Clara Germana Cele

1.2K 61 5
                                    

Pochodząca z Republiki Południowej Afryki dziewczyna, która w 1906 r., w wieku 16 lat miała zawrzeć pakt z diabłem. Zaraz potem w jej życiu zaczęły się dziać przedziwne rzeczy. Pobożna wcześniej sierota, która uczęszczała do zorganizowanej w ramach misji katolickiej szkoły, zyskała niezwykłe zdolności. Z relacji zakonnic, które były świadkami przemiany nastolatki wynika, że dziewczyna zaczęła przemawiać obcymi językami, z którymi z pewnością nie miała wcześniej styczności. Clara bez problemu potrafiła się komunikować m.in. w języku polskim, niemieckim i francuskim. Zyskała też dar jasnowidzenia. Z pamiętników prowadzonych przez jedną z sióstr zakonnych wynika, że 16-latka zaczęła ujawniać niechlubne sekrety z życia ludzi, których wcześniej nie widziała na oczy.

Świadkowie twierdzą, że w czasie opętania Clara Germana Cele dysponowała nadludzką siłą, wykazywała się agresją i nie mogła znieść obecności symboli religijnych. Po skropieniu święconą wodą zaczynała zaś lewitować.

Egzorcyzmy zostały odprawione przez dwóch katolickich kapłanów - księdza Mansueti, który przewodniczył misji katolickiej oraz spowiednika Clary Germany Cele, księdza Erasmusa. Rytuał trwał dwa dni. W ich trakcie opętana nastolatka m.in. zaczęła uderzać w Biblię znajdującą się w dłoniach jednego z duchownych, a także wyrwała mu stułę próbując się za jej pomocą udusić. Wg relacji, egzorcyzmy przyniosły oczekiwany efekt i dziewczyna została "uzdrowiona".

~To historia z pierwszego źródła , jest ona skrócona ale jest jeszcze dłuższa historia z drugiego źródła .

Noc, kwiecień 1907 roku, południowa Afryka. W ponurym pokoju przy wtórze modlitw dwóch kapłanów 17 – letnia dziewczyna jednym ruchem uderza w Biblie znajdująca się w ręce jednego z nich, by w następnej sekundzie złapać stułę drugiego i owijając sobie wokół szyi próbuje się na niej powiesić. Kapłani nie przerywają modłów. Noc chyli się ku końcowi gdy potworny, piekielny smród wypełnia pomieszczenie. Dziewczyna pada na posłanie – demon opuścił jej ciało.

Historia jak z horroru, jak scenariusz na dobry kasowy film, wydarzyła się naprawdę.
Clara Germana Cele urodziła się ok. 1890 roku w Południowej Afryce. Cała historia jej życia opiera się na rozszyfrowywaniu i układaniu w logiczną całość ze strzępków informacji.

Prawdopodobnie jako niemowle została ochrzczona i przyjęła wiarę katolicką. Co dokładnie stało się z jej rodzicami tego do końca nie wiadomo, wiadomo tylko, że zginęli. Najprawdopodobniej zmarli w wyniku choroby. Jak podają źródła Clara miała jakoby w wieku 4 lat zawrzeć pakt z diabłem. Niestety nikt w to nie wierzy bo czteroletnie dziecko nie przejdzie przez skomplikowany tor tego rytuału. Przypomnijmy w takim wypadku trzeba było znać odpowiednie inkantację, posiadać potrzebne do odprawienia rytuału przedmioty. Więc po rozszyfrowaniu kilku materiałów doszliśmy do wniosku, że to nie ona a być może ktoś z jej bliskiego otoczenia zawarł taki pakt a Clara była ofiarą. Zapłatą miała być jej dusza. Jak w znanym horrorze za jakieś ziemskie dobra zostało poświęcone pierworodne dziecko.

I znowu pojawia się dziura w życiorysie Clary. Nie wiadomo gdzie była wychowywana w okresie dzieciństwa.

Nadchodzi rok 1906. 16 letnia sierota jest w szkole Misji Michalskiej w Natal, RPA. I tu zaczyna się cała historia. Ok 20 sierpnia Demon w jej ciele zaczyna dawać o sobie znać. Clara zaczyna lewitować nawet na pięć stóp nad ziemią często w pozycji horyzontalnej, zaczyna mówić językami, z którymi nigdy nie miała do czynienia: polski, niemiecki i francuski. Objawia się u niej niespotykana wręcz siła fizyczna. Jedna z sióstr zakonnych ze szkoły twierdziła, iż Clara zaczęła mieć dar jasnowidzenia,
wyjawiała najbardziej wstydliwe momenty z życia znanych ludzi, których nigdy nie widziała na oczy. Co dziwniejsze tę informacje miały potwierdzać się w rzeczywistości. Nie robiła tego ot tak wyjawiała sekrety tylko tych ludzi, który byli jej nieprzychylni. Clara zaczęła nienawidzić i źle reagować na wszystkie przedmioty związane z religią, nie mogła znieść obecności błogosławionych przedmiotów: spryskana wodą święconą skóra zaczęła wytwarzać bąble jak przy oparzeniach, na widok tych rzeczy wydawała z siebie bestialski ryk nienawiści, zakonnice próbujące ją uspokoić zostawały okrutnie i brutalnie rzucane po pomieszczeniu.

W przejawach normalności Clara chciała się wyspowiadać zanim – jak sama twierdziła – szatan ją zabije. Mówiła, że zamiast obiecywanych dóbr i chwały ziemskiej otrzymała tylko cierpienie. Ataki nasilały się. W konsekwencji, dwóch księży katolickich, ks. Mansueti (Dyrektor Misji św Michała) i ks. Erasmus (jej spowiednik), zostali powołani do wykonywania egzorcyzmów na Clarze Germanie Cele. 10 września 1906 roku odbył się pierwszy egzorcyzm i trwał dwa dni. W obecności 170 świadkow, którzy jakoby mieli słyszeć jak demon przemówił, że da sygnał kiedy uwolni ciało dziewczyny, kapłani walczyli o jej duszę i ciało. Jak twierdzili duchowni egzorcyzm się powiódł i dziewczyna została uwolniona. Ks Erasmus wyjechał ze szkoły – i pojawia się pytanie: dlaczego?, na które nikt nigdy nie próbował odpowiedzieć. Najprawdopodobniej uznał że egzorcyzm się powiódł, podczas gdy wszystko wskazuje na to że demon się po prostu ukrył, aby odpocząć i zregenerować siły, dziewczyna tymczasowo zyskała kontrolę nad ciałem, jednak jak sama stwierdziła, miała złe przeczucia, tak jakby wiedziała, że pierwszy egzorcyzm zakończył się fiaskiem.

Clara mogłaby żyć spokojnie gdyby nie fakt, że zawarła już ona sama świadomie bądź pod wpływem uśpionego i osłabionego w niej demona, kolejny pakt z diabłem. Przez rok nic nie wskazywało na to żeby dziewczyna miała jakieś problemy. Po roku demon uderzył ze zdwojoną siła. Ataki nasiliły się i przybrały groźniejszą formę. Postanowiono wykonać kolejny egzorcyzm.

24 kwietnia 1907 roku znowu obaj kapłani ramie w ramie stanęli do walki. 25 kwietnia wczesnym rankiem pokój, w którym odbywał się egzorcyzm wypełnił się potwornym smrodem co miało świadczyć o tym, że demon opuścił na dobre ciało dziewczyny.
Wszystko skończyłoby się tzw. „Happy Endem" gdyby nie fakt, że w tym momencie historia Clary się urywa. Nie ma dalszych jej losów, po wnikliwej że podczas tego egzorcyzmu Clara zmarła. Dlaczego wysnuliśmy takie wnioski? Pierwszy pakt z diabłem, ktokolwiek go zawarł, ofiarował jako cenę duszę Clary, tym można tłumaczyć nieudanie pierwszego egzorcyzmu, ponieważ jej dusza została sprzedana diabłu. Rytuał ten nie miał szansy więc się powieść. Klara odnowiła pakt demony w niej stały się jeszcze bardziej potężne, należy zadać sobie pytanie, jaka jest szansa na to że drugie egzorcyzmy się powiodły i skończyły pomyślnie, skoro już pierwsze nie dały rezultatu? Na tej podstawie możemy przypuszczać że dziewczyna zmarła, a jej demon opuścił ciało. Pomimo wielu prób odszukania informacji na jej temat po 1907 roku spełzły na niczym. Nikt nigdy nie odnalazł śladu po dalszym życiu panny Cele.

W historii tej pojawiają się zatem pytania bez odpowiedzi. Gdzie jeśli przeżyła znajdowała się Clara? Kto zaprzedał jej dusze gdy była dzieckiem? Dlaczego ktoś tak skromnie opisał jej historie i zatarł wszelkie  ślady o drugim egzorcyzmie? Na te i wiele innych pojawiających się pytań nigdy już nie otrzymamy odpowiedzi.

~~~~~~~~

1068 słów



Historie na dobranocOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz