Setelah menemui 7 orang kelompok Badarien yang lain, Man ingin mencari Badar tetapi hari sudah pun hampir malam. Salah seorang dari mereka mengatakan bahawa dia menemui seseorang dari pagi tadi menyorok di bawah meja.
Man : Badar ?
Zanjil : bukan .. aaa-ku Zanjiil...Terperanjat lah Man.
Man : eh kau orang tak terkejut ke? Oh lupa. Tak ingat.
Zanjiil : err Reinland sudah selamat ke?Semua orang terkejut kecuali Man.
Man : eh terkejut pula ...
Zafar : apa maksud kau ?
Man : tak apa. Biar aku jelas kan. Dia orang Reinland...
Crisa : tak mungkin.. Reinland sudah lama hilang 300 tahun dulu.
Man : panjang cerita nya...
Tama : apa-apa pun .. mengikut perjanjian kita.. buat masa sekarang.. kita akan bekerjasama...
Ozen : betul.. aku nak keluar dari sini.. jadi...ada cara nya tak ?
Werza : ..........
Juli : ................
Dew : kami tak tahu cara nya.
Heigo : apa ? Kau tak tahu? Kau tahu tak aku tengah cuci lantai rumah aku tadi. Baru kelip mata, tiba-tiba aku kat sini.
Gelana : betul tu.. dengan orang-orang yang pelik aku tak pernah kenal.Heigo, Gelana dan Delima masih ingat mereka bertiga adalah sahabat dari kecil.
Man : ohhh.. jadi kenapa Badar ingatan nya di kembali ke 300 tahun dulu.
Zanjiil : Yusyak mana? Panggil dia sekarang!
Tama : berani kau mengarah kami.Tama mengacukan pedangnya ke arah Badar yang beringatan Zanjiil.
Man : woo sabar.. kita tak boleh ada pembunuhan di sini...
Zafar : betul apa kata kau.. mari berkongsi maklumat untuk keluar dari sini.
Crisa : ya, aku setuju dengan budak pendek ni.
Zafar : first Chance...
Man : ehhh sabar . Jangan terpancing emosi... Kalau nak gaduh, nanti lah. Kat luar. Kita kena berkerjasama untuk keluar dari sini.Semua orang pun jadi tenang. Kemudian mereka terdengar bunyi jeritan dari atas...
Delima : apa tu?
Fifi : mereka dah mula bergerak!
Juli : yaa.. patung merah itu sudah mula memburu orang-orang yang terperangkap dalam hotel ni..
Gelana : tak nak selamatkan mereka ke?
Dew : macamana? Patung merah itu kebal.. kuat .
Fad : ya.. aku yang sebesar ini hampir mati melawan mereka. Nasib jumpa dengan Werza masa tu.
Werza : hehehe..
Zafar : ok.. mari kita berbincang. Werza kan?
Werza : ya..
Zafar : ada beberapa tingkat hotel ni?
Werza : ada lima tingkat...
Fad : setiap tingkat ada patung merah yang memburu manusia..
Crisa : itu waktu malam kan?
Juli : ya. Mereka hanya bergerak pada waktu malam.. siang pula mereka berhenti.
Fifi : sebab tu kami keluar waktu siang.
Man : kejap, kalau kamu berlima keluar, bukan ke nanti akan terpisah sebab hotel yang boleh berubah bentuk ni?
Dew : haaa itu senang ..
Werza : aku cuma perlu tanda mereka. Jadi aku senang nak cari mereka.
Man : oh begitu...
Zanjiil : tolong selamat kan aku .
Tama : kau diam boleh tak?!Tama menarik baju Zanjiil itu. Zanjiil pun ketakutan...
Zafar : lepas kan dia..
Tama : huh!Mereka teruskan perbincangan...
Zafar : jadi waktu malam.. adakah hotel ini berubah haluan?
Dew : ya.. tetap berubah... Tapi dalam pada masa yang sama. Sepanjang malam kita akan terus berlari dari patung merah itu.
Zafar : setiap tingkat ada patung merah. Bermakna ada 5 patung merah tu.
Werza : betul!
Zafar : kamu semua berasal dari mana?
Man : kelompok kita, semua dari benua Ulala.
Werza : aku benua Oasis. Dari kota Bluetal..
Crisa : wahh.. tempat yang banyak teknologi canggih!
Werza : ya. Dulu di benua Ulala.. tapi raja kami pindahkan kota itu ke Benua Oasis.
Dew : aku dari benua aralana..
Fad : aku dari Benua bawasa.
Fifi : seingat saya pun dari benua Bawasa.
Juli : ya. Rasa nya sama pun sama.
Zafar : ohh berlainan tempat. Bermakna tak ada kaitan.
Zanjiil : bila nak habis ni?
Ozen : haish... Syuhh.. duduk jauh-jauh..
YOU ARE READING
The New King
Adventure#Challenge 100 Bab Den tengok ramai penulis kita tulis sampai lebih seratus bab. sedangkan den paling2 cuma 20 lebih bab.. rasa lama sgt klau buat byk bab.. tp den dah fikir panjang.. untuk cabar diri den untuk menyesaikan challenge 100bab yg den bu...