•^BAB 60^•

4.1K 180 56
                                    

Anayra memandang Khalish yang sedang menjinjit sebuah beg galas terpana.

"Sir buat apa kat sini?" soal Anayra.

"Lah, cakap saya boleh datang rumah maktok awak. Saya siap bawak beg dah ni" kata Khalish seraya menunjukkan beg yang digalasnya.

"Yang sir sampai bawak beg bagai ni buat apa? "

"Duduk sini lah"

"Eh, tak boleh tak boleh. Haram lah sir! Walaupun maktok saya ada, still tak boleh. Lain lah kalau sir kahwin dengan maktok saya" ujar Anayra sambil menggelengkan kepala.

"Tu saya tahulah! Kalau tak, saya tak bawak anak pungut ni" kata Khalish sambil memuncungkan mulut kearah sosok tubuh yang baru sahaja keluar dari dalam perut kereta.

"Abang Qeef?"

"Kurang ajar kau mat panggil aku anak pungut. Kau tu anak longkang tahu tak" bebel Aqeef sambil menarik bagasi dari bonet kereta.

"Sapo hok mari tu, Anayra? " soal maktok dari belakang.

(Siapa yang datang tu, Anayra)

"Maktok!! " Aqeef berlari anak menuju kearah Makcik Timah lalu memeluk wanita tua itu.

"Lah, mung hok mari. Aku ingat ko JnT hok mari atar barey. Eh, sapo pulok ni? Bakal cucu natu aku ko gano ni? " soal Makcik Timah sambil memandang atas bawah Khalish yang menyeringai menampakkan giginya.

(Lah, kau ke yang datang. Aku ingatkan JnT yang datang hantar barang. Eh, siapa pulak ni? Bakal cucu menantu aku ke macam mana ni?)

Anayra cepat-cepat menggelengkan kepala. Gila apa maktok aku ni. Aku baru lepas bercerai, cepat betul ada pengganti.

Dengan lecturer sendiri? Sorry not sorry lah everybody.

"Hehehe... Kalau maktok restu, saya setuju. Takdelah, saya ni kawan Anayra, Khalish. Saja je datang nak tengok suasana kampung. Tu yang ajak Aqeef bawak datang sini" jelas Khalish. Makcik Timah hanya menganggukkan kepala.

"Oh.. Baguslah lagutu. Nanti Aqeef bowok gi jaley se-round kampung ni. Marilah masuk. Wak po nga rumoh sendiri deh. Aqeef, nanti tunjuk bilik ko sain mung ni. Gapo doh namo? Kelish? Kholish? "

(Oh... Baguslah macam tu. Nanti Aqeef bawak pergi jalan-jalan satu kampung ni. Marilah masuk. Buat macam rumah sendiri ye. Aqeef, nanti tunjukkan bilik pada kawan kamu ni. Nama apa dah? Kelish? Kholish? )

"Khalish. K.H.A.L.I.S.H. "

"Ha...Khalish. Gi lah letok beg dulu. Maktok pun tengoh masok ni. Nanti buleh makey nasi sekali."

(Ha.. Khalish. Pergilah letak beg dulu. Maktok pun tengah masak ni. Nanti boleh makan nasi sekali.)

C | TRUE LOVEWhere stories live. Discover now