20. Daha Yeni Başlıyoruz!

14 4 0
                                    

Dost telefonu kulağına götürür. Aradığı kişi akademiden hocası Halit Aslan'dır. Zamanında Celal ve Dost'un üzerinde baya emeği vardır. Onları bugünlere o getirdi desek yalan olmaz, fakat Dost'u fazla sevmez, Celal'in hatırı olmasa Dost'un yüzüne bile bakmayacak bir adamdır.

Telefon çalmaya başlar, koltukta uyuyakalmış yaşlı ve beyaz sakallı adam birden irkilerek uyanır. Telefonu eline alır, arayanın Dost olduğunu görür ve yüzü düşer, içinden "yine ne isteyecek acaba bu şerefsiz." der . Telefonu açar:

Alo Halit hocam nasılsınız?

^ Bildiğin gibi evlat, yaşayıp gidiyoruz işte.

Sizden bir maruzatım olacak, rica etsem benim için birini araştırabilir misiniz?

^ İşin düşmese arayacağın yok zaten evlat. Kimmiş bu bakalım .

• Bizim Celal'in yeğeni Poyraz var ya onun yanında bir kız var ismi Afra, bilgileri elimde mevcut.

^ Evlat o zaman beni niye arıyorsun?

• Hocam tam olarak öyle değil, olay şu ben bu bilgileri bir kaynaktan elde ettim ama kaynağım şüpheli, pek güven vermiyor. Ben de emin olmak için işinin ehli birine, yani size geldim. Telefondan size gerekli detayları atsam bulabilirsiniz değil mi?

^ Lafı dolandırmadan anlatsana evlat şunu, tamam bakacağım ama en az 2 gün sürer, malum artık yaşlandım.

• Tamamdır hocam, haber bekliyorum sizden. Sizin var mı benden bir isteğiniz?

^ Canının sağlığı.

• Çok sağ olun hocam. Görüşmek üzere.

Dost telefonu kapatır. Bıyık altından gülerek içinden "Daha yeni başlıyoruz." der.

Poyraz ve Afra mutfaktan çıkar, Ateş ve Su'nun yanına geçerler. Odaya girdiklerinde Ateş ve Su'yu sarmaş dolaş görürler. Anlaşılan hala birbirlerine doyamamışlardır. Poyraz hafifçe öksürür. Bunu duyan Ateş'le Su, hemen kendilerine bir çekidüzen verir. Afra ve Poyraz boş olan kanepeye geçerler. Poyraz, Ateş'e bakarak soru sorar:

- Ateş kendini anlatır mısın biraz, seni tanımak istiyoruz?

& Memnuniyetle. İsmim Ateş Acar. 24 yaşındayım tabii fiziken, bir takım fani dertler içimi çürüttü. Şimdi anlatıp o anları hatırlayıp üzülmek istemiyorum, geçmişe takılıp geleceği mahvetmek bana göre değil. İnsanlar geçmişe takılıp geleceğe dertlenip şu anı, bugünü unutuyorlar.

(Su Ateş'i dürter. Ateş yine kendini kaptırdığını anlar.)

& Arkadaşlar kusura bakmayın ben yine daldım. Dediğim gibi ismim Ateş, 24 yaşındayım. Anladığınız üzere edebiyat ve felsefeye ilgim var. Bir şeyi istersem, alana kadar durmam. Biraz hırslı biriyim. Bu özelliğim bazen bir avantaj bazen de dezavantaj oluyor. Hangisi ağır basıyor daha çözemedim.

(Poyraz gülümser, Afra hala streslidir. Poyraz bunu görür ve Afra'nın gözlerinin içine bakar. Bunu fark eden Afra gözlerini ilk başta kaçırır, sonra Poyraz'a bakıp tedirginliğini atar üzerinden.)

- Ateş özel olmayacaksa bir soru sorabilir miyim?

& Ah şu insanlar ne kadarda meraklı... Tabii ki sor bakalım.

(Poyraz Ateş'in bu tavrına biraz bozulur ama bozuntuya vermeden devam eder.)

- Dost bey seni almadan önce ve aldıktan sonra nerede kalıyordun? Özellikle Dost seni aldıktan sonra neler yaşadın?

KAYIP HAYATHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin