Bab20 jatuh

10.3K 193 1
                                    

ketika semua sibuk berkemas-kemas sebelum pulang, mereka semua di kejutkan dengan teriakan seseorang. semua mata memandang ke arah suara itu. dan rata-rata semua terlopong sekejap, dari apa yang mereka lihat Ustad muda di kampung itu terjelepok jatuh akibat di tarikh oleh Qisyah, dan mereka berdua terjatuh dalam kolah yang dalam dan besar itu.

"Qisyah!!" Teriak Yati dan Ara dengan serentak. Yusup segera berlari anak ke tempat itu.

"Ya Allah!" Qasmina dan yang lain pun pergi ke tempat Qisyah terjatuh.

Uhuk!

Uhuk! Uhuk!!

Qisyah memuntahkan air yang tertelannya tadi. urat-urat kepala terasa ngilu akibat air yang termasuk dalam hidung secara mengejut.

uhuk!!

pandangannya kabur, Qisyah mengedip matanya berkali-kali agar pandangannya kembali jernih. sekali lagi dia terbatuk kecil.

"kenapa Qisyah degil sangat ni mm?"

Qisyah masih di serang terkejut, sehingga tidak perasaan keadaan mereka sekarang menjadi perhatian umum. anak mata Ayash di cari dan di pandang dengan binggung.

barulah dia sedar, dia sedang memaut badan munggilnya di tubuh badan Ayash agar dia tidak tenggelam. patut dia rasa seperti mengapung di air. kedua-kedua tangannya berada di kedua-dua bahu Ayash. hanya di situ tempatnya berpaut.

Qisyah cuba menolak tangan yang memeluk pinggangnya saat ini. air di kolah itu pun terasa sejuk sekali.

"jangan bergerak, Qisyah nak tenggelam lagi ?" tegas Ayash. geram betul dia dengan gadis degil ni. teruji betul emosinya jika dengan gadis ini. Qisyah mengeleng dengan lemah, tapi dia yakin semua mata memandang ke arah mereka sekarang.

mata bertentang mata, tak pernah sekali pun Ayash rapat dengan perempuan seperti ini, tak pernah sekali pun selamatkan perempuan nak terjatuh ke tergolek selagi tak memudaratkan nyawa. tapi kali ini dia sendiri yang menyelamatkan Qisyah tapi terjatuh pulak bersama.

anak matanya turun di dada Qisyah yang menampak kan warna bra yang di pakainya. Allah! sungguh menguji betul Qisyah ni. dah tahu nak berkhelah pakai baju tipis macam tu kenapa, sengaja nak mengoda dia ke?.

"jangan lah tengok!" Qisyah menyilangkan sebelah tangannya di dada, tapi tak cukup untuk menutup semuanya. Ayash berdehem lalu membuang pandangan.

"Sorry, abang tak sengaja...."

"Qisyah!....Ayash bawa naik Qisyah cepat!" Yusup menanti di tepi batu itu, Yati dan Ara pun turut sama.

mendengar itu, Ayash membawa Qisyah ke tepi kolah itu, lalu Qisyah di dorong ke atas batu dan di bantu dengan Yati dan Ara.

"kau okey ke ni ?" Soal Ara dengan risau. dia segera memberikan tuala menutup tubuh badan Qisyah yang terbentuk sekaligus menampakkan bra yang berwarna merah di sebalik baju berwarna putih tipis itu. Qisyah mengangguk laju, badannya mengigil teruk.

"Ayash tak apa-apa ke ?" Soal Yati dengan anak terunanya itu. Ayash sekadar mengangguk mengiyakan. dia memandang Qasmina yang panahan matanya sulit untuk di jelaskan. lalu Ayash membuang pandangan ke tempat lain.

"kenapa tak hati-hati ni Qisyah? ibu risau tau tak, nanti apa ibu nak jawap apa dengan atok kalau Qisyah terluka tadi ...." Ujar Yati dengan risau, nak terkeluar anak tekaknya tadi melihat Qisyah terjatuh, dah lah tak reti berenang. dia dah anggap Qisyah ni seperti anak sendiri walaupun penampilannya jauh beza dengan Ara.

"Err.....Qi...Qisyah mi.minta maaf" ukh! sejuknyer, bergegar seluruh badannya.

"Dah lah tu, yang penting Qisyah tak pa pe, jom balik, dah nak magrib ni" ujar Yusup dan kembali ke atas, lalu menyusun barang ke dalam kereta.

Ara mengangguk tanda setuju, Qasmina di pandang yang berdiam diri sejak tadi. mesti dia salah faham dengan keadaan Ayash dan Qisyah tadi. aih!

"jom Qasmina,...." Ajak Ara pulang bersama. Qasmina hanya mengangguk.











Ustaz KuWhere stories live. Discover now