^•BAB 6•^

2.6K 160 4
                                    

~ satu hati yang tersakiti ~

____°____

THE BROKEN HEART : ERZHAN

Hari pertama persekolahan sebagai pelajar tingkatan 1. Anayra melangkah kaki dengan penuh semangat.

'Bismillah'

Tiba-tiba, beberapa orang pelajar lelaki melanggar bahunya sehingga fail dan buku-buku ditangan terjatuh menyembah bumi.

Bibir hampir mengeluarkan kata-kata kesat. Namun, ditahan.

Anayra menundukkan badannya mengutip satu-persatu buku-buku nya yang berterabur.

Entah dari mana ada satu tangan yang membantu mengutip buku-buku itu dan menyerahkannya kepada Anayra. Anayra mendongak memandang jejaka itu.

Fulamakkk... Gugur iman woi!

Rupanya yang kacak, hidungnya mancung, tinggi, berkulit putih, rambut tak usah dikatakan, macho habis!

Zina mata detected.

"Awak okey? " soal lelaki tersebut.

Anayra hanya membalas dengan anggukan. Dia menundukkan wajah. Malu ingin bertatapan dengan lelaki yang menolongnya tadi.

"Saya Erzhan. Ketua Pengawas di sekolah ni. Awak... A... Anayra?? " katanya sambil memandang nametag gadis itu. Anayra mengangguk lagi.

"Awak mesti pelajar tingkatan 1 kan? Jom, saya tunjukkan awak kelas sebelum perhimpunan bermula. Mari,"

Anayra terus mengikut langkah lelaki bernama Erzhan tersebut. Hatinya berbunga-bunga. Ketua Pengawas engkau! Hensem macam putera raja! Lebih kurang macam TAIM Shah.

Mereka tiba di kelas 1 Bestari.

"Ni kelas awak. Meja tu ikut nombor giliran tau. Jadi awak check dekat papan kenyataan nombor giliran awak. Emm.. Saya rasa dah start waktu bertugas. Semoga kita berjumpa lagi" kata Erzhan sambil melambaikan tangan.

Anayra tidak membalas tapi hanya memberikan senyuman. Senyuman bahagia.

'Dahlah baik, senyuman dia mampu mencairkan hati-hati para wanita macam aku. Ketua pengawas lagi! Bertuahnya aku harini! '

Anayra masuk ke dalam kelas dengan senyuman. Tidak sabar menunggu masa untuk bertemu dengan Erzhan semula.

•••

Anayra masih berseorangan di kerusinya. Tiada siapa lagi yang sudi duduk disebelahnya. Entah kenapa dan mengapa.

Datang seorang pelajar perempuan yang agak tinggi duduk disebelahnya. Bibirnya tidak lekang dari senyuman. Anayra hanya memerhatikan gadis itu.

Pelajar perempuan itu menghulurkan tangan.

"Hai, saya Nani. Nama awak? " soal gadis yang bernama Nani itu.

Perlahan-lahan Anayra menyambut huluran itu.

"Hai, saya Anayra."

C | TRUE LOVEWhere stories live. Discover now