~ satu hati yang tersakiti ~
____°____
Alhamdulillah, mereka sudah selamat sampai di Dubai. Kereta yang sudah siap disewa oleh Aaran dipandu ke Hotel Atlantis.
Hotel Atlantis adalah hotel yang termahal di dunia dengan biaya menginap sekitar 231043 US Dolar semalaman. Shah Rukh Khan pun pernah menginap dekat sini tau!
Anayra ternganga melihat kecantikan bilik yang bakal dia menginap selama tiga hari itu.
"Subhanallah, cantiknya bilik ni! Terima kasih, Abang. Terima kasih sangat-sangat! " dipeluk tubuh Aaran erat. Mata masih diliarkan melihat keindahan dihadapannya.
Bilik mereka ditempatkan di sebelah pantai. Sungguh indah pemandangan bayu tersebut. Angin sepoi-sepoi menyapa wajah.
"Kita rehat dulu sekejap. Lepasni kita pergi jalan-jalan. Aku nak mandi sekejap" Aaran mengambil tuala dan menuju ke bilik air.
"Jalan-jalan? Seronoknya! " Anayra bertepuk tangan. Tidak sabar.
Selepas beberapa minit membersihkan diri, Aaran keluar dari bilik air dengan tuala hanya separas lutut.
"Alhena, tolong.... " matanya tertancap pada tubuh gadis yang terbaring lena diatas katil tersebut.
Aaran tersenyum kecil. Tadi bukan main bising, tengok-tengok dah terjelepok tidur. Haih.. Isteri siapalah..
Dia mendekati Anayra perlahan. Tidak mahu mengejutkan isterinya. Dipandang wajah polos yang sedang lena itu. Bibir diukir senyum.
Kepala Anayra diusap perlahan.
Anayra merengus kecil apabila merasakan tidurnya terganggu. Mata Anayra dibuka perlahan-lahan. Wajah lelaki itu menyapa pandangannya. Anayra cepat-cepat bangun. Terkejut mungkin.
"A.. Abang dah siap mandi? " Anayra tunduk memandang lantai. Tidak mahu melihat suaminya yang masih bertuala.
"Dah, maaflah ganggu kau tidur."
"Takpe, saya pun nak pergi mandi lepastu nak solat zohor. " Anayra kalut mengambil tuala dan pakaian. Dia cepat-cepat ke bilik air.
Aaran hanya memandang isterinya sambil menggeleng-gelengkan kepala. Tak ubah macam budak-budak!
Selepas sahaja mereka solat zohor, Aaran dan Anayra turun ke restoran untuk makan sebelum pergi berjalan-jalan. Dipesan dua stik untuk mengisi perut yang kosong.
"Abang... Liat lah stik ni. Saya tak boleh nak potong" Anayra terkial-kial memotong stik di pinggannya. Dia merengus kecil.
"Kau tu lembik sangat. Meh, aku tolong" Aaran menolong Anayra memotong stik itu satu-persatu. Kemudian dihalakan stik itu pada bibir Anayra. Anayra berkerut kening.
"Nganga, " arah Aaran.
Anayra membuka mulutnya perlahan-lahan. Disumbatnya stik ke dalam mulut isterinya lembut. Anayra mengunyah perlahan-lahan.
"Hmm, sedap! "
"Makan cepat, lepasni kita nak pergi pantai "
"Okey, " stik dimasukkan ke dalam mulut lagi.
•••
Kereta Lamborghini kuning yang dipandu oleh Aaran bertolak ke Pantai Terbuka JBR, antara pantai terbaik di Dubai.
Pasirnya putih lembut, air yang hangat dan berwarna biru-hijau yang cantik.
Keluar sahaja dari perut kereta, Anayra melompat-lompat teruja. Tidak sabar untuk bermain pantai.
YOU ARE READING
C | TRUE LOVE
Romance#2ᴛʜ 𝐓𝐑𝐔𝐄 𝐋𝐎𝐕𝐄 : 𝐒𝐇𝐄 𝐃𝐄𝐒𝐄𝐑𝐕𝐄 𝐁𝐄𝐓𝐓𝐄𝐑 Nur Anayra Alhena, gadis berusia sembilan belas tahun yang anti dengan lelaki dan serik untuk bercinta selepas beberapa kali diperdaya oleh lelaki yang dia bercinta. " Kau tu hodoh, buruk...