Negeri Hainc di Kota Lahar terjadi nya peperangan antara pemberontak dan Raja yang berkuasa di situ. Seperti mana di bab yang lepas, Raja Naff menyeleweng air bersih dari Kota Lahar dan menjualnya untuk kepentingan diri sendiri. Bukan itu sahaja, dia juga membuat peraturan yang tidak masuk akal sehinggakan warga tempatan di kenakan hukuman penjara. Kini ramai orang masih di penjarakan dan hanya menunggu seseorang menyelamatkan mereka.....
Ozen mengejar Badar sehingga ke luar istana. Tempat nya luas dari pokok-pokok mahupun tembok yang menghalangi pandangan Ozen.
Ozen : bagus tempat kau pilih.. hahaha!!
Badar berhenti berlari setelah sedar dia sudah pun jauh dari istana. Peperangan masih berlaku di dalam tanah istana tersebut.
Laksamana : Kalah kan mereka semua dan sumbat mereka ke penjara bawah tanah!!
Tentera : baik! Laksamana!Para pemberontak itu juga tidak mahu mengalah. Memandangkan ada dua orang kuat di antara mereka. Pengikut Badar dan Anak buah Tok Gama.
Pemberontak 1 : jangan putus asa!! Kita ada orang kuat!!
Semua Pemberontak : Yeahhhh!!!!!Mereka menjerit tanda semangat.
Pemberontak 3 : oii budak Badar... Sana ramai tentera. Tolong selesaikan mereka.
Zafar : aku bukan budak lah!!!!Zafar marah tetapi dia tetap pergi ke sana membantu mereka.
Tama : orang pun dah mula berkurang.. Earth smash!!
Seru Tama akan Core nya. Tama memiliki Core Five Element. Salah satu nya bentuk tanah. Teknik pedangnya dengan cara menghempaskan tanah dengan pedang lalu tanah akan menjadi naik ke atas menuju ke pihak lawan. Dan musuh nya akan mendapat dampak dari tanah yang keras sehingga terlempar ke atas udara.
Berbalik kepada Badar yang sedang dihadapkan oleh Ozen yang pantas. Core Ozen ialah Angin. Jadi dia agak pantas dan pandai memanah.
Badar : jangan ganggu aku.. atau tidak kau akan menerima padahnya.
Ozen : hahaha kau ingat aku takut..Ozen memanah tepat ke arah Badar berulangkali. Badar terpaksa mengelak serangan itu dengan pantas. Dia hampir tidak sempat buat apa-apa kerana anak panah itu ada angin yang membawanya menuju ke arah Badar. Badar berfikir mungkin dengan cara mengelak ini dia akan kehabisan anak panah.
Ozen : hahaha.. sungguh kesian tengok kau yang tak berdaya.
Ozen kembali memanah Badar seperti tadi tetapi kali ini Badar menahan dengan tatapannya lagi. Semua anak panah itu jatuh terpacak di tanah.
Ozen : huh Core yang pelik.. tapi !! Tak akan dapat menandingi kehebatan Core aku!!
Ozen mengguna kan Core angin nya untuk mengambil kembali semua anak panah nya itu. Seolah-olah ada lohong hitam yang menyedut anah panah itu dan bergerak menuju ke Ozen. Badar terpegun melihat itu.
Ozen : aku akan kalahkan kau dengan satu anak panah saja..
Ketika itu, Badar melihat Soy yang tergesa-gesa berlari pun menyapa Soy.
Badar : Soy!! Lari tak ajak!!
Soy dari jauh berteriak kepada Badar.
Soy : jadah kau!! Diorang target anak bini aku. Aku kena selamatkan mereka!!
Badar : ohh macam tu..Baru sahaja mahu melarikan diri...
Ozen : Tornado Point!!
Ozen pun melepaskan anak panah ke arah badar dengan teknik terkuatnya iaitu Tornado Point yang membuatkan sekeliling anak panah itu menjadi angin beliung yang besar..
YOU ARE READING
The New King
Adventure#Challenge 100 Bab Den tengok ramai penulis kita tulis sampai lebih seratus bab. sedangkan den paling2 cuma 20 lebih bab.. rasa lama sgt klau buat byk bab.. tp den dah fikir panjang.. untuk cabar diri den untuk menyesaikan challenge 100bab yg den bu...