•^BAB 40^•

2.3K 115 71
                                    

~ satu hati yang tersakiti ~

_____°_____

Anayra terkejut dengan tindakan suaminya tersebut. Telapak tangan diletakkan pada dada bidang suaminya yang basah kuyup. Mata dipejam.

Aaran memandang Anayra yang sedang menunduk bersama pipi yang kemerahan itu tersenyum nakal. Pinggang isterinya dipaut erat.

Dia menolak perlahan dagu isterinya keatas. Pipi diusap lembut. Anayra terbuai dengan layanan Aaran. Lama dia tidak bersama seperti ini.

"Tidur dengan abang malam ni? " soal Aaran penuh harapan. Anayra memandang raut wajah suaminya. Dia menekapkan telapak tangannya pada pipi Aaran. Diusap jambang nipis suaminya itu.

Dia menggeleng.

Aaran merengus.

"But, why? Takkan sebab dia takut dengan Hazel kita tak boleh tidur sekatil? " soal Aaran. Suaranya naik satu oktaf.

Anayra hanya senyum. "Maira tu sanggup ke kena berjauhan dengan abang? Abang pun mungkin tak sanggup tinggalkan dia" kata Anayra perlahan.

"But i need you right now... " kata Aaran dengan suara meleret.

Anayra menyandarkan kepalanya pada dada bidang Aaran sambil tangan melingkari pinggang si suami. Erat.

"She need you more than me," Anayra memandang Aaran dengan dagu ditongkat pada dada lelaki itu. Senyuman diukir.

Aaran tercengang. Wajah putih bersih isterinya dipandang. Lembut sahaja bicara isterinya itu. Aaran mengusap kepala Anayra.

"I love you, sayang" tutur Aaran ikhlas. Dia memeluk gadis itu erat.

"I love you more, abang. I love you... "

Apabila kereta Aaran selamat sampai di hotel, orang pertama yang mendapatkan lelaki itu tidak lain tidak bukan, Maira. Gadis itu datang bersama tuala ditangan.

"Awak! " tuala tersebut di selimutkan pada tubuh Aaran yang basah kuyup. Rambut lelaki itu diraup kebelakang.

"Kesian suami Maira basah basah..." Maira mengusap pipi Aaran lenbut. Aaran menjuihkan bibir sambil mengangguk-angguk, pinta perhatian. Muka dibuat-buat kesian.

"Jom, Maira mandikan awak. Nanti awak demam," Maira memapah Aaran masuk ke dalam hotel itu. Anayra yang berdiri disebelah Aaran tidak dihiraukannya.

Selepas mereka berdua pergi, barulah Anayra mula melangkah masuk. Tidak mahu jalan bersama. Takut dia yang sakit hati. Baju sejuk Aaran yang masih ada dibadannya dipegang erat.

Sejuk dia tu MashaAllah!

Kelibat Hazel dengan tuala putih ditangan yang sedang kalut itu dipandang Anayra dengan senyuman. Hazel menerpa ke arah Anayra sambil menyelimutkan tuala putih itu pada tubuhnya.

"Sorrylah Anayra, Hazel lewat turun bagi tuala. Dasar anak kambing! Nak tahu tak? Masa Hazel kalut bawak tuala nak naik lift, si kambing tu boleh pulak sengaja pergi tutup pintu lift! Dia dah nampak Hazel sebenarnya, cuma biasalah... Dah lama dendam tu. Lagipun lift lain penuh dengan orang dan ada satu lift tu rosak. Haih... " cerita Hazel panjang lebar. Anayra tersengih.

"Takpelah Hazel... Hazel dah datang pun kan? Sejuk sangat kat luar tu" kata Anayra. Gigi sudah diketap rapat menahan sejuk.

"Sejuk sangat Anayra ni... Jom, Hazel papah masuk bilik" Hazel memegang bahu Anayra rapat menaiki lift menuju ke bilik mereka.

Keesokkannya, pagi-pagi lagi mereka bersiap dan duduk menunggu di sofa lobi yang disediakan untuk ke tempat yang sudah dirancang.

Hanya tinggal Hazel dan Anayra yang masih belum turun di lobi.

C | TRUE LOVEWhere stories live. Discover now