Bab52 Gatal

13.2K 216 10
                                    

Ayash memberhentikan kereta tepat di hadapan rumah. bukan rumah Qisyah atau Ayash. tapi rumah Qasmina. hari dah nak gelap, terpaksa dia minta di gantikan orang masjid dengan tok ketua kampung. waktu magrib pun sudah masuk. masalah pun tak selesai lagi. uhk!

lampu kecil di atas di hidup kan.  supaya jelas pandangan mereka yang gelap itu.

"buat ape dekat sini! Qisyah nak balik! sekarang!"

Ayash memejam matanya dengan erat. berusaha mengontrol dirinya agar tak bertindak di luar kawalannya.

"Bawa bertenang Qisyah, abang bawa dekat sini nak jelaskan tentang perkara sebenarnya dengan Qisyah...."

"nak jelaskan apa lagi uh!? abang nak minta izin konon-konon nak bermadu dengan Qisyah macam tu !? hah? tak perlu libatkan Qisyah lah!"

"tak! bukan macam tu, please control emosi tu. macam mana abang nak jelaskan hal sebenar kalau Qisyah marah macam ni ? mm?....please..."

"aku cakap aku tak nak! aku tak nak dengar lah!! tak reti bahase ke abang ni hah!!?" tengking Qisyah. berdegung telinga Ayash dengan suara yang nyaring itu. ni lah Qisyah sebenar, Qisyah degil!

"Qisyah....Qisyah! Nur Aqisyah!! boleh bawa bertenang tak!!? abang kusut tau tak dengan perangai degil Qisyah ni!! kenapa Qisyah ni kepala batu betul!? hah!!?" tengking Ayash. kedua-dua tangannya mengenggam bahu Qisyah dengan kuat. serentak dengan itu, manik air mata jatuh di pipi mulus itu. terkejut dengan tengkingan daripada Ayash itu. mengecil dirinya bila di tengking begitu rupa.

Ayash mengembus nafasnya dengan lemah, terpejam matanya buat seketika. sumpah! dengan perangai degil macam ni susah nak control emosi juga.

"Qisyah....please...dengarkan abang, mm? a..abang tak bermaksud nak tengking Qisyah"

Qisyah menolak lembut tangan kasar yang mengenggam bahunya dengan kuat, sakit! tak sesakit apa yang dia rasakan sekarang! dia...dia malas hendak bertekak lagi.

manik air mata itu di sapu dengan perlahan. dagu Qisyah di paut dan di dongak ke atas agar senang untuk  mereka berbicara dari hati ke hati.

"abang buat semua ni untuk Qisyah....Qisyah sayang abang kan ?" Qisyah mengeleng menafikan soalan itu.  air matanya tak berhenti mengalir, menangis tanpa suara. manik air mata itu di sapu lagi.

"pandang mata abang, percaya lah dekat abang. abang tak berniat menduakan Qisyah, tapi keadaan Qasmina memerlukan abang."

"kenape!? hah? kenape! Qasmina nak mampus ke ?" perli Qisyah dengan kasar. bibirnya di tutup dengan lembut oleh jari telunjuk Ayash. jahat betul mulut gadis kecil molek ni. nak je cili-cili mulutnya ni.

"shhst! tak baik cakap macam ni, ikut abang kalau Qisyah nak tahu" pujuknya.

"taknak!...." kenapa lah degil betul gadis ni.

"Qisyah please.....dengar cakap abang kali ni je..Qisyah akan tahu apa yang terjadi dengan Qasmina." rayunya. macam mana tok ketua handle gadis degil ni ? otak dia buntu. Qisyah membuang pandangannya di luar cermin. pujuk macam mana sekali pun dia tak nak berdepan dengan perempuan tu! perempuan yang bakal jadi madu nya satu hari nanti!

tak akan!

Ayash memaut dagu itu agar terus memandangnya.

"Qisyah....jangan buat abang hilang pendirian....dengar lah cakap abang......" Ujarnya. berduaan seperti ini buat nafasnya sesak, nak pujuk macam mana lagi gadis ni ? tak kan nak heret masuk ? rumah orang pulak tuu.

buat sesaat mata mereka bertembung. sembab betul mata gadis ni, banyak menangis ke ? hidung yang merah itu menjadi tumpuannya. lalu matanya turun ke bibir munggil yang jelas kemerahan itu. Anak mata Qisyah di pandang dengan dalam. perlahan-lahan Ayash mendekati.

semakin lama semakin dekat, hampir lagi jarak bibir mereka bersentuhan, namun Qisyah menolak dada bidang itu. nasip baik cermin kereta gelap, nanti apa kata orang kampung kalau nampak? habis tercemar nama.

"Abang tak payah lah nak gatal sangat!...." perlinya.Ayash berdehem menghilangkan rasa kekoknya. uhk! sabar Ayash, esok dah halal baru boleh buat lebih-lebih. okey






Hai?🤪 boleh komen di bawah, tentang apa pandangan korang dengan cerita ini? part apa yang menarik perhatian korang ?













Ustaz KuWhere stories live. Discover now