anayra. Anayra mengambil dan meliat-liar kan mata mencari pemilik.

"Ya Allah, penutup ni. Duk bergolek pulak entah kemananya hilang" rungut seorang wanita yang berusia dalam 40-an sedang bercekak pinggang sambil mata mencari -cari barang yang hilang.

Anayra terus mencuit bahu wanita itu sambil menyerahkan penutup tin tadi.

"Terjatuh tadi aunty." Anayra menghadiahkan senyuman manis. Wanita tadi menarii nafas lega. Disambut penutup tin itu dari tangan Anayra.

"Allahu, terima kasih ya sayang. Anak lelaki aunty lah, bawak banyak barang sangat. Jenuh nak dibawa balik. Entah apa-apa yang dibawanya" gelak kecil wanita itu. Anayra turut ketawa.

"Mummy! " seseorang memanggil wanita itu dari belakang. Barangkali anak lelakinya.

Nampak sahaja kelibat anak lelaki wanita itu, Anayra hampir ternganga luas sebesar padang golf.

Rambut diraup kebelakang yang bersinar, baju kemeja putih yang tidak berbutang tiga diatas, tali leher yang longgar, lengan baju dilipat sehingga siku... Indahnya ciptaan tuhan..

"Eh, Anayra? "

"Awak? "

"Korang dua kenal satu sama lain ke?" soal wanita itu. Anayra memandang wanita dan lelaki itu bersilih ganti.

"Tak, dia ni adik Aqeef, kawan Aaran. Sempatlah jugak berkenalan masa tinggal dekat rumah Aqeef dulu" jelas Aaran.

"Ouh, patutlah. Aunty ni mummy Aaran. Panggil je Aunty Dareena. So, nilah Anayra yang Aaran ceritakan dekat mummy tu? " Puan Dareena mengangkat kening. Aaran menjegilkan mata. Anayra berkerut kening. Aaran cerita apa pasal dia dekat aunty ni?

C | TRUE LOVEWhere stories live. Discover now