11.Geçmişin Ardındakiler!

31 5 0
                                    

Not: Bu bölümümüzde Celal ile Dost'un geçmişi anlatılmaktadır, Poyraz ile Afra bu bölümlük aramızda olmayacaktır.
--------------------------------------------------------------

TARİH : 25.09.1980

Günlerden cuma, Tevfik Seno Arda Meslek Lisesi kapanışa hazırlanıyordu. Saat 14.00 civarında tören hazırlıkları başlamıştı. Tören ziline yaklaşık 10 dakika vardı. O gün nöbetçi Dost adındaki sıska çelimsiz bir çocuktu. Müdür çocuğu yanına çağırdı ve hazırlıklara yardımcı olmasını söyledi. Dost müdürün bu isteğini yerine getirmek üzere bayrağı müdür yardımcısının odasından almak için bir üst kata çıktı. Bayrağı teslim aldı ve tam aşağıya inecekken gözü tuvaletten gelen sarsıntılara takıldı. Yavaş yavaş tuvalete yaklaşmaya başladı ve yaklaştıkça bir takım sesler duymaya başladı. Üst sınıflardan bir erkek öğrenci, alt sınıflardan bir kıza sarkıntılık ediyordu. Bunu duyan Dost tuvalet kapısını açtı ve öğrenciyi uyarmak istedi.

+ Arkadaş kızı rahat bırak.

- Sende kimsin lan!

+ Benim kim olduğumun önemi yok, kızı rahat bırak seni istemiyor işte.

- Sen karışma, bu ikimizin arasında!

+ Kızı bırakacak mısın yoksa müdüre seslenmemi ister misin ?

- Kime sesleneceksen seslen lan, senden mi korkacağım!

+ Sen bilirsin.

(Dost Tuvaletin kapısını aralar ve müdüre sesleniyormuş gibi yaparken birden çocuğun karnına yumruk indirir ve kıza kaçmasını söyler. Kız teşekkür ederek hızlıca kaçar. Dost'da onun arkasından müdür'ün yanına doğru kaçar. Karnını tutan 12. Sınıflar öğrencisi bekle seni bulacağım diye arkasından bağırır.)

+ Hocam kusura bakmayın bayramın yeri değişmiş bulana kadar geciktim.

- Önemli değil evlat, direğe geçir bakalım bayrağı.

(Dost bayrağı yerine geçirir ve tören yapılır ve okuldan çıkışlar başlar. Dost nöbetçi olduğu için en son çıkanlardan biri olmuştur, tam okuldan çıktığında 3 kişi önünü keser, bu üç kişiden biri az önce karnına yumruk attığı çocuktur. Birden Dost'un etrafını çevirirler ve çocuk konuşmaya başlar):

- Seni bulamayacağımı sandın di mi? Ama bak gördüğün gibi kanlı canlı karşındayım, sen az önce beni sevdiğim kıza karşı küçük düşürdün. Şimdi seni öyle bi döveceğiz ki bir daha değil tuvalete girmek, önünden bile geçemeyeceksin.

+ Senden korkan senin gibi olsun lan !

(Çocuk Dost'un bu laflarına karşı daha fazla dayanamaz ve yüzüne bir yumruk patlatır, Dost yere yıkılır diğer iki çocukta vurmaya başlar. Tam o sırada bir el uzanır ve Dost'a sataşan çocuk yere yapışır. Diğer iki çocukta o ele doğru odaklanırken Dost bir ayak hamlesiyle birini düşürür, son çocukta birden yere düşer. Çocukların hepsi bir anda kaçmaya başlar. Dost yarı gözü açık bir şekilde bana yardım eden kim, ne oldu diye etrafında ne oluyor diye bakarken bu sefer o el ona uzanır. Eli tutan Dost, güç bela ayağa kalkar. Hala karşısındakinin kim olduğunu anlayamayan Dost cılız bir sesle "Kimsin?" diye sorar.

- Celal ben 10/A sınıfından.

+ Ben de Dost, 9/C sınıfından.

- Memnun oldum.

+ Bende memnun oldum fakat aklıma takılan bir şey var, sen bana neden yardım ettin durup dururken ?

- Çünkü o çocuklar benim sınıfımda ve hepsi beş para etmez. Bir baktım senin üstüne çullanmışlar, bu delikanlılığa sığmaz dedim, eğer seni öyle o halde bıraksaydım ben ben olmazdım. İçimde hep o vicdan azabıyla yaşardım.

KAYIP HAYATHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin