Pentagram

1K 58 18
                                    

1.Symbolem Pentagramu nazywany także gwiazdą pitagorejską – jest to figura geometryczna – wielokąt gwiaździsty foremny.

Pentagram jest jednym z najbardziej tajemniczych emocji ezoterycznych, zwłaszcza dlatego, że ludzie boją się go. Pentagram zawsze był postrzegany jako talizman władzy i często budzi strach.

Znak ten jest symbolem pięciu głównych zasad: miłości, mądrości, prawdy, sprawiedliwości i cnoty. Jest to pięć cech, które człowiek musi mieć aby stać się doskonałym bytem.
Pentagram wyobraża serce człowieka i przypomina mu, że może żyć i wykonywać swoje obowiązki tylko z pomocą swojego Ojca, Boga. To on jest źródłem światła, mocy dynamicznej i magicznej.

Wielu ludzi na świecie zachowuje błędne przekonanie, że pentagram jest symbolem zła, które uosabia  „diabeł" lub „szatan". W rzeczywistości symbol ten nie ma nic wspólnego z Biblią i / lub Judeo-chrześcijańskimi pojęciami dobra i zła.

Symbol pentagramusymbolizuje to, co człowiek ma do czynienia: jego duchowe i fizyczne wnętrze.
Temat użycia pentagramu i jego kręgu w magii jest bardzo złożony, a jego początki są stosunkowo nieznane.

Pięcioramienna gwiazda według niektórych wyobraża cztery podstawowe żywioły (ogień, ziemia, powietrze, woda), a piąta odnoga uosabia ducha. Okrąg wokół nich tworzy życie. Odnoga wskazująca na górę  może reprezentować dominację umysłu nad materią, która jest więźniem praw kosmosu (koło). Odnoga skierowana w dół reprezentuje świat fizyczny dominujący w świecie duchowym i jest związana z czarną magią.

Inne źródła określają jego pochodzenie w chińskiej filozofii pięciu elementów, takich jak naturalna równowaga pomiędzy ogniem, wodą, ziemią, drewnem i metalem. W tej teorii kierunek czubka nie ma nic wspólnego z dobrem czy złem.
Prawdziwe pochodzenie tego symbolu jest dosyć niejasne, choć symbol ten został znalezione już w czasach prehistorycznych.
Pentagram pojawił się prawdopodobnie w Mezopotamii około 3000 r.p.n.e.

2.Zacznijmy od tego, że pentagram sam w sobie od zawsze był symbolem dobra, jego rysunki zauważono już na skałach w neolicie w starożytności zaś, tak bardzo wierzono w moc sprawczą pentagramu, że na domach, drzwiach czy pojemnikach z jedzeniem, umieszczono symbol pentagramu. Miał on za zadanie zarówno chronić domowników, jak i ich spichlerz przed złymi siłami. Średniowieczni astronomowie odkryli również iż planeta Wenus w całej swojej okazałości wykonuje ruch obrotowy w kształcie pentagramu

Na Starożytnych świątyniach często też rysowano ten symbol, mocno wierzono że przyniesie on szczęście i dostatek, mało tego w pierwszych wiekach chrześcijaństwa pentagram był bardzo ważnym znakiem

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Na Starożytnych świątyniach często też rysowano ten symbol, mocno wierzono że przyniesie on szczęście i dostatek, mało tego w pierwszych wiekach chrześcijaństwa pentagram był bardzo ważnym znakiem. Symbolizował on pięć Chrystusowych ran. Tworzono także tak zwane Pentakle, czyli symbol Pentagramu wpisanego w okrąg, symbolika ta, miała za zadanie ochraniać dany obszar czy człowieka(Co symbolizuje okrąg, jako ten obszar chroniony) Więc jak coś tak dobrego, mogło przeistoczyć się w najbardziej demoniczny symbol naszych czasów?

Słuchajcie, widzicie jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kościół, a konkretniej o inkwizycje, która w całym swoim idiotyźmie uznała, że przedstawia on symbol diabła Bafometa i uznali go za odwróconą głowę kozła. Dopiero w XIX wieku, były ksiądz Eliphas Levi, wprowadził podział, dobry pentagram i zły pentagram.. W rzeczywistości to jedna wielka bujda. Pentagram nigdy nie oznaczał niczego złego(Zupełnie jak symbol swastyki, póki nie został użyty przez sami wiecie kogo) Cywilizacje Mezopotamii wierzyły w dobrą moc pentagramu, pierwsi chrześcijanie, rzymianie czy nawet Egipcjanie. Jednak musiał przyjść kościół i powiedzieć, nie My wiemy lepiej, symbol jest zły.

Wiele w utrwalenia takiego wizerunku pomogła nasza kinematografia amerykańska, robiąc z pentagramu symbol satanistyczny

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Wiele w utrwalenia takiego wizerunku pomogła nasza kinematografia amerykańska, robiąc z pentagramu symbol satanistyczny. Dziś oczywiście wszyscy w to wierzą i stosują swoisty podział Pentagramu między Dobry a Zły.

Teraz najważniejsze pytanie, czy taki pentagram, ma siłę sprawczą? Odpowiedź jest dwojaka, tak i nie. Wszystko zależy od tego w co się wierzy. Jeśli wierzymy że symbol pentagramu jest zły, będzie zły, będzie przyciągał na nas nieszczęścia. Ponieważ kluczowa w tym aspekcie jest nasza wiara. Od tego jak jest silna zależy, jak dane rzeczy będą na nas oddziaływać. Natomiast jeśli przyjmiemy że jest to dobry symbol, będzie dobrym symbolem. Natomiast jeśli nie wierzymy w nic, nie będzie żadnej różnicy. Pamiętajmy, że symbol to tylko symbol, ja także mogę namalować sobie dowolny symbol, jednak czy to znaczy że będzie miał siłę sprawczą ? Nie, dopóki sami w to nie będziemy skłonni uwierzyć.

~~~~~~~~

Dodałam rozdział o pentagramach bo zauważyłam, że mało osób wie co naprawdę znaczą. Historie pochodzą z dwóch źródeł.

Historie na dobranocOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz