Lucas'ın söyledikleriyle elim ayağıma dolanmıştı. Heyecan, mutluluk, sevinç... İçime sığmayan, çığlık çığlığa kucağına atlamamı sağlayan coşku! Dursa mı, gümbürdeyerek mi atsa karar veremeyen kalbimin, ritmini şaşırtacak kadar güçlü aşk! Sarhoş gibi başım dönüyor kanım kaynıyordu.
Her fırsatta benim olduğunu söyleyen, bu muhteşem adam yüzünün her yanına kondurduğum sevgiyle dolu öpücüklerimin şaşkınlığıyla bakıyordu. Kimse onun gözleriyle bakmamıştı bana, böyle parlayarak yanan sevgi ve arzuyla, hiç kimse küçücük bir temasa, böylesine büyük içten anlamlar yüklememiş, tutkuyu ve şefkati birleştirerek dokunmamıştı. Ağzımdan çıkan, anlamlı anlamsız her kelimeyi aynı dikkatle dinleyip hafızasına kazımamış, dillendiremediğim isteklerimi aklımı okur gibi saklandıkları yerden çıkarıp, ummadığım kadar güzelleştirerek önüme sermemişti.
Daha önce de sevildiğimi sanmıştım, ne çok yanılmışım!
Gözlerimi açtığımda hâlâ kollarındaydım ama benim aksime Lucas çoktan giyinmiş, yola çıkmaya hazır görünüyordu. "Günaydın. Hazırlanmışsın bile."
"Günaydın meleğim. Biraz daha uyusaydın, fikrimi değiştirip kalmayı düşünecektim. Yapman gereken konuşmalar ve bizi bekleyen bir uçuş var."
"Ve sen uyuyup kalmama izin veriyorsun."
"Hadi hazırlan, yoldan ararsın herkesi." Doğrulduğumda, eşyalarımızın ve etraftaki dağınıklığımızın toparlanmış olduğunu gördüm. Tek eksik bendim. Hızla hazırlandım ve yola çıktık.
Heyecanla Büyükannemi aradım. Hiç de şaşırmış bir hali yoktu konuşmalarında. Ah tabi ya Will, yetiştirmişti kesin! Kısaltılmış ve sansürlü bir özet geçmeyi bitirdiğimde. "Çok sevindim kızım. Dualarım hep seninle. Sana söylediklerimi aklından hiç çıkarma. Mutlu ol ve bu kez ona sahip çık, ellerinden kayıp gitmesine izin verme. Sevdiğin adam senin için bu kadar çabalarken sıkı sıkı tutun ona. Şans her zaman karşına çıkmayabilir çocuğum." diyerek tüm kaygılarımı unutturdu.
"Büyükanne, Lucas'la birlikte bugün İstanbul'a uçuyoruz. Ardından sana gelmek istiyorum. Hem Lucas'ta seninle tanışmak istiyor."
"Ah harika! Ben tatilini birlikte geçirirsiniz diye düşünmüştüm. Kıymetlimin kalbini çalan adamı tanımayı çok isterim. İstanbul'da buluşmaya ne dersin?"
"Ama..."
"Ben zaten işlerim için geçecektim. Hem Handan teyzenlerle de beraber oluruz, kocaman bir aile gibi. Hem de daha çok vakit geçiririz."
Böylece planımızı yapmış olduk ve benim ayaklarım yere basmıyordu. Hemen Handan Teyze'yi aradım ama karşıma Dante çıktı ani bir kararla Will'le birlikte İstanbul'a geçmişlerdi. Gelirken Lucas'ın da benimle olacağını öğrendiklerinde havalara uçtular. Sahtekarlar sanki bilmiyorlardı da!
"Seni böyle cıvıldarken duymak öyle güzel ki çok mutlu oldum. Bizim hemen hazırlık yapmamız gerek!" derken benden daha çok cıvıldıyordu.
Handan Teyze aradan seslendi. "Artık delikanlıyla tanışma zamanımız da gelmişti."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geçmişin Gölgesinde (Kitap/Yeniden Yayımda)
Romantizm** TARİHİ KURGU DEĞİL CANLAR. GİRİŞ BÖLÜMÜ 1960'LARDAN BİR KESİT SADECE. BUNUN NEDENİNİ KİTABIN ORTALARINDA GÖRECEKSİNİZ. GİRİŞ BÖLÜMÜ SONRASI 2012 YILINDAN, HİKÂYENİN YAZILDIĞI YILDAN DEVAM EDİYOR.** 18 Şubat 1961 gecesi ayrı düşen aşıkların yüre...