Joonas
Pörrötän paksua tukkaani haukoitellen samalla kun kävelen ilman paitaa ulos makuuhuoneestani. Jotkin vanhat kankaiset polveen asti ylettyvät housut olen löytänyt jalkaani sentään.
Kävellessäni ulos mahuuhuoneen ovesta silmät vielä puoliksi kiinni, huomaan ettei Oilia näy jälleen missään. Hän on majaillut luonani toissapäiväisestä ja ollut koko ajan jotenkin omituinen. Hän tulee onneksi vielä sentään kainalooni nukkumaan ja hymyilee edes joten kuten. Hän väittää olevansa kunnossa, mutta näen hänestä läpi. Jokin häntä painaa, mutta olen silti antanut asian olla. Hän kertoo jos haluaa.
Tänään on muutenkin se päivä, kun bändi pitää treenit treenikämpällään. Joel laittoi milteinpä heti osoitteen viestillä, mutta epäröin silti sinne menemistä. En tiedä mikä minua estäisi. Eihän minun täydy vielä sanoa juuta eikä jaata, mutta silti. Ehkä eniten pelottaa Niilo ja hänen kohtaamisensa.
Katselen ympärille väsyneenä, mutta asunto on iha hiljainen. Sohvatyynytkin ovat samalla paikalla, kun eilen illalla kun kömmin Oilin viereen jälleen häntä myöhemmin.
Haukoittelen jälleen makeasti.
"Oili! Ootsä täällä?", huudahdan aamuisella käheällä äänelläni ympäri kotiani.
Ei kauaakaan, kun vaimea naisääni huudahtaa takaisin. "Joo, mä oon vessassa."
Kävelen vessan oven luokse ja huomaan oven olevan luokossa. Nojaan oven vieressä olevaan seinään painaen pääni sitä vasten.
"Haluisitsä kahvia?", kysyn oven läpi sen toisella puolella piileskelevälle Oilille. Hetken on ihan hiljaista, kunnes kuulen myöntävän hiljaisen vastauksen.
"Onks sulla kaikki hyvin? Mitä sä teet siellä?", kysyn mielenkiinnosta jälleen, vaikka tiedän jo vastauksen. Vaikea saada toisesta mitään irti, kun hän aina vain vastaa, että kaikki on hyvin. En halua painostaa häntä kertomaan, koska hän on joissain asioissa sama vanha Oili.
"Ömm...en mitään. Mitä yleensä vessassa tehään?", Oili naurahtaa hermostuneena. Sen kuulee hänen äänestään.
"Okei. Mä ehkä meen tänään sinne studiolle, vaikka mä en oo päättäny vielä mitään", sanon nielaisten. Kuulen kuinka oven toisella puolella vessa vedetään ja vessanpöntön kansi lasketaan alas.
"Okei", Oili vastaa avaten vessan hanan. Veden lorina kuulostaa hieman vesiputoukselt, joita en ole nähnyt aikoihin.
Pian hana suljetaan ja vessanoven lukko kiertyy auki. Nutturapäinen Oili astuu ohitseni vessan ovesta minun suuri t-paita päällään ja omat vanhat college housut jalassaan.
Ennen kun Oili ehtii yhtään pidemmälle, nappaan häntä vasemmasta ranteesta kiinni ja vetäisen lähelleni.
"Hei pikku prinsessa, mikä on?", kysyn hieman lässyttävällä tyylillä laskien toisen käteni hänen kyljelleen. Toisella siirrän hänen nutturastaan tippuneet hiuskiehkuransa hänen korvansa taakse hellästi. Oili asettaa omat, hieman viiletä kätensä paljaille olkapäilleni katsoen minua suoraan silmiin.
"Ei mikään. Mä oon oikeesti kunnossa, ei sun tarvii huolehtii", Oili sanoo hetken päästä ääni hieman säristen. Siirrän vielä toisella kädelläni toisen puolen hiukset jälleen Oilin korvan taakse.
"Lupaathan sä mulle, että sä kerrot kaiken mikä sun mieltä painaa? Se helpottaa sunkin oloa", pyydän nostaen molempia suupieliäni hieman. Oili painaa hetkellisesti silmänsä kiinni nyökytellen. Hänkin vääntää kasvoilleen hymyn. Kauniin sellaisen.
"Voisinko mäkin tulla sinne studiolle tänään?", Oili kysyy hetken päästä. Minua alkaa hymyilyttämään ihan kunnolla.
"Voisithan sä tullakki", sanon hymyillen samalla keinuttaen meitä hellästi puolelta toiselle. Painan nopean suukon Oilin huulille, jonka jälkeen päätämme mennä tekemään aamupalaa.
VOCÊ ESTÁ LENDO
My love, I'll be okay. || Joonas Porko
Fanfic⚠️Koko tarina on keksittyä. En halua loukata ketään millään tavalla⚠️ ••• Suosittelen lukemaan kirjan ensimmäisen osan "𝘔𝘺 𝘭𝘰𝘷𝘦, 𝘵𝘢𝘬𝘦 𝘺𝘰𝘶𝘳 𝘵𝘪𝘮𝘦." ! ••• Uudet tuulet puhaltavat Joonaksen elämään, mutta vanhat haamut kummittelevat yh...