Transcendentalna groza: 3.Armia bogów

55 3 0
                                    

3. Wisznu, Jahwe, Lucyfer, Allach, Quetzalcoatl, Manitou, Kronos, Ptah, Idzanami, Latający Potwór Spaghetti, Dagda, Perun, Hannahanna, Marduk, Khmvum, Tęczowy Wąż, Rawana, Asmodeusz, Hwanin, Yuanshi Tianzun... armia bogów

Kultura wypełniona jest po brzegi bóstwami i demonami różnej maści, nadal obecnymi w wierzeniach danych wspólnot lub za pośrednictwem literatury, gier komputerowych, spisów mitów, antropologicznych opracowań. Każda z wyższych istot proponuje człowiekowi coś w zamian, gdy ten zdecyduje się na oddawanie jej czci i będzie wypełniać jej wolę na ziemskim padole. Demony na ogół oferują materialne bogactwa i inne doczesne przyjemności, a wyżej stojący od nich w hierarchii bogowie zapewniają zbawienie, wieczne szczęście i udział w nieokreślonej chwale, mającej nastąpić po końcu czasów (apokalipsa, ragnarok). Dzięki ludzkiej, długiej historii znamy tysiące bogów związanych z strefami klimatycznymi, terytoriami państw, żyjących i wymarłych, czczonych i zapomnianych. Żywi bogowie posiadają armie wyznawców, często rywalizujących między sobą. Do dzisiaj na całym świecie panuje wielu bogów i jeżeli mamy ich aż tylu, na wiarę, w którego powinniśmy się zdecydować? Czy każdy z nich jest odbiciem, cząstką jednego stwórcy, a może prawdziwych jest tylko czterech, albo jeden?

Zdecydowana większość religii skazuje albo skazywała niewiernych i heretyków na piekło. Teiści zazwyczaj nie zastanawiają się nad tym, że innowiercy są tak samo radykalnie oddani swoim bogom, skazującym ich na wieczne męki, bo nie urodzili się np. w rodzinie, państwie ściśle związanym z ich kultem. To pokazuje straszliwą małostkowość większości dzisiejszych bogów. Bogów zazdrosnych, mściwych, nie znoszących sprzeciwu.

Historie na dobranocOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz