9.Karanlık Oda!

40 6 2
                                    

Kapının bir anda açılmasıyla birlikte geçite düşen Afra ve Poyraz ayağa kalkarlar, karşılarına aşağı doğru uzun bir merdiven çıkar. Poyraz Afra'ya sorar;

- Eee neredeyiz biz şimdi?

+ Bence bunu benim değil senin bilmen gerekir Celal! Sonuçta senin evindeyiz di mi?

- Benim evim değil, amcamın evi.

+ Ne fark eder? Aynı evde yaşıyordunuz sonuçta.

- Afra boş konuşmayı bırakta, burası neresi onu anlayalım.

+ Offf!

- Bu merdivenin sonu nereye çıkıyor acaba? Baksana gittikçe karanlıklaşıyor.

+ Celal sen dur burada, ben yukarıdan bir el feneri bulup geleyim.

- Yok sen yorulma ben gider alırım, hem sen şimdi yerini bulamazsın.

+ Senin hafızan çok mu yerinde sanki? İyi hadi çık bekliyorum.

Poyraz yukarı çıkar ve el fenerini aramaya koyulur. O sırada Afra ise Poyraz'ı dinlemez, başının dikine giderek aşağı doğru inmeye devam eder. Poyraz el fenerini bulur ve merdivenlerin başına gelir.

- Afraaa! Nerdesin sen? İyi ki bekle dedim.

+ Buradayım, uzaklaşmadım bir yere. Sadece gözümün görebildiği kadar aşağı indim seni bekliyorum.

- Aferin, kırk yılın başında mantıklı bir şey yapmışsın.

+ Bana bak Celal! Alırım ayağımın altına şimdi seni.

- Tamam Afra aynen Afra! Hadi devam edelim, gittikçe geriliyorum zaten.

(Merdivenin sonu ve hemen ardından kapalı bir kapı görünür.)

+ A a a a yeter ama artık be! Bu kaçıncı kapı?

- Bunu söyleyceğim hiç aklıma gelmezdi ama ilk defa sana katılıyorum galiba...

+ Celal şu an tartışmayalım durum ciddi.

- Tamam tamam. Peki biz bu kapıyı nasıl açacağız?

+ Bu kapının şifresi yok bildiğin dümdüz anahtarla açılıyor. Baksana üzerinde kilit var.

- Doğru söylüyorsun, çilingir mi çağırsak?

(Afra uzun bir süre kahkaha atıp güler.)

- Ya komik olan ne? Bence gayet mantıklı bir şey söylüyorum. Sanki açabileceğiz kapıyı.

+ (Gülmesini durdurmaya çalışır); Offf iyi güldüm. Oğlum sen mal mısın? Bir de istihbaratçı olacaksın. Ne diyeceğiz çilingire? "Evin içinde gizli bir koridor var ama kapısını açamıyoruz" bize yardım et mi diyeceğiz?

- Evet. Başka ne diyebiliriz ki. Ben bugün bu odaya girmeden rahat uyuyamam.

+ Çekil kapının önünden Celal. Çok konuşuyorsun...

- Al geç önüme, sanki kapıyı açabileceksin... Allah Allah triplere bak.

(Afra tel tokayla kapının kilidini açar.)

+ Pardon duyamadım? Birilerinin işini halletmekle meşguldüm. Bir sorun mu var?

(Poyraz "helal olsun valla" dermiş gibi kafasını sallayıp dudak hareketi yapar.)

- Helal olsun yani ne diyeyim ki? Nereden öğrendin bun-

+ Celal bunu sonra konuşuruz. Gel şu odaya bakalım artık...

KAYIP HAYATHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin