Kuschisake-onna

1.1K 73 10
                                    


Jedną z najpopularniejszych japońskich legend miejskich jest ta o Kuschisake-onna (kobieta z rozciętymi ustami). Jest to młoda i piękna kobieta, która miała bardzo zazdrosnego męża - w niektórych wersjach był to samuraj. W ataku szału zaatakował on żonę nożem i rozciął jej usta, robiąc jej tzw. Glasgow smile. Duch oszpeconej kobiety krąży po ulicach miasta, wyładowując swój żal i cierpienie na przypadkowych przechodniach. Nie wiadomo, dlaczego najczęściej jej ofiarą padają dzieci. Na twarzy nosi dość popularną maseczkę. Kiedy ktoś stanie na jej drodze, zadaje mu pytanie: "Czy jestem piękna?". Jeśli usłyszy negatywną odpowiedź, zabija nieszczęśnika, Jeśli zaś pozytywną, zdejmuje maseczkę i pyta: "A teraz?". To moment kluczowy. Jeśli teraz padnie odpowiedź negatywna, zabija, jeśli pozytywna - wyciąga nożyczki i rozcina usta swojej ofiary. Jedyną możliwością, żeby uniknąć nieszczęścia jest powiedzenie jej, że wygląda zwyczajnie. To wprawia zjawę w konsternację i bez słowa odchodzi. Legenda o tajemniczej kobiecie sięga epoki Edo. Wtedy zjawa zasłaniała oszpeconą twarz kimonem. Jeszcze inna wersja opowieści głosi, że kobieta jest autostopowiczką, która siada na tylnym siedzeniu i oszpeconą twarz ukazuje swojej ofierze w lusterku. W 1979 rok panikę wzbudziła kobieta, która przebrana za Kuschisake-onna wystawała pod szkołami i straszyła dzieci. Zaalarmowana przez ludzi policja znacznie zwiększyła liczbę patroli.

~~~~~

202 słów

Historie na dobranocOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz