Bab 95 Mencari Jawapan

14 2 22
                                    

Hari yang di nanti telahpun tiba. Pagi telah menyising maka ramai tentera berkumpul di tembok ais gergasi itu. Dua orang wakil dari kerajaan Rin dan Daye berada di pinggir tembok akan meruntuhkan tembok ais.

Di bilik bawah tanah pula, ramai sudah bersiap-siap memakai baju yang sesuai untuk berperang. Badar juga sudah memakai baju yang biasa dia pakai. Cuma kali ini dia memakai baju panas dan selendang putih nya.

Heigo : asyik-asyik nak pakai selendang tu.

Badar : bapak aku bagi daa.. ini saja yang ada untuk kenang-kenangan.

Delima : tak sejuk ke nanti?

Badar : mana sejuk, kan perang.. hilang dah rasa sejuk tu.

Delirin : Badar, nanti kita kena selamatkan Kairin sekali..

Ozen : sembunyikan dia.

Tama : tak boleh!

Tiba-tiba tama berteriak melarang sesuatu. Ternyata Nurin mahu ikut dalam peperangan itu..

Tama : bahaya..

Nurin : nurin kuat tahu!

Tama : kuat bukan bererti kebal. Haa rasa.  Rasa ni...

Tama mencuit-cuit adik nya itu.

Nurin : geli la.

Badar : eh nak juga la cuit.

Nurin : kau nampak penumbuk ni?

Badar : hehehe tak jadi..

Bussssssszjzjsjsnzjzjzzokz.....

Tembok ais gergasi itu sudah runtuh dan kini peperangan pun mula. Badar mula serius...

Badar : baiklah semua. Tujuan kita kali ini untuk menghentikan perang. Tapi sejujurnya kita tak cukup orang. Jadi kita akan membantu Raja Darul untuk menghentikan perang.

"Oooyyyyyyy"


Kerajaan Daye

Kelompok Badarien yang ada di Kota Daye duduk di hujung kem perang luar gua. Mereka hanya memerhatikan peperangan itu.

Man : kita tak tolong mereka ke?

Zafar : kita tunggu Badar dulu.

Crisa : betul. Kita kena tengok Badar punya isyarat.

Man : kan dia dah tinefon semalam. Dia cakap nak tolong Raja Darul.

Werza : betul juga.

Zafar : keputusan seseorang itu selalu berubah-ubah.

Raja Darul berada di tengah kem istana. Dia memerintahkan tenteranya untuk berperang sesuai dengan rancangan nya.

Darul : jangan guna semua tenaga kamu. Tempat kita sejuk, jadi kita akan cepat habis nafas. Pasukan A serang dulu.

Qan : mereka sudah serang tuanku. Semua nya sudah terlaksana.

Darul : bagus, kita hanya menunggu Bahrin muncul di celah-celah peperangan nanti...

The New KingWhere stories live. Discover now