•^BAB 36^•

2.1K 103 40
                                    

~ satu hati yang tersakiti ~

_____°_____

Pada petang itu, rumah mereka dihiasi dengan kedatangan Luan dan Hazel. Hazel dari tadi tidak melepaskan genggaman tangan pada Anayra. Mata dijulingkan pada pasangan yang duk berkepit dari tadi.

Anayra hampir tergelak kecil melihat reaksi Maira yang sedang membawa dulang menghidangkan air dengan tangan yang terketar-ketar. Takut sangat gamaknya dengan Hazel.

"Anayra, Luan dengan Hazel bercadang nak pergi holiday tau dekat Cameron Highland. Kita pergi dekat tempat yang dekat-dekat dulu, nanti kita pergi oversea pulak. Semua benda dah settle kecuali persetujuan Anayra" ajak Hazel dengan riak teruja.

"Bukan kita je, Ilman dengan Nani pun pergi. Hah, Anayra kenal tak Khalish Adham? "

"Sir Khal? Dia pensyarah Anayra. Kenapa? "

"Dia pun ikut sekali tau. Actually, Khal tu classmate Hazel masa belajar kat London dulu. Tak sangka dia mengajar dekat universiti Anayra. Kebetulan pulak"

Anayra memandang Aaran.

"Awak izinkan tak saya pergi? "

"Buat apa nak minta izin kalau abang pun pergi sekali" ujar Aaran. Genggaman tangan pada Maira tidak dilepaskan.

"Okey, lusa kita pergi. Tak sabar nak petik buah strawberi" Hazel bertepuk tangan. 

Anayra meregangkan otot-ototnya. Seharian di rumah sibuk mengemas rumah. Dari mengemas bilik tidur, membersihkan ruang tamu, memasak dan macam-macam lagi.

Aaran? Dari pagi tadi lagi dah keluar bersama Maira. Seperti biasa, dia menolak ajakan suaminya untuk keluar bersama.

Dia mengambil masa untuk tidur sekejap di sofa sementara menunggu Aaran pulang.

Aaran yang berada di muka pintu bersama Maira mengerling ke arah Anayra sekilas. Dia mengucup dahi Maira seraya mengarahkan Maira naik ke bilik.

Dia mendekati Anayra yang sedang lena sebelum dicempung tubuh kecil itu ke bilik tidur.

Diletakkan Anayra perlahan-lahan diatas katil. Rambut yang mengurai menutup wajah isterinya diselak. Nampak wajah keletihan pada Anayra.

Dia mengingati kembali peristiwa apabila dia berkomunikasi dengan isterinya ketika dia di Langkawi.

"Assalamualaikum, abang!" suara ceria Anayra menyapa gegendang telinganya.

"Waalaikumussalam"

"Abang tidur ke? Suara abang macam penat je. Saya minta maaf kalau saya kacau abang tidur " suara itu mula sayu.

"Aa.. Err.. Ha'ah. Abang tidur tadi sebab penat sangat. Maaflah abang angkat panggilan lambat" dia menjawab dengan tergagap-gagap.

"Sorry abang. Kalau abang nak sambung tidur, pergi jelah. Nanti kalau ada masa kita call lagi. Assa--"

"Okey, abang pergi dulu " dia cepat-cepat mematikan panggilan. Wajah Maira disebelah dengan lengkap berbaju kurung dipandang.

Dia mengelus pipi Maira sebelum melabuhkan ciuman pada isterinya. Isteri keduanya.

Ketika itu, mereka baru sahaja selamat diijabkabulkan. Aaran yang rasa panas berbahang membuka dua butang teratas baju Melayunya.

"Awak... Jangan tinggalkan Maira. Maira ada awak je" pelukan tubuh Aaran dieratkan seperti tidak mahu melepaskan lelaki tersebut.

"Ye, sayang. Abang janji abang akan jaga sayang. You're mine now" pelukan dibalas erat.

C | TRUE LOVEWhere stories live. Discover now